G4Media.ro

49 de studenți de la Facultatea de Drept a Universității București, propuși…

Foto: Facebook.com

49 de studenți de la Facultatea de Drept a Universității București, propuși spre exmatriculare pentru fraudarea mai multor examene. Decanul: E o premieră

49 de studenți din anul I de la Facultatea de Drept a Universității din București au fost propuși pentru exmatriculare pe motiv de fraudare a mai multor examene, au explicat surse din cadrul studenților pentru Edupedu.ro. Mai exact, cei 49 de studenți au comunicat pe whatsapp metode de copiere pentru fraudarea examenelor online.

„Sunt două grupuri alcătuite de studenți din anul I unde rezolvau în comun subiectele, existau schimburi și chiar filmulețe în care unii studenți explicau metode de copiere și cum să își așeze ecranele astfel încât să aibă acces la o sursă de inspirație”, au explicat sursele pentru Edupedu.ro.

Propunerea pentru exmatriculare a 49 de studenți este o premieră în cadrul Facultății de Drept și a Universității din București, a declarat pentru Edupedu.ro decanul Răzvan Dincă. Situația este cu atât mai gravă fiind vorba de oamenii școliți să devină viitorii magistrați, avocați, juriști, profesioniști ai dreptului, deci tocmai cei care ar trebui să practice echitate și corectitudine și să judece conform acestor valori. „Este șocant să constatăm un asemenea fenomen, e cu totul contrariant pentru principiile pe care ar trebui să le insuflăm viitorilor magistrați, avocați, juriști, profesioniști ai dreptului să descoperim în stadiul formării lor inițiale o asemenea încălcare a acestor principii”, a spus Dincă.

Mai mult – pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Three may keep a secret if two of them are dead.
    De asta nu iertam tradatorii. Toata tehnica, toti banii, degeaba daca un sifonar va vinde. Se intampla si la case mai mari, nu e mare lucru. Pentru unii nici nu conteaza.

  2. Viitori procurori, judecatori, avocati, notari. Oameni ai „legii”, pensionari speciali.

  3. da profii sau personalul care ia șpagă pentru examene?

    și pe ăia din anii 2-3-4 i-ați păsuit? se copia cu spor și înainte de pandemie, unii veneau cu răspunsurile scrise știind ce subiecte se vor da

  4. Asa se construiesc elitele in sistemul occidental. Scolile sunt doar ca sa iti dea adeverinta de bogat. Cu cat mai mare scoala, cu atat mai important e sa te invete sa te descurci prin mijloace alternative.

    Intrebati-o pe Clotilda, cea cu masterat in oceanografie la presupus-cea mai buna politehnica, ce stie despre pesti. O sa va raspunda sa n-o frecati la icre, ca ea acum face autostrazi.

    • @Harvard a prins cateva sute o data, dar a exmatriculat definitiv zero – ti-a mai spus cineva cat de penibil esti?

    • https://en.wikipedia.org/wiki/2012_Harvard_cheating_scandal

      The 2012 Harvard cheating scandal involved approximately 125 Harvard University students who were investigated for cheating on the take-home final examination of the spring 2012 edition of Government 1310: „Introduction to Congress”. Harvard announced the investigation publicly on August 30, 2012.

      A teaching fellow noticed similarities between a small number of exams during grading in May 2012. The course’s professor brought the case to the Harvard College Administrative Board, which reviewed all final exams, leading to individual cases against nearly half of the 279 students enrolled in the class, almost two percent of the undergraduate student body.

      Government 1310: „Introduction to Congress” was led by assistant professor Matthew B. Platt in Spring 2010, 2011, and 2012. It developed a reputation as an easy course, receiving a high proportion of „easy” or „very easy” ratings in the Q Guide, Harvard’s collection of course evaluations. According to some Spring 2012 students, Platt immediately confirmed this reputation by promising 120 A’s and stating that attendance was optional. Grades were determined by four take-home exams.

      The similarities were first noticed in answers for the bonus short answer question „Describe two developments in the history of Congress that ostensibly gave individual MCs [members of Congress] in the House greater freedom and/or control but ultimately centralized power in the hands of party leadership.” Some students picked the „somewhat obscure” pair of the Cannon Revolt of 1910 and Henry Clay and „all the answers use the same (incorrect) reading of the course material in arguments that are identically structured.” Additional comparisons revealed possible collaboration on the other questions. The administrative board reviewed all exams over the summer and flagged roughly 125 for suspected collaboration. The suspects constitute nearly half of the 279 students enrolled in the class.

      On February 1, 2013, Smith revealed that „somewhat more than half” of the students were forced to withdraw „for a period of time” and „roughly half” of the remainder were put on disciplinary probation. For the majority of cases, the „period of time” is two semesters according to students. During their absence, students must „hold a full-time, paid, non-academic job in a non-family situation, for at least six consecutive months” before becoming eligible for readmittance.

      Adica i-a pedepsit sa traiasca un an ca studentii mai saraci. Sper ca profesorii romani sa nu fie mai prosti, si sa pedepseasca mai sever. In definitiv, vreau o tara ca afara.

  5. Mă îndoiesc să fie exmatriculaţi toţi 49, unii sunt beizadele (mie în sută), sună tăticu’ la decan şi se rezolvă imediat!
    Am absolvit facultatea asta în anii 2000 şi pot spune că practicile astea sunt un adevărat flagel, s-a copiat mereu, în draci!
    Mai era exmatriculat odată la 10 ani câte un ghinionist care era prins cu cartea pe genunchi, dar ăla era un fel de Fănel Păvălache al facultăţii!
    Dacă la stat era (şi este!) aşa, ce o fi fost (şi este!) pe la facultăţile particulare nu mai miră pe nimeni!
    Nu mai ţin minte la ce materie cineva a scris în lucrarea de examen: a se vedea nota de la pagina X, subcapitolul X… Şi nu a fost un caz singular!
    Nu am copiat niciodată, îmi era frică şi ruşine, dar de la mine câţi nu au copiat! Era coadă să se aşeze în spatele meu!
    Odată, la un examen destul de greu, am luat 8 sau 9, în timp ce o gaşcă, care a stat în ultimele bănci, au luat cu toţii numai 10!
    Asta l-a determinat pe celebrul profesor Corneliu Liviu Popescu să facă examenul oribil pentru viitoarele generaţii (orice se poate spune despre tipul de mai sus dar era de o cinste şi de o corectitudine unice!).
    Între timp au apărut mijloacele moderne audio – video, tehnicile de fraudă s-au perfecţionat, de la carte şi/sau fiţuică s-a ajuns la metode rafinate, online, greu de descoperit (d.p.dv. tehnic) chiar de profesori oneşti precum CL Popescu, Aurel Ciobanu, Simina Tănăsescu sau Mihai Lucian!
    Siktir!

  6. Problema este cu cei care au intrat deja în sistem, avocați, procurori, judecători etc; pe bază de furt, șpagă, aranjamente…

  7. Eu cred ca vina este si a profesorilor, care nu sunt in stare sa faca subiecte la care studentii sa alba drept sa foloseasca orice Material. Este o treaba grea sa faci astfel de subiecte!
    Studentii trebuie sa stie pe de rost prelegerea profesorului!

    • Se procedeaza asa:

      1) subiecte de 3 ore date in 2h (a.i. nici cei mai pregatiti sa nu reuseasca sa termine. De dat altora sa copieze … nici vorba, odata ce nici ei nu stiu daca termina).

      2) Se scaleaza rezultatele in functie de cea mai buna lucrare.

      3) Cine a luat sub 8, intra in oral. 😈 De unde poate sa iasa si cu 10 dar si picat. Dupa cum probeaza.

      Nu trece nimeni asa un examen fara sa stie materia. Dar profesorul si asistentii muncesc o zi intreaga, de toti banii (banuiesc ca aici e problema, de fapt).

      # # # # # # #

      Am dat asa un examen si dupa am vorbit intre noi, evident. Nu reusise sa treaca niciunul dintre cei care nu invatasera. Cei mai descurcareti luasera un 6 in scris, dar la oral n-au avut nicio sansa. 💡

  8. Nici o problema. Se vor inscrie la facultati private si vor absolvi cu brio…

  9. Hmm, cred că-i altceva aici. Cred că acei studenți n-au fost la înălțime cu PLICUL și conducerea s-a făcut foc. Am bănuiala că șpaga este o regulă acolo.

  10. Pensii speciale.

  11. Probabil si-au luat BAC-ul in 20 20. La Universitate au inspiratie de la dom” profesor Voiculescu, Nastase,decan Adam…etc..

  12. Consider că nu sunt vinovați acești copii ,sistemul în care au ajuns să trăiască acești copii , este vinovat de ceea sa întămplat cu acești copii , care au învățat foarte mult pentru a lua examenul la Facultatea de Drept. Așadar astea fiind spuse acești copii nu au nici o vină datorită LECȚIILOR ON LINE FĂCUTE DIN ANUL 2020 MARTIE DATORITĂ COVID -19. ACESTI COPII AU LUAT BACALAUREATUL FĂRĂ NICI O FRAUDĂ, CUM O DENUMESC DOMNII PROFESORI UNIVERSITARI SAU DECANI… IN ALTĂ ORDINE DE IDEI DOMNILOR PROFESORI SAU DECANI REFLECTA-ȚI FOARTE BINE LA DECIZIA EXMATRICULARE… NU PUTEM STRICA VÎÎTORUL LA TOȚI ACEȘTI STUDENȚI DATORITĂ FAPTULUI CĂ ȘI-AU CERUT CĂTEVA PĂRERÎ ÎNTR-UN GRUP ,LA MODUL ÎN CARE EI CA ȘI COLEGI NICI MĂCAR NU SE CUNOSC ,… SĂ FIM ATENȚI DOMNILOR ȘI DOAMNELOR DIN ACEASTĂ COMISIE CE DECIZII LUĂM PENTRU VIITORUL LA ACEȘTI COPII CARE CONSIDER CĂ AU ÎNVĂȚAT SĂ IA EXAMENUL LA FACULTATEA DE DREPT. DOMNULE MENTOR DE LA FACULTATEA DE DREPT ? ?? ATITUDINEA DVSTRĂ LASĂ DE DORIT , DE SE SUNTE-ȚI MENTOR ??? SĂ SPRIJINIȚI STUDENȚII NU SĂ ÎI DESCONSIDERĂM ….LUCRURILE NU VOR RĂMĂNE AȘA DOMNILOR PROFESORI ȘI DN.. DECANI. SĂ CĂUTĂM SĂ ÎNȚELEGEM ȘI CEALALTĂ PARTE FIIND COVID 19 … E NORMAL ȘI FIRESC CĂ SA ÎNTĂMPLAT ACEASTĂ POVESTE CAM MULT INVENTATĂ LA COMANDĂ DOMNILOR. MAI SUBIÈCTEZ FAPTUL CĂ LA FACULTATEA DE DREPT SUNT ȘI FOARTE MULTE INTERESE DAR NU INTRĂM ÎN AMĂNUNTE. NOI CA SI OBLIGAȚIE , IN RAPORT DE DECIZIA CARE URMEAZĂ CA DUMNEAVOASTRĂ SĂ O LUAȚI JOI , O SĂ VEDEM CUM O SĂ PROCEDĂM, DAR LUCRURILE NU POT RĂMĂNE AȘA , DISTRUGEM VIITORUL A 47 SAU 49 DE STUDENȚI CARE NU AU COPIAT , PRACTIC ȘI-AU CERUT CĂTEVA PĂRERI PE UN GRUP DE SOCIALIZARE. …IN ALTĂ ORDINE DE IDEI NICI MĂCAR NU SE CUNOSC…TOȚI ACEȘTI ELEVI SUNT DE ACORD SĂ DEA EXAMENUL DIN NOU CĂND SUGERAȚI DUMNEAVOASTRĂ. NU SE POATE EXMATRICULA 47 – 49 DE STUDENȚI IN ACESTE CONDIȚII., IN NICI UN CAZ… SPER CĂ AȚI CITIT ACEST COMENTARIU DOMNILOR PROFESORI ȘI DECANI DE LA FACULTATEA DE DREPT BUCUREȘTI… VĂ MULȚUMESC

    • Domnule, ori esti vreun student implicat direct in aceasta fraudă de proportii ori este ruda vreunuia dintre studentii prinsi. In primul rand, renunta la majuscule! Ce doresti sa transmiti cu asta? Apoi, fii te rog atent la cum scrii, ca faci greseli urate de gramatica de parca ai fi absolvit doar 4 clase cu nota 5 pe linie sau repetent de vreo 7-8 ori: se scrie corect Reflectati, nu Reflecta-ti; apoi Sunteti, nu Sunte-ti!
      In al doilea rand, esti foarte ingaduitor cu aceasta actiune colectiva de copiere ce implica, asa se pare, preparative serioase dpdv organizatoric si tehnic pentru a se copia in corpore. As trece cu vederea daca s-ar fi apelat la o mica „ciupeala” cu coada ochiului la colegul din stanga sau din dreapta, reusind sa „prinzi” cateva cuvinte sau o fraza care sa te faca sa-ti aduci aminte si sa-ti dai drumul la rezolvarea subiectului. Aici e vorba de altceva, grav: premeditare. Cand faci asa ceva foarte elaborat si in care sunt implicati asa multi, nu stiu cata intelegere poti avea pentru ei. N-ar fi corect fara de studentii onesti, care s-au dovedit, nu-i asa ”, „mai fraieri” ca nu s-au dedulcit la miere si au preferat munca.

  13. Când poate fi cu mana in miere orice om se linge pe degete…..!!?? Depinde cine, unde și când poate să bage mana in miere …..!!!??EDUCATIA UMANA STA LA BAZA PROGRESULUI SI CIVILIZATIEI UNEI NATIUNI. LEGEA, ORDINEA SI DISCIPLINA SUNT OBLIGATORII INTR-O TARA CARE DORESTE SA PROGRESEZE. DAR……ROMANUL MAI ZICE…….PESTELE DE LA CAP SE IMPUTE…..!!!???

  14. Pestele de la cap se impute. Acesta este exemplul pe care il dau conducatorii nostri. Cand au crescut cu o asemenea coruptie, ei ce sa invete?

  15. Numai sărăntocii copiază, pentru restul ajunge la corectat lucrarea care trebuie. Îi detectezi după întrebările puerile care li se pun la oral și notele extrem de mari, tot timpul, deși dacă stai cu ei de vorbă, vezi că nu prea îi duce capul. E plin de ei în scoli, licee, facultăți.

  16. Ce s-a intamplat, cel mai probabil? Studentii aveau un grup pe whatsapp creat, la fel ca toti restul colegilor lor din celelalte grupe. Pe grupul respectiv s-a mai dat o rezolvare, o informatie, un printscreen cu lucrarea altui student (mai rar). Camaraderie in timp de criza, in acest caz criza fiind examenele desfasurate in mediul online. Se intampla acest „fenomen” la toate facultatile in acest moment, ca sunt de stat sau private. De ce? In mare parte totul porneste de la simulacrul acesta de „invatamant online”, care mai mult ii indobitoceste pe studenti. Si nu este neaparat vina lor, pana la urma cine este atat de adaptat dpdv psihologic incat sa reziste in fata unui ecran 8 ore pe zi, fara nicio pauza intre materiile predate (nu glumesc), si sa mai si reuseasca sa inteleaga ceva? Pentru multi este usor de vorbit, dar realitatea este alta. O buna parte dintre profesori inca nu s-a adaptat nevoilor. O alta parte considera ca exigenta este singura arma de care pot sa faca abuz in asa fel incat sa isi recapete increderea in fata unor tehnologii care ii depaseste cu mult. Ce sa mai inteleaga studentul, cand 4 profesori din an il lasa sa isi desfasoare examenul cu materia in fata, in timp ce restul de 3 profesori corecteaza inclusiv daca studentul a folosit diacritice in documentul word pe care a trebuit sa il redacteze in mai putin de 30 de minute, cu toate ca subiectele erau de o ora? Totul este o harababura totala, o ipocrizie de nedescris, de pe urma careia o sa iasa la inaintare o generatie pur si simplu indobitocita. In cazul acesta, venita de la „prestigioasa” Facultate de Drept, care voia sa mareasca taxa anuala in plina pandemie, ca deh – se stie ca studentul trebuia sa plateasca mai mult atunci cand nu are acces total la resursele puse la dispozitie de facultate.

  17. Tarart, ai mare dreptate in ce spui. mai mult, ce lectie dam acestor copii (sunt totusi niste copii – 18-19 ani)? Ca nu le este permis sa greseasca, sa invete din propriile greseli? ca trebuie sa stea cu spaima? nu este un comportament matur. da, au gresit! ce student nu greseste? ei au avut ghinionul sa fie prinsi 🙁 . de ce nu va folositi, STIMATI PROFESORI, de aceasta oportunitate de a le oferi o lectie de viata? de ce nu le permiteti sa mearga mai departe asumandu-si responsabilitatea faptelor? de ce nu tineti contul de faptul ca invatamantul online este greu si pentru anii terminali cu atat mai mult pentru acesti studenti? cred ca puteti face mai mult decat sa ii exmatriculati si, in felul acesta, sa provocati daune ce greu vor fi rezolvate.