G4Media.ro

Volkswagen cere despăgubiri de la foștii șefi ai companiei în scandalul Dieselgate

Volkswagen cere despăgubiri de la foștii șefi ai companiei în scandalul Dieselgate

Grupul german Volkswagen AG a anunţat că va cere despăgubiri de la fostul director general Martin Winterkorn şi de la fostul şef al Audi (parte a grupului), Rupert Stadler, în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), transmite Agerpres.

Investigaţia îndelungată a arătat că Winterkorn şi Stadler şi-au încălcat obligaţia de diligenţă, dar în cazul altor membri ai board-ului de conducere nu s-au descoperit încălcări, a anunțat vineri cel mai mare producător auto european.

Winterkorn cât şi Stadler au dezminţit că ar fi responsabili pentru scandal.

Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Până acum scandalul a costat grupul german peste 32 miliarde de euro.

Winterkorn a demisionat din funcţia de director general în 23 septembrie 2015, la o săptămână după izbucnirea scandalului.

Aproximativ trei ani mai târziu, Volkswagen a reziliat contractul lui Stadler ca şef al Audi, pe fondul investigaţiilor referitoare la posibila sa implicare în Dieselgate.

Volkswagen a precizat că investigaţia pe care a demarat-o, cu ajutorul firmei de avocatură Gleiss Lutz, include examinarea şi evaluarea a 1,6 milioane de documente, peste 1.550 de interviuri şi întrebări.

Ca rezultat, compania a decis să solicite despăgubiri de la Winterkorn şi Stadler pentru că şi-au încălcat obligaţia de diligenţă.

Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Sursa: economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Pai cum va permiteti asa ceva?!Statul Roman nu-si permite!Este cavaler!Cum sa se indrepte el impotriva unor persoane fizice?!Fata de cifrele lui,in bani,cifrele persoanelor fizice sunt niste nimicuri!Mai bine ignora hotararile judecatoresti,chiar daca sunt si ale CEDO,decat sa se indrepte impotriva „amaratilor” vinovati.Vreti sa deranjam coruptia,sursa bunastarii noastre!?

  2. vw a poluat,
    noi trebuie sa cerem despagubiri de la actionari si de la utilizatori!
    (daca ai alta parere mai bine taci)

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.