
Al doilea cel mai lung pod rutier din România, de 1,3 kilometri – dat în circulaţie în Buzău / A costat 689 de milioane de lei
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Buzău anunţă recepţia finală şi deschiderea circulaţiei pe podul peste râul Buzău, nodul rutier Buzău Est, al doilea cel mai lung pod rutier din România, cu o lungime de peste 1,3 kilometri, parte din lotul 1 Buzău – Vadu Paşii al Autostrăzii A7, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Potrivit DRDP Buzău, vineri, începând cu ora 10:00, este programată întrunirea Comisiei de preluare a părţilor de construcţie executate în cadrul contractului „Execuţie Lucrări Autostrada Ploieşti – Buzău, Lot 3: Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250”. Ulterior, podul va fi dat în circulaţie.
„Vizate sunt lucrările aferente nodului rutier Buzău de la km 62+200, care asigură descărcarea traficului rutier prin bretelele (Focşani – Buzău) şi (Brăila – Focşani) în cele două sensuri giratorii din DN (2B), precum şi secţiunea km 62+900 – km 63+250, în vederea recepţiei finale. Astfel, începând cu ora 12:00, circulaţia rutieră va fi oficial deschisă pe podul peste râul Buzău, inclusiv pe sensurile giratorii de descărcare în DN2B, în zona Buzău Est”, informează DRDP Buzău.
Cu o lungime de peste 1.3 km, podul de la Vadu Paşii este al doilea ca lungime din România, valoarea lucrărilor ridicându-se la peste 689 milioane lei.
„Cu o lungime de 1,36 kilometri, podul face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Paşii al Autostrăzii A7 şi reprezintă un punct strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul ţării. Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de UMB, iar valoarea contractului depăşeşte 689 milioane de lei fără TVA. Deşi lucrările au presupus soluţii tehnice complexe şi au fost parcurse provocări logistice, structura finală corespunde cerinţelor de siguranţă şi funcţionalitate. Odată cu deschiderea podului, circulaţia va fi permisă şi pe nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B spre Brăila, parte din reţeaua strategică de transport. Deschiderea acestei infrastructuri va permite redirecţionarea traficului de tranzit de pe podul Mărăcineni şi centura nordică a municipiului Buzău, contribuind direct la fluidizarea circulaţiei şi creşterea siguranţei rutiere într-una dintre cele mai intens circulate zone ale judeţului”, a transmis sursa citată.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii