G4Media.ro

Ajutor pentru transportatori: Comisia Europeană cere statelor membre să deschidă rapid culoare…

sursa foto: G4Media

Ajutor pentru transportatori: Comisia Europeană cere statelor membre să deschidă rapid culoare speciale pentru vehiculele de marfă, iar trecerea frontierei, inclusiv verificările de sănătate, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute

Comisia Europeană a emis astăzi luni reguli practice privind modul de implementare a regulamentului de gestionare a frontierelor, potrivit unui comunicat de presă. Comisia insistă ca toate frontierele interne ale UE să rămană deschise pentru transportul de marfă, în condițiile în care unele state membre au încercat să închidă complet granițele.

Pentru a se asigura că lanțurile de aprovizionare la nivelul întregii UE continuă să funcționeze, Comisia Europeană cere statelor membre să desemneze rapid punctele de trecere a frontierei interne relevante din cadrul rețelei transeuropene de transport (TEN-T) ca treceri de frontieră cu „undă verde”.

Culoarele cu undă verde ar trebui să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de marfa pe care o transportă, iar trecerea frontierei, inclusiv verificările documentelor de serviciu și a celor de sănătate, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute, anunță Comisia.

Comisarul european pentru transport, Adina Vălean, a declarat că „rețeaua transeuropeană de transport conectează întreaga Uniune Europeană. Acest document cu reguli practice este destinat să protejeze lanțurile de aprovizionare ale UE în aceste vremuri dificile și să se asigure că atât mărfurile, cât și lucrătorii din transport pot călători oriunde este nevoie – fără întârziere. O abordare colectivă și coordonată a transportului transfrontalier este astăzi mai importantă ca niciodată.”

Culoarele cu undă verde, Green Lanes

Procedurile pe culoarele cu undă verde ar trebui să fie reduse la strictul necesar. Verificările trebuie efectuate fără ca șoferii să fie nevoiți să părăsească vehiculele, iar șoferii înșiși ar trebui să facă obiectul unor verificări minime. Șoferilor de vehicule de marfă nu ar trebui să li se solicite alte documente decât actul de identitate și permisul de conducere și, dacă este necesar, o scrisoare de la angajator. Trimiterea și afișarea electronică a documentelor trebuie permisă și acceptată.

Niciun vehicul sau șofer nu trebuie să fie supus discriminării, indiferent de origine și destinație, naționalitatea șoferului sau țara de înregistrare a vehiculului.

Având în vedere situația actuală, statele membre sunt, de asemenea, solicitate să suspende temporar toate interdicțiile existente în prezent pe teritoriul lor, cum ar fi interdicțiile de a conduce în weekend, noaptea sau pe anumite sectoare. Comisia incurajează statele membre să desemneze coridoare de tranzit sigure și rapide pentru a permite șoferilor privați și pasagerilor acestora, precum lucrătorilor în domeniul sănătătii și transporturilor, precum și cetățenilor UE care sunt repatriați, indiferent de cetățenia lor, să treacă direct cu prioritate prin țară, indiferent de direcție de-a lungul rețelei TEN-T. Aceste transporturi se vor face strict pe ruta desemnată și cu pauzele minime necesare. Statele membre ar trebui să se asigure că au cel puțin un aeroport funcțional pentru repatriere și zboruri de salvare internaționale.

Foto: Camioane de marfă / G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. „rețeaua transeuropeană de transport conectează întreaga Uniune Europeană”
    Bravo, nota 10.