G4Media.ro

7 din 10 companii își plătesc cu greu facturile. Blocajul financiar se…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Daca vroiati finante functionale, ati fi fost la vot in 2016, natie de cretini neinteresati!

    N-ati fi lasat tara pe mana mafiei PSD!

  2. Pesedistul bugetar atat stie: „ne-a marit salariile; ce bine se traieste in tara asta”. Dar oare cati stiu ca sectorul privat gafaie si datorita maririlor nesustenabile a PSD-ului?

  3. Glontele de aur cu care poate fi răpus Dragnea este ștampila de vot!

  4. Analiza facuta de o companie care vrea sa se diversifice dupa ce a realizat si gazduit site-uri. Cresterea de firme cu incidente de plata sau cu risc avansat este infima.
    Sunt de acord ca mediul de afaceri sufera, dar cifrele folosite in analiza sunt neconvingatoare, analiza trecand pe langa realitate.
    Articolul ar fi trebuit marcat ca articole publicitar, asa cum se face in tarile dezvoltate.

    • Corect punctat.

    • Dar care este realitatea pe care o traiti dvs.?
      Si in cazul meu datele din aceasta statistica “trec pe linga realitate”, dar intr-un mod optimist. In ultimul an de activitate, clientii mei au doborit record dupa record la intirzierile de plata. Am sa va dau exemple doar din categoria clientilor mari si f mari, ca sa excludem ipoteza in care nu am am facut o selectie atenta a clientilor: una dintre cele mai mari trei companii de publicitate a intirziat cu 160 de zile peste cele 60(!) de zile contractuale; unul dintre cei mai mari producatori locali de bere, daca nu cel mai mare, a avut intirziere 120 de zile; o firma de cablu&tv si telefonie (din top 5) are deja o intirziere de aprox. 60 de zile si numaratoarea continua. Iar sumele pe care s-au inregistrat aceste intirzieri sint derizorii.
      Care este realitatea? 🙂

    • Analiza se bazeaza pe un sondaj facut in 4-5 zile pe 180 companii reprezentative??? Sa fim seriosi, la cate companii sunt si cate domenii, 180 este o cifra nesemnificativa. Deteriorarea mediului de afaceri se vede dintr-o crestere de 1,2% de la un an la altul? O analiza facuta pentru un referat in facultate ia in calcul macar 5 daca nu 10 ani, ca sa vedem un trend. O analiza a unei companii specializate trebuie sa depaseasca rigorile unei referat studentesc, nu sa se coboare la nivelul gimnazial, care se vede in intreg articolul, imi pare rau sa o spun.
      Incercati sa cititi articole scrise in presa din SUA ca sa intelegeti ce inseamna documentare si prezentarea corecta a unui subiect.
      Cat despre situatia dvs. referitor la incasari, ce ati facut concret ca sa nu pierdeti prin cresterea duratei incasarilor? Ati punctat problemele impreuna cu clientii, ati marit adaosul comercial, ati trimis notificari de neplata, ati cautat clienti noi…?
      Se stie de cand lumea ca cei mai mari clienti sunt si cei mai neseriosi, daca au management autohton. Deci exemplul dvs. prin care ati ales clientii mari este nerelevant.

    • Imi cer scuze, din comentariul dvs. initial nu am inteles f bine ce anume criticati dvs. Nu cunosc in detaliu metodologii de sondare, sint doar consumator de sondaje si in general ma raportez la ele, indiferent de domeniu, cu o marja de eroare putin mai generoasa decit cea indicata. Esantionul sondajelor este o variabila in ecuatia marjei de eroare, iar, in cazul de fata, acest esantion indica o marja de eroare mai mare, aproximativ +/-8%. Astfel, un enunt ca “68% dintre manageri amina plata pina la limita maxima” e interpretat ca “intre 60 si 76% dintre manageri amina plata pina la limita maxima”, ceea ce, indiferent la care limita a intervalului, indica existenta in realitate a acestei practici la nivel de majoritate. In acest sens va intrebam care este realitatea.
      Cresterea aceea de 1,2% este nesemnificativa, dar nici nu poate fi luata in seama intr-un sondaj cu marja +/-8% ptr ca trebuie interpretata ca fiind o variatie intre -6,8% si +9,2%, deci poate fi crestere sau scadere. Realitatea ramine faptul ca majoritatea firmelor rostogolesc termenele de plata.
      In ceea ce priveste exemplele mele, ele evident se pot extinde la mai multe tipuri de companii, ba chiar cele enumerate sint niste exceptii, ptr ca in cazul meu nu prezinta interes dpdv profesional. Cit despre ce fac cu clientii mei rau-platnici – eu sint pfa, ce sa fac cu ei?, sa le tin cursuri de etica? – incerc sa imi planific cash flowul tinind cont de practica aceasta, adica sa lucrez mai mult decit am nevoie de fapt.

    • „În luna martie 2019, ultima pentru care există date oficiale, s-au înregistrat 2993 de instrumente de debit refuzate la plată, în valoare de 177,9 milioane de lei – valoare dublă față de media lunilor anterioare. Cele mai multe au fost bilete la ordin, în valoare de 175,5 milioane de lei.” Aceasta este oare o creştere infimă ?

  5. Se practica suveica bancara.

  6. economia , duduie!
    duduie, gafaie?!