G4Media.ro

22 de organizaţii civice cer primarului Firea si consilierilor respingerea proiectului privind…

22 de organizaţii civice cer primarului Firea si consilierilor respingerea proiectului privind decontarea combustibilului în sistemul car sharing: Este în complet dezacord cu principiile dezvoltării urbane

22 de organizaţii neguvernamentale şi grupuri civice solicită Primarului General şi Consilierilor Generali ai Municipiului Bucureşti ca la şedinţa de consiliu de joi să renunţe la programul de vouchere pentru combustibil, se arată într-un comunicat transmis redacției G4Media.ro.

”Această măsură, prin care ar urma să se deconteze combustibilul în valoare de 500 de lei/lună pentru utilizarea în comun a mașinilor personale de către părinții care se asociază pentru a-și duce împreună copiii la școală şi până la 500 RON/lună pentru adulții care se asociază pentru a se deplasa împreună prin regiunea București-Ilfov, este în contradicţie cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Conform acestui plan, administraţia ar trebui să ofere infrastructura necesară pietonilor şi bicicliştilor şi să descurajeze utilizarea transportului motorizat individual”, se arată în comunicat.

Considerăm că decontul de combustibil propus pentru a încuraja utilizarea în comun a mașinilor personale nu va conduce la scăderea numărului de mașini din traficul bucureștean. Subvenționarea utilizării traficului individual motorizat este în complet dezacord cu principiile dezvoltării urbane urbane.

Redăm mai jos integral comunicatul semnat de organizațiile civice

”OPTAR – Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România, împreună cu alte 21 de organizații și grupuri civice semnatare, reclamă incompetența Primăriei Municipiului București în domeniul mobilității urbane și solicită membrilor Consiliului General al Municipiului București să respingă proiectul de hotărâre pentru aprobarea programului Stimularea Mobilității și descongestionarea traficului din Municipiul București.

Alocarea de fonduri publice pentru decontarea combustibililor pentru utilizarea autoturismului va duce la o formă de subvenționare a utilizării transportului motorizat individual, asta în condițiile în care toată energia și fondurile publice ale instituției publice trebuie să fie îndreptate spre măsuri care să ducă tocmai la descurajarea acestui comportament. Mai mult, este greu de imaginat o metodologie de implementare pentru un astfel de program, existând un potențial mare de utilizare a acestor fonduri altfel decât conform cu scopul declarat în această hotărâre.

Primarul Municipiului București propune Consiliului General un proiect de hotărâre care, pe lângă alte măsuri, presupune decontarea combustibilului, în valoare de până la 500 RON/lună pentru utilizarea în comun a mașinilor personale de către părinții care se asociază pentru a-și duce împreună copiii la școală şi până la 500 RON/lună pentru adulții care se asociază pentru a se deplasa împreună prin regiunea București-Ilfov.

Dacă ne uităm la autorităţile alese drept model de administraţia Firea, vedem că, pentru aceeaşi problemă, autoritătile din Viena au adoptat următoarele soluţii:

  • Realizarea de trotuare accesibile pietonilor;
  • Realizarea de trasee sigure pentru biciclete;
  • Realizarea de trasee dedicate transportului public (inclusiv pentru TAXI şi biciclete);
  • Blocarea accesului autovehiculelor pe străzile din jurul școlilor la orele începerii cursurilor pentru a descuraja părinții să folosească transportul copiilor cu autoturismul la școală.
  • Măsurile adoptate în Viena sunt în acord cu planurile de dezvoltare durabilă a oraşului. Cu toate că Bucureştiul a adoptat un plan similar, soluţiile propuse de Primăria Capitalei sunt contrare principiilor care îl guvernează. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a fost aprobat de CGMB (și, ulterior, ignorat de PMB) chiar în acest mandat.

În schimb, în loc să adopte măsuri verificate de mii de oraşe, Primăria Capitalei propune un nou experiment pentru traficul din Bucureşti, propunând un program pilot prin care să stimuleze transportul copiilor cu autoturismele la școală. Pe lângă nocivitatea propunerii, Primăria educă noile generaţii să li se pară firesc să se deplaseze cu autoturismele prin oraş, acest fapt contravenind principiilor dezvoltării durabile.

Costuri = 500 lei/lună pentru un grup de maxim 4 copii
Poluare = DA
Beneficii (!!) = sedentarism pentru copii și insoțitori
Probleme identificate = posibilitatea de creștere a parcului auto prin încurajarea deținerii și utilizării de autoturisme.

În final, apreciem că acei părinţi care au dorit și putut să se organizeze așa încât să împartă utilizarea mașinii personale cu vecinii, deja au făcut acest lucru, fără să aștepte stimulente financiare. În acelasi timp, remarcăm dezinteresul Primăriei Capitalei pentru problemele participanților vulnerabili la trafic (pietonii și biciclistii) prin refuzul de a aplica măsurile urgente prevăzute de PMUD în scopul acomodării lor în siguranță în traficul din București.

Solicităm renunțarea la măsurile de stimulare a utilizării autovehiculelor în deplasările personale și implementarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, aşa cum a fost realizat de echipele interdisciplinare de experti, PMUD având avizul tuturor administratiilor locale din regiunea Bucuresti – Ilfov.

Măsura este una tipică pentru Primăria Municipiului București, care alege să rezolve problemele Bucureștiului prin vouchere și premii în bani, însă problema poluării și a congestiilor urbane sunt atât de grave în București încât nu avem timpul necesar pentru experimente populiste și care sunt susceptibile de a eșua.”

Organizații semnatare, alături de OPTAR:

ActiveWatch
Agent Green
Asociația Ecopolis
Asociația Greenitiative
Asociatia Inițiativa Prelungirea Ghencea
Asociatia Peisagiștilor din România – Filiala București
Asociația Reper21
CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică
Floreasca Civică
Fundația Comunitară București
Greenpeace România
Grow Up Romania
Grupul Civic Iancului
Grupul de Inițiativă Civică Cișmigiu
Grupul de Inițiativă Civică Kiseleff
Grupul de Inițiativă Civică Lacul Tei
Grupul de Oponență Ciurel – A1
Grupul Floreasca
Grupul Parcul Herăstrău
MaiMultVerde
Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR)
Terra Mileniul III

Consilierii generali ai Capitalei se vor întruni în şedinţă joi, de la ora 11,00, pe ordinea de zi figurând 51 de proiecte, printre care se numără: rectificarea bugetară, acordarea unui decont pentru utilizarea în comun a autoturismului de către cei care vin din Ilfov spre Bucureşti şi vouchere pentru aplicarea de aparate ortodontice fixe destinate copiilor cu vârste cuprinse între 10 şi 17 ani, transmite Agerpres.

Combustibil în valoare de până la 500 de lei ar putea fi decontat lunar pentru cei din regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov care folosesc în comun autoturismul proprietate personală în vederea efectuării deplasărilor spre Capitală, prevede unul dintre proiectele de hotărâre. O altă măsură propusă este decontarea combustibilului în valoare de până la 500 de lei lunar în vederea încurajării asocierii voluntare a părinţilor elevilor unităţilor de învăţământ primare şi secundare din Bucureşti, care au domiciliul în regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov, pentru folosirea în comun a unui autoturism proprietate personală cu care să-şi ducă la cursuri copiii.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Consolidarea caii de rulare a liniilor de tramvai, astfel incat tramvaiele sa devina o solutie pentru mobilitate ar trebui sa devina o prioritate. Acum tramvaiele reprezinta un balast pentru mobilitatea urbana chiar si in conditiile in care exista cateva linii protejate. Daca acestea nu se pot misca suficient de repede blocheaza in primul rand intersectiile dar si strazile cu 1-2 benzi.
    Optimizarea retelei de transport in comun pentru asigurarea legaturilor in/din orice punct corelate cu reteaua de metrou.
    Descurajarea transportului individual se face in primul rand prin incurajarea utilizarii transportului in comun, nu doar prin blocarea transportului individual, atata timp cat nu exista alternativa viabila.
    Apoi, se pot monta parcatoare de-a lungul trotuarelor, bine delimitate. In felul asta se va descuraja parcarea in dezordine (nealiniat), iar traficul se poate fluidiza prin asigurarea benzilor libere pe toata lungimea.

  2. 2.
    S-ar putea ca primaria sa iasa mai ieftin daca le da abonament gratuit pe RATB/Metrou pentru elevi + 1 insotitor din familie