G4Media.ro

50 de milioane de lei, contractul câștigat de firma austriacă PORR pentru…

50 de milioane de lei, contractul câștigat de firma austriacă PORR pentru dublarea căii ferate dintre Mogoșoaia și Balotești. Contractul nu se poate semna până la aprobarea bugetului

Compania austriacă PORR a câștigat licitația pentru dublarea celor 7,9 kilometri de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, licitație la care au fost singurul ofertant și care a fost demarată pe 25 octombrie anul trecut.

În urma lucrărilor pe cei circa 8 kilometri vor putea circula 171 perechi de trenuri/zi, cu viteza maximă de circulație de 100 km/h, față de 40 perechi de trenuri/zi în prezent.

Oferta austriecilor a fost de 50.493.829,66 lei fără TVA.

“Durata contractului (proiectare şi execuţie) este de 17 luni, iar sursa de finanţare este bugetul de stat. Contractul prevede lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanţă, inclusiv modernizarea Punctului de Oprire Aeroport”, se arată în comunicatul CFR SA.

Contractul nu poate fi semnat însă până la aprobarea bugetului de stat, spun cei de la CFR SA. “Semnarea contractului între cele două părţi este condiţionată de aprobarea bugetului pe 2019, conform clauzei suspensive menţionată în Anunţul de Participare nr. CN1005560/23.10.2018”, se arată în comunicatul trimis de compania care administrează infrastructura feroviară.

În aceste condiții, șansele ca lucrările să fie gata la timp sunt tot mai mici.

Pe 12 februarie CFR SA a lansat și licitația pentru proiectarea și construirea racordului căii ferate la Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni, parte integrantă a viitoarei legături feroviare dintre Gara de Nord din Capitală și Aeroportul Henri Coandă. Valoarea estimată a proiectului este de 420.113.085 milioane lei, fără TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie.

Sursa foto: CFR

Citește și:
• Metrorex cere CFR SA să termine lucrările la calea ferată spre aeroport până în iunie anul viitor. Specialiști: Optimist, proiectul va fi gata abia în 2021
• Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni: Bugetul prevede bani doar pentru studiul de fezabilitate, deși guvernul vrea să o termine în aprilie 2020. Minister: Banii vor fi alocați după aprobarea indicatorilor

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Să dea o ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ, prin care să anuleze clauza suspensivă!
    Hai vâ se poate dacă vreți! Sau voi sunteți supercorecți?

    1) Ghici ciupercă? Cine i-a învățat să zică că nu se pot apuca austriecii, până nu se aprobă bugetul?
    2) de ce nu accesează fonduri europene pt linie șu pt gară?
    Vorb să le pierdem și în exercițiul asta prin lipsă de proiecte?

  2. las` ca il suna cancelarul austriei pe kwj si se rezolva „pas-cu-pas”, pardon, „traversa-cu traversa”

  3. Seamana ca si treaba cu alocațiile.
    Ce sa ne mai facem ca nu putem face finaliza acest proiect din cauza de buget!
    A inceput marea zguduiala cfr-ista.
    Au batut campii ani de zile si acum dintr-o data începem sa ne vaicarim.
    Cate linii de cf nu se finalizează desi sunt in lucru de 10 ani de zile?
    Cate vagoane de călători s-au reparat?
    2 vagoane pe an!!!!
    Cate ore face trenul de la Bucuresti la Buzău?
    3 ore si jumatate pentru 110 km!!!
    Mai mult decat in 1970.
    Numai vaicareala, salarii grase, nemunca Si posturi fara număr pentru directorasi,secretara, soferu, autoturisme, amante si cumetre la CFR!

  4. Campania pentru prezidentiale nici nu s-a terminat iar Tariceanu a uitat de linia dubla Pitesti-Sibiu.

  5. Și până la aprobarea bugetului nu se poate întocmi PT-ul? Unde ați mai văzut voi proiect terminat la timp și cu banii prevăzuți în contract?
    Facem pariu că nu sunt toate exproprierile făcute? Că studiile geotehnice și hidro din DA nu sunt bune? Că se vor descoperi țevi și cabluri de care nimeni n-a știut?