G4Media.ro

Alfa Romeo schimbă numele unui SUV pentru a calma tensiunile cu autorităţile…

sursa foto: captura video

Alfa Romeo schimbă numele unui SUV pentru a calma tensiunile cu autorităţile italiene

Constructorul auto franco-italian Stellantis a decis ca numele primului model complet electric al mărcii Alfa Romeo nu va mai fi va ‘Milano’ ci ‘Junior’, după ce guvernul italian a criticat numele ales de producătorul auto pentru un automobil care va fi produs în Polonia, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres.

Săptămâna trecută, Alfa Romeo, o marcă din portofoliul grupului Stellantis cu o prezenţă importantă în istoria automobilismului din Italia, a dezvăluit noul său SUV electric care poartă numele celebrului oraş din nordul Italiei Milano, unde Alfa Romeo a luat naştere în 1910. Automobilul este construit la uzina Stellantis de la Tychy (Polonia) şi este primul model Alfa Romeo produs în totalitate în afara Italiei.

„Chiar dacă credem că numele Milano respectă toate cerinţele legale şi ţinând cont de faptul că există subiecte mai importante, Alfa Romeo a decis să schimbe numele din ‘Milano’ în ‘Junior’ pentru a promova un climat de înţelegere reciprocă”, a informat grupul auto într-un comunicat de presă difuzat luni seara.

Ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, a criticat constructorul auto franco-italian Stellantis pentru că primul model complet electric al mărcii Alfa Romeo va fi asamblat în străinătate, apreciind că decizia constructorului auto încalcă legislaţia italiană. „O maşină care poartă numele ‘Milano’ nu poate fi produsă în Polonia. Asta contravine legislaţiei italiene”, a declarat joi Adolfo Urso, făcând referire la o lege din 2003 care vizează produsele „cu sonoritate italiană” care susţin în mod fals că sunt italiene.

„Ne-am gândit în week-end să schimbăm numele. Este un semn de conciliere – avem un catalog mare de nume”, a reacţionat directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares.

Guvernul naţionalist condus de Giorgia Meloni şi constructorul auto franco-italian Stellantis sunt într-un război al declaraţiilor, într-un context în care cele două părţi negociază un plan vizând creşterea producţiei auto în Italia până la un milion de unităţi pe an.

La finele lunii februarie, ministrul Industriei, Adolfo Urso anunţa că Italia discută cu Tesla şi trei companii auto din China pentru a aduce în ţară un alt mare producător auto, pe lângă grupul Stellantis, pentru a ajunge la o producţie anuală de 1,3 milioane de vehicule.

În replică, Carlos Tavares a avertizat că producerea de maşini în Italia de către companii din China ar putea forţa Stellantis să ia unele decizii dificile, inclusiv închideri de fabrici. „Atunci s-ar putea să nu avem nevoie de atât de multe fabrici cum avem acum. Suntem pregătiţi de luptă, dar într-o luptă sunt şi victime”, a avertizat Tavares.

Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Asta nu este o Alfa Romeo. Este un Renault rosu.

  2. Să-i spună Wrocław atunci, care e problema?

  3. Eventual un Peugeot roșu, ca Renault e in alta curte.
    Ar putea sa ii spună Alfa Romeo Warshawa, ca a mai fost. Sau Cracovia.
    Mie mi se pare aroganta declarația cu:
    În replică, Carlos Tavares a avertizat că producerea de maşini în Italia de către companii din China ar putea forţa Stellantis să ia unele decizii dificile, inclusiv închideri de fabrici. „Atunci s-ar putea să nu avem nevoie de atât de multe fabrici cum avem acum. Suntem pregătiţi de luptă, dar într-o luptă sunt şi victime”, a avertizat Tavares
    Adică ce? Nu ai voie sa lucrezi pt BYD ?