G4Media.ro

A fost montat ultimul segment de tablier la podul suspendat peste Dunăre…

Sursa foto: Captură video

A fost montat ultimul segment de tablier la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și ar putea fi deschis în decembrie / Va fi interzis accesul bicicliștilor și al pietonilor

A fost montat ultimul segment de tablier metalic la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, iar constructorii anunță că va putea intra în circulație la finalul anului.

“Prin montarea ultimului segment al tablierului metalic al Podului Suspendat Braila-Tulcea s-a încheiat cea mai importantă etapă a acestui proiect de infrastructură rutieră”, a transmis și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.

Deși prevăzut cu benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, pe podul suspendat de la Brăila nu va fi permis accesul bicicliștilor și pietonilor din motive care țîn de siguranță acestora, relatează De Brăila.

“Discuția legată de zonele adiacente podului, acele piste pentru biciclete… Este strict o zona de siguranță, care va fi folosită pe partea de mentenanță. Pietonii nu vor avea acces din motive de siguranță. Am vrea să se evite orice eveniment neplăcut. Din câte știu, este o decizie bătută în cuie”, a explicat Viorel Esanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor din partea constructorului.

Și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susține decizia de a nu le fi permis accesul pietonilor și bicicliștilor, în condițiile în care podul are un anumit specific, înălțimea de 38 de metri și condițiile meteo din zona.

Totuși, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat că există posibilitatea că, într-o anumită perioada a anului, pietonilor și bicicliștilor să le fie permis accesul pe cel de-al treilea pod suspendat că mărime din Europa.

“Podul este prevăzut cu posibilitatea tranzitării de către pietoni și bicilisti. Structural va putea permite acest tip de tranzit, dar pentru că podul este la o anumită înălțime, unde sunt curenți de aer puternici, vom recomandă evitarea acestei tranzitari care pune în pericol viață pietonilor și bicicliștilor. Inclusiv accesul auto nu va fi permis tot timpul. Podul are sisteme automatizate și atunci când e ceață, vânt foarte puternic sau viscol, podul se va închide automat pentru a nu pune în pericol viață participanților la trafic. Înălțimea podului de 38 de metri, curenții de pe Dunăre, ceață specifică zonei, condițiile de iarnă pot crea premizele unor situații riscante. Pot există perioade în care va putea fi tranzitat de bicilisti și pietoni, dar nu mereu”, a precizat Șerbănescu.

Potrivit proiectului, Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Lățimea totală va fi 31 de metri și va cuprinde patru benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zona mediană cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de altă, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

Sursa foto: Captură video

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Asa. Biciclistii si pietonii sa treaca prin Dunare. Inot.

  2. Va fi tinta tuturor mireselor, pentru fotografiile de nunta.

  3. Ce rahat fript si prajit este asta frate??? Cum adica nu poti trece cu autoturismul tot timpul? Asta e pod sau e ruleta??? Adica te deplasezi din Constanta catre Focsani, stii ca faci un timp si ce sa vezi, TEAPA, podul de jumatate de miliard de euro este inchis!

    • Poate ca romanii nu au experimentat trecerea pe un pod de o asemenea lungime in conditii de vant puternic. E posibil ca tablierul sa se balanseze, iar asta cuplat cu vantul care e natural mai puternic la inaltime poate duce usor la derapari si accidente. E valabil peste tot in lume, podurile de o asemenea lungime si inaltime sunt frecvent inchise cand vantul e puternic.