Home » Articole » A fost recepționat podul cu cel mai mare arc parabolic din România, peste Râul Argeșel, între Mioveni și Davidești

A fost recepționat podul cu cel mai mare arc parabolic din România, peste Râul Argeșel, între Mioveni și Davidești

26 nov. 2025
26
A fost recepționat podul cu cel mai mare arc parabolic din România, peste Râul Argeșel, între Mioveni și Davidești
sursa foto: Primăria Mioveni/Facebook
Ascultă articolul

Primăria Mioveni anunță că a recepționat noul pod de peste Râul Argeșel, care leagă Mioveniul de Davidești, obiectiv finanțat de Compania Națională de Investiții, prin Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau Social. Noul pod are cel mai mare arc parabolic din România.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Prezentă la evenimentul de recepție a lucrării, deputata de Argeș, Simona Bucura Oprescu, a transmis că podul reprezintă „o alternativă rapidă de transport într-o zonă în care, atunci când au fost inundații, căile de acces în Mioveni au fost de multe ori afectate”. „Noul pod este  atât mai necesar cu cât, odată cu construirea Drumului Expres Pitești – Mioveni, zona se va dezvolta și mai mult, iar o parte a traficului de pe DN 73 va putea fi preluată pe DN 73 D”, mai arată Oprescu.

Podul are o deschidere de 73 de metri, o înălţime de 35,5 metri, o lungime totală de 81,2 metri şi o lăţime de 13 metri.

„Prin finalizarea lucrărilor este asigurată o legătură rutieră modernă şi sigură între oraşul Mioveni şi comuna Davideşti, cu efecte directe asupra mobilităţii şi traficului din zonă, precum şi asupra dezvoltării comunităţilor deservite”, se precizează în comunicatul transmis de Primăria Mioveni.

Podul a trecut, în luna august, testele de rezistenţă. Pentru aceste teste s-au folosit şase camioane de mare tonaj, fiecare având o încărcătură maximă de câte 20 tone de piatră.

Podul are două benzi de circulație, trotuare pietonale și o durată de viață estimată la 100 de ani. Este primul pod din Argeș dotat cu sistem de degivrare autonom integrat în stratul de rulare: senzorii de temperatură și umiditate pornesc automat sistemul de dezgheț, în funcție de condițiile meteo, iar sistemul elimină rapid poleiul și zăpada, prevenind alunecările și crescând siguranța rutieră.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Top Articole