G4Media.ro

Câte un model Dacia în fiecare categorie de vârstă a clasamentului TÜV…

Sursa foto: Dacia.ro

Câte un model Dacia în fiecare categorie de vârstă a clasamentului TÜV 2023 – Cele mai proaste mașini / Logan și Docker, modelele cu cea mai mare rată de defecte mașinile cu vechime între 2 și 3 ani / Parcul auto din Germania îmbătrânește

Raportul TÜV 2023  anunță că în Germania, fiecare a cincea mașină nu trece la inspecția principală, după ce s-au evaluat aproximativ 9,6 milioane de inspecții principale pentru autoturisme pentru perioada iulie 2021 – iunie 2022 și s-au înregistrat defectele constatate, anunță ADAC.

Cele 226 de modele de vehicule examinate au fost împărțite în cinci grupe de vârstă, iar la categoria cele mai puțin fiabile mașini, producătorul Dacia are câte un model.

Astfel, în clasamentul celor mai proaste mașini la grupa de vârstă 2-3 ani Dacia Logan are un procent de defectare de 11,6%, iar Dacia Docker – 10,8%. Mai sunt nominalizate aici Volkswagen Sharan – 9,4% și Citroën C3 Aircross -9,4%.

La categoria 4-5 ani, apare Dacia Duster (foto) – 18%. Dar și Volkswagen Sharan – 17,1% și BMW Seria 2 Active Tourer – 16,7%.

La categoria 6-7 ani, Duster mărește procentul: 24,4%. Același procent ca la Dacia Docker. Compania este însă selectă. Autoturismele BMW Seria 5 și 6 au un procent de intrare în service de 23,8%.

La categoria 8-9 ani, conduce Dacia Locan – 32,9%. Este urmat de Fiat Punto – 31,1% și Dacia Duster – 28,4%.

La categoria 10-11 ani e prima dată când în frunte nu există un model Dacia. Apare Renault Clio – 36,4%, urmat de Renault Twingo – 35,9% și Dacia Logan – 35,6%.

Clasamentul celor mai fiabile mașini e dominat de producătorii Mercedes Audi și Porsche. Cel mai fiabil model nou este considerat Mercedes clasa B (2% – procent de intrare în service). La categoria 10-11 ani, cele mai fiabile mașini sunt Porsche 911 – 6,6%, Audi TT – 11,6% și Mercedes SLK – 12,2%.

Renault Zoe este primul model de mașină electică ce apare în clasamentul celor mai fiabile autoturisme. Modelul ajunge cu o rată de defecte de 5,3% în mijlocul vehiculelor vechi de doi până la trei ani și de 10,6% la cele de cinci până la șase ani în treimea inferioară.

Defectele suspensiei punții și ale funcționării frânei, la acest model, apar mai frecvent decât media, susține raportul. Potrivit directorului general TÜV, aceasta este o problemă tipică cu vehiculele electrice, deoarece acestea decelerează mai mult decât motoarele pe benzină atunci când iei piciorul de pe accelerație. Prin urmare, frânele sunt supuse mai multe solicitări și rezultatul este o coroziune crescută .

Pentru ca o mașină să fie inclusă în raportul TÜV, inspectorii trebuie să fi examinat câteva mii de vehicule . Acest lucru este necesar deoarece se efectuează o evaluare foarte detaliată a deficiențelor individuale. Prea puține vehicule ar putea distorsiona imaginea. Cu toate acestea, TÜV se așteaptă la noi modele electronice în raport pentru anul viitor.

Pe de altă parte, arată studiul, siguranța tehnică a mașinilor pe drumurile din Germania s-a deteriorat. 20,2 la sută dintre vehiculele prezentate au eșuat inspecția principală cu defecte „semnificative” sau „periculoase”. În anul precedent a fost de doar 17,9 la sută.

Efectul Covid: în pandemie, oamenii își îngrijeau mai bine mașinile

Proporția vehiculelor cu defecte minore a crescut , de asemenea, semnificativ, până la 10,7 % . Adică cu 1,6 puncte mai mult decât în ​​anul precedent.

Potrivit lui Joachim Bühler, Managing Director al Asociației TÜV, această evoluție arată că efectul Covid a dispărut acum. În perioadele de vârf ale pandemiei și ale blocării, proprietarii de vehicule au avut mai mult timp să se ocupe de întreținerea și îngrijirea mașinilor lor. Acum ar trebui acordată mai multă atenție acestui lucru.

Vârsta medie a autoturismelor din Germania a crescut de ani de zile și, potrivit Autorității Federale de Transport Auto (KBA) , este în prezent de 10,1 ani în intervalul de două cifre pentru prima dată. În 2011, media a fost de 8,3 ani. În prezent, 43% din toate mașinile de pasageri înmatriculate în Germania au zece ani sau mai mult.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Da, pentru ca le face concurenta serioasa Dacia. Si per total nr de masini produse in Romania si Maroc incepe sa ingrijoreze cancelariile occidentale. Asa e in tenis.

  2. Da, da… Eu am doua Dokker, de 4 si de 5 ani, cu ZERO, repet: ZERO, defectiuni, amandoua 🤣🤣

    • Mda, nici nu prea au cum sa se strice macaralele de la geamuri cand le actionezi manual…
      O tabla subtire care la primul impact esti pilaf.
      Marea masina pet romaneasca este un sicriu pe roti.

    • @Elac: Zero este ceea ce reprezinti tu si cele doua dokkere ale tale dpv statistic. Statisticile se fac pe zeci de mii, sute de mii, milioane, nu pe doua tigai.
      @0I0: tabla subtire au toate, ca nu-s tancuri. nu cred ca ti-ar placea cum s-ar comporta cazanul proprietate personala daca in loc de o tona si un pic ar avea 5 tone.

    • O mizerie de masina. In perioada garantiei schimbat planetare,servodirectie si pompa.Masina cumparata de nou care intradevar in primele 3-4 luni te simti un domn apoi cand incep sa zdrangane toate iti dai seama ca de fapt ai cumparat o conserva noua pe roti.

  3. Acuma sa stiti ca un birjar de masini poate face praf orice masina.