G4Media.ro

Abonament unic pentru transport în Germania, începând de luni: 49 de euro…

Sursa foto: Tiwtter / Deutsche Bahn Personenverkehr

Abonament unic pentru transport în Germania, începând de luni: 49 de euro pe lună pentru călătorii nelimitate cu autobuzul, metroul și trenul

Călătorii în Germania pentru 49 de euro pe lună. Acest lucru este posibil de luni, 1 mai, datorită unui nou bilet de transport prezentat ca o „revoluție”. Prin această inițiativă, țara vrea să sprijine populația în fața inflației, încurajând în același timp utilizarea transportului în comun, care este mai puțin poluant. Automobilul individual termic este o sursă majoră de gaze cu efect de seră, care sunt motorul încălzirii globale, relatează francetvinfo.fr.

Biletul Deutschland-Ticket oferă acces nelimitat la autobuze, metrou, trenuri locale și regionale – trenurile de mare viteză sunt excluse. Asociația germană a operatorilor de transport public (VDV) se așteaptă la cel puțin 16 milioane de viitori abonați, într-o țară cu 84 de milioane de locuitori. Aproximativ 750.000 de bilete au fost deja vândute, fără a lua în calcul cei care și-au transformat abonamentul obișnuit în Deutschland-Ticket.

S-a ajuns la un acord de finanțare între regiuni și statul federal, care vor plăti fiecare câte 1,5 miliarde de euro pe an, pentru a evita creșterea deficitului Deutsche Bahn, operatorul feroviar național, estimat la 30 de miliarde de euro. Aceste cheltuieli sunt criticate de opoziție. Banii ar fi trebuit să fie folosiți „pentru îmbunătățirea și renovarea infrastructurii feroviare”, a declarat deputatul creștin-democrat Michael Donth. Rețeaua este îmbătrânită, cu un necesar de investiții de 8,6 miliarde de euro pe an timp de un deceniu.

Doar 65,2% dintre trenurile pe distanțe lungi au ajuns la timp în 2022, o scădere de 10 puncte în decurs de un an. Aceste dificultăți au fost scoase la iveală atunci când a fost introdus primul bilet low-cost, vara trecută. Pentru 9 euro pe lună, germanii puteau utiliza toate mijloacele de transport regionale.

A fost un succes uriaș, cu 52 de milioane de bilete vândute, dar operatorii feroviari au avut dificultăți în gestionarea acestei nebunii.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. E continuarea initiativei de anul trecut, „Biletul de 9 EUR” care a avut un impact pozitiv asupra turismului intern. Asa multi germani au reusit sa-si cunoasca tara avand transportul aproape gratis. Si tutistii straini au beneficiat de acest program intr-o tara cu cel mai dezvoltat sistem integrat de transport intern si care atentie desi subventionat de la bugetele locale inclusiv landuri e si partial privat.
    Anul asta „biletul” lunar s-a scumpit de aproape 5 ori dar este rentabil pentru cei care sunt in concediu si il pot folosi zilnic in calatorii diferite de cele la locul de munca sau rutima zilnica.