G4Media.ro

Zeci de români, blocați pe aeroportul din Dortmund după ce Wizz Air…

Foto: G4Media / Ovidiu Hațegan

Zeci de români, blocați pe aeroportul din Dortmund după ce Wizz Air a anulat două curse spre România

Zeci de români și-au petrecut noaptea în aeroportul din Dortmund, pe paturi improvizate de reprezentanții aeroportului, după ce compania low-cost Wizz Air a anulat miercuri două curse spre România, fără minime explicații pentru pasageri. Este vorba despre zborurile spre Timișoara și spre Cluj Napoca.

Oamenii au primit paturi pliante și apă din partea Dortmund Airport, care în mod normal este închis peste noapte. De data aceasta, germanii au făcut o excepție pentru români, după ce au văzut că sunt și multe familii cu copii care nu aveau altă variantă decât cerul liber.

Cea mai mare parte dintre pasagerii cursei de Timișoara, care trebuia sa plece prima miercuri, au fost redirecționati spre cursa de Cluj-Napoca. Și aceasta a fost anulată, însă abia după ce pasagerii au fost îmbarcați și ținuti o oră și jumătate în avion.

Oamenii nu au găsit cazare, hotelurile fiind ocupate pe o rază de 15 km, iar la puținele locuri de cazare găsite pe booking prețul era peste 160 – 230 de euro, la care s-ar fi adugat si cursele de taxi dus intors. În plus, la ora 5 oamenii ar fi trebuit să revină în aeroport pentru o nouă tentativă de revenire in țară.

Reprezentanti Wizzair din aeroport nu au reusit sa faca nimic. O singura familie cu copii a primit cazare. Alte doua familii au primit doar promisiuni și au dormit până la urmă tot în aeroport.

Joi, cursa programata la 7 dimineață a fost amânată pentru ora locala 13.10, dar oamenii sunt deja circumspecți. O parte isi cauta alte variante pentru a ajunge in Romania, insa acestea sunt extrem de limitate.

Foto: G4Media / Ovidiu Hațegan
Foto: G4Media / Ovidiu Hațegan

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

13 comentarii

  1. greu avut incredere in companiile aeriene in vremurile astea, mai ales in cea de la unguri

    • Nu are nicio legatura ca Wizzair este companie ungureasca. La toate companiile low cost din lume exista aceasta problema in momentul de fata.

    • In unguri nu trebuie să ai încredere. A devenit o axioma și prin urmare nu mai trebuie demontat. Partea cu prețul la bilete o vad ca pe o strategie din partea companiilor de a anula curse și a limita oferta. Cererea fiind mare prețul din minune a crescut. BlueAir nu a returnat biletele mai bine de doi ani, acum am portofel electronic si banii mei sunt in siguranță la ei. La Wizz ghicește tu! au creat pentru binele meu tot un portofel electronic. Banii mei sunt in siguranță. Eu am plecat cu mașina în țară pentru că nu am acceptat noile preturi, de la numai 259 euro pe persoană pentru un drum… Cred că nu mai sunt realiști, să plătesc 2000euro doar transport, pe bagaje trebuie sa mai dam extra. Așa că deplasam familia cu auto personal, stam la hotel, vizitam și facem și profit 1000. Am crezut că voi fi și singurul ce adopt aceasta strategie, dar am semnale și de la alții care vor abandona sau vor merge tot cu mașina. Așa că voi mai zbura când va fi motorina 6 euro un litru sau când prețurile vor reveni la realitate. Dati companiile in judecată dacă prin protecția consumatorului nu primiti despăgubirea de 600 euro/ bilet, nu de alta dar eu bine sa participe și ei la bunăstarea voastră. Comportati-va ca adevărați europeni și nu acceptați „scuze”. Altfel dormiți precum boschetarii prin gări și ei stau cu curul pe banii la proști!

  2. Zburați cu pirații din industria de aviație , și sunteți nemulțumiți când vă tratează ca pe neoameni . Eu nu zbor cu Low cost decât dacă nu am sută variantă .

    • Bravo tie, dar nu toti ne permitem sa zburam ca tine.

    • la un zbor germania – romania, cumparat cu 1 sau 2 saptamani inainte diferenta dintre pretul unui bilet la Ryanair si unul la Lufthansa e minima.
      In timp ce la Ryanair te taxeaza pentru pana si pentru aerul respirat, Lufhansa are inclus in pret bagaj de mana si poate chiar bagaj de cala.
      Low cost ul nu mai e ce a fost acum cativa ani. S-a degradat foarte mult si a devenit inexplicabil de scump.

    • Tu n-ai calcat intr-un avion in viata ta.

    • Cu toata seriozitate va spun , ca de multe ori biletele la companiile Low cost sunt chiar mai scumpe decat la companiile traditionale . Nu mai spun ca la multe companii Low cost nici nu ai cu cine sa vorbesti , in cazul in carfe intampini vreo dificultate .

  3. companie lowcost ? pai un bilet dortmund-iasi in luna iunie si iulie este 300-650€ ! asta ar fi pret de “lowcost” ?

  4. Acum 2 ani, avion din Dortmund spre Iași trebuia să decoleze cu 10 minute înainte să închidă aeroportul și ei au avut întârziere cu îmbarcarea din cauza companiei și împingeau oamenii mai rapid spre locuri. După au zis că nu mai decolează că nu mai are cine-i dirija pe aeroport. Oamenii au trebuit să descarce și bagajele de cală înapoi, unii cu copii și trebuia să te prezinți la un singur ghișeu din aeorport de unde ei te trimiteau la un hotel care era la 30 km diatanță de aeorport. Puteai lua un autobuz sau taxi. La taxi trebuia păstrat bonul și trebuiau să fie minim 3 persoane în același taxi și decontau ei după, cică. Hotelul și autobuzul erau gratuite sau decontabile. Am fost norocos să zic așa, că aveam pe cineva în Dortmund și m-a luat de la aeroport dar era deja trecut de 00:30 adică peste 2 ore de când ar fi trebuit să decoleze. Înainte să plec, m-am uitat la rând, mai erau încă cel puțin 70% din pasageri la ghișeu. Unii ziceau că cei de la companie nu mai găsesc hoteluri și dau telefoane … (vrăjeală). La 8 dimineața lumea trebuia iar îmbarcată… Erau mai toți rupți de oboseală și de somn. Cei care au fost cazați au stat în hotel bun au zis.. Dar na in Germania nu am auzit de hoteluri rele. Dar ideea e că a fost frecare mare. În caz de anulări, nu au grijă de pasageri. Același wizzair. Chiar dacă è low cost pasagerii trebuie tratați omenește. Sau nu au toți drepturi egale? Oricum mă îndoiesc că aeroportul din Dortmund se închide la 10 , e aeorport mare totuși

  5. Cea ce fac cei de la wiz air este de-a dreptul terifiant! De la vinderea de bilete fara a avea avioanele disponibile, pana la vinderea de mai multe bilete decat locuri in avion (la fiecare cursa 1-2 persoane sunt „amanate” cate 1 zi).

    Una este o agentie imobiliara de cartier care programeaza cate o vizionare inainte de a avea un imobil, alte este sa iei banii in avans de la toate cursele si apoi sa le efectuezi pe cele mai „profitabile” la nivel european.

    Daca cum trateaza calatorii trateaza si celelalte aspecte legate de siguranta zborurilor (mentenanta si inspectii corespunzatoare, personal suprasolicitat etc.) este doar o chestiune de timp pana sa produce un eveniment aviatic cu sute de morti.

    Ca fapt divers, sunt pilotii wizz fac 2-3 curse pe zii dus intors. Nu stiu exact cat au voie sa piloteze, dar pilotarea unui avion nu este acelasi lucru ca mersul pana la cumparaturi cu masina de 3 ori pe zii.

    Personal cred ca trebuie la nivel european reglementat si mai bine toate aspectele ce tin de aceasta industrie.

  6. Am patit-o cu wizzair de nici acu’ nu am curajul sa imi reamintesc.
    M au trimis afara din aeroport de la poarta de imbarcare pe mine si pe fiul meu pt ca nu mai erau locuri.
    Erau 2 domnisoare nazi-style care ne au expulzat din aeroport. Ne am intors cu un bus romanesc acasa fix de Craciun.
    Ceva oribil. Nu am vazut nici un ban inapoi.

    • Citesc si ma minunez ..Eu plec in 30.06 din Sevilla ..sper sa nu mi faca vreo surpriza wizz air…