G4Media.ro

Vlad Voiculescu critică dur taxa anunțată de Firea: Un instrument medieval aplicat…

sursa foto: Facebook

Vlad Voiculescu critică dur taxa anunțată de Firea: Un instrument medieval aplicat in secolul 21

Vlad Voiculescu, candidatul PLUS pentru Primăria București, critică dur într-o postare pe Facebook taxa anunțată de primarul general, Gabriela Firea, pentru șoferii mașinilor din alte județe veniți în București.

”Vinieta Oxigen B este inacceptabilă. Este, de fapt, un instrument medieval aplicat in secolul 21. Fără să prezinte un studiu de impact, fără nicio consultare publică, Primarul Gabriela Firea tocmai a anunțat doua masuri care încearcă sa îmbunătățească situația, dar care, în esență, sunt doar o altă expresie a improvizațiilor disperate și a lipsei de substanță a politicilor sale”, scrie Voiculescu.

”Este profund discriminatorie și vom afla foarte curând că încalcă normele europene și naționale. Deși are un nume în pas cu moda (fancy) și o justificare la modă (trendy) această vinietă nu este decât un instrument medieval, aplicat în București in secolul 21. În secolele 12-13, atunci când orașele reușeau să își manifeste independența, au fost introduse taxe numite octroi pe care le plăteau cei care intrau și ieșeau în oraș. Aceste taxe, care interferează cu comerțul și libera circulație nu mai sunt folosite nicăieri în lume. Cum ar fi ca această taxă să fie introdusă de alte localități din România. Imaginați-vă cât ar costa drumul dintre București și Brașov dacă ar trebui să plătim câte 10 lei când traversăm fiecare localitate prin care trecem: Câmpina, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal, etc”, a mai scris Voiculescu.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

41 comentarii

  1. Londra, Milano, Stockholm, si, de la anul, New York – toti niste medievali.

    • Lasati harneala de psdeu … cel putin in Milano stiu ca m am plimbat cu masina, cu numar de Italia( btw in Italia nr de inmatriculare nu are legatura sau nu indica regiunea/orasul de inmatriculare) si nu am platit nici o taxa de non milanez ptr masina.In orasele civilizate exista taxe ptr vehicule pe poluare si congestie(in centru nu au voie maisini non euro 5/6

    • *In orasele tarilor civilizate nu au voie in centru si zone aglomerate decat masini euro5/6 ,hybrid sau electrice,plus ca prin centru la Milano sunt multe strazi cu sens unic sau strazi doar ptr riverani,asa ca eu cel putin cand merg la Milano las masina intr o parcare de langa centru orasului si merg perpedes sau cu tramvaiul prin centru.

    • Muie, ba, pesedist mizer!

    • Acolo se aplica tuturor, avand ca singur criteriu norma de poluare. Dupa mintea lui Firea doar masinile de provincie polueaxa… In Bucuresti si Ilfov sunt numai electrice…

    • @Radu: Nu stii ce spui. Oamenii din zona si imediata ei vecinatate au reducere 90% in Londra – ii zice Resident Discount. Vezi si gheorghedincul de mai sus, explicandu-ti ca el nu plateste taxa chiar daca locuieste langa Milano.

    • Bai fanutzule de placutza trista suedeza PRO P$D (dacian soros LOL)in loc sa arunci cu rahat ca un gibon ce esti,mai studiaza si tu de pe goagal search macar.Eu nu am stat niciodata in Milano mereu m am plimbat/distrat in Milano,locuind la o distanta destul de mica in NOVARA (nici 100 km).Cat despre ce aiurezi tu cu Dinca,nu oi fi putzanu care a dat telefon sa santajeze familiile unor fete moarte.Fanutzii p$d ce inflacartzi „care este” ei :))

    • * inflacaratzi

    • @trolul cu Soros… Voi toate ineptiile si rautatile #prociumarosieoligarhomafiota le postati pe de a moaca din convingere ideologica sau va da de la baronet niste firfirei si voua catelusilor turbati ?! :))

  2. Ca sa nu fie medieval instrumentul , atunci sa se adopte sistemul de la Londra ,
    Eu sunt adeptul sistemului londonez .

  3. Bucureştenii au vrut-o pe Firea pentru micile pomeni pe care le dă din când în când.

    Asta e tot ce contează pentru bucureşteni.

    • Ești fix la fel ca psdistii și trolii lor.

    • Greșit, prin generalizare. Unii au vrut-o pentru că li s-a părut deșteaptă (în sensul de șmecheră, descurcăreață, „âi face pă fraeri”. Abc, de exemplu.

  4. Lasă că plătim in continuare vinieta Zyklon B cu sănătatea noastră.
    Despre interzicerea in centru a unor categorii de vehicule nu aveți nicio părere domnule viitor candidat al USR plus la Primăria capitalei?. Aia nu e tot un obicei medieval? I se spune fumarit.
    V- a cam prins in offside de data asta duamna. Nu vedeți ce eco a devenit capitala, ne-am umplut de trotinete electrice, ce mai vreți mașina personală, aia e dovada de orgolii.
    Așa că domnule Voiculescu, sper că dumneavoastră să nu supralicitare și să propuneți interzicerea in centru și a mașinilor euro 3 și euro 4, doar că să luați niste voturi înapoi.

    • Ce palavre de doi bani de trol pus să scrie la punctaj. Scopul lui este să discrediteze cu orice preț pe adversarii Mafiei PSD-ALDE și să-i susțină pe interlopii care e reprezintă, dar o face prost: e incoerent, lipsit de logică, folosește termeni a căror semnificație nu o cunoaște.

  5. Astept sa vad si programul lui VV pentru Bucuresti. L-a vazut cineva?!

    • Nu, că toată lumea se uită la ”prorgramul” lu’ țața firea. Mai are și altceva în afară de taxa asta?

  6. Aplicati RAR ul pe bune, scoateti statiile ITP pirato-spaguitoare si deja va fi un salt urias onainte. Gata cu ipocrizia.

    • Ce harneala de p$d,adica in loc sa investeasca in semaforizari cum trebuie,sunt mai bune la 70 km de Bucuresti,la Ruse(un orasel de nici 150.000 cu ff mult mai sarac decat Bucurestiul)unde toate semaforizarile sunt mult mai bine sincronizate/setate,plus ca absolut toate semafoarele au afisaj cu timpul de asteptare,la saracia de Ruse,si n Bucuresti la buget de miliarde de € nu se poate … o rusine de psdei. Cat despre Inca o taxa pe „fraieri” nici o supriza … doar nu vroiati sa reduca „combinatiile” din bani publici si sa se strofoace prea mult cu proiecte reale de fluidizare a traficului jegos din Bucuresti,cand poa sa faca o combinatie usoara de a mai lua niste bani,care oricum nu se vor duce ptr infrastuctura rutiera de ohaha din Bucuresti .

    • Ps Excelent si realist comentariul lui Otelul Rosu.

  7. Mie unii de la USR-PLUS mi se par medievali in gandire. Sunt de-acord pe subiectul asta, dar nu ma pot abtine sa nu intru in alt subiect. USRistii si PLUSistii sunt cei mai vasnici adepti ai alegerilor anticipate. Mici somitati de pe plaiul universitaro-politic mioritic ca Cristian Preda promoveaza ideea, ba i-a pus-o in gura si lui Ciolos, la Iasi un jurnalisto-universitar ca Mihai Chiper construieste un intreg blestem contra Iohannis datorita refuzului anticipatelor si pastrarii PSD la putere. Etc. Singura problema cu oamenii astia e ca sunt asa de specialisti si asa de tari in gura, dar nu au indicat niciodata practic cum o sa faca alegeri anticipate care conform constitutiei se fac dupa ce parlamentul voteaza motiuni impotriva a trei guverne succesive! Pai PNL si USR/PLUS dupa europene n-au reusit sa dea un singur guvern PSD jos cu motiunea lor chiar ai dupa ce au ramas fara Dragnea! Ciolos vine cu teoria ca prin acordul tuturor partidelor parlamentul sd poate autodizolva si face alegeri anticipate, buna teoria asta de constitutionalist ca teorie dar de ce ar vrea PSD sa se sea afara de la guvernare daca se estimeaza ca va pierde?! exista consensul asta? Sau poate se face o revolutie si ies alegeri anticipate, buna asta chiar suna mai logic, dar – cum zicea Caragiale – daca e revolutie macar sa stim si noi! Tipic pentru pseudodreapta anti-PSD romaneasca din 1990 pana azi : buna la gura si la lozinci, chiar si la proteste de strada, plina de teorii si idei utopico-defecte si pr jumate intelese, dar zero efectiv la politica si la guvernat realmente

    • Lasă că ”guvernează” Mafia PSD-ALDE de nu mai poate ”din 1990 si pana azi” și nu oricum, ci ”realmente”. Ce prosteli plictisitoare, ce ”teorii” îmbâcsite, ce divagații tâmpite, ce amestecătură de vorbe goale, ce postac obosit acest profu, ”zero efectiv” ce spune el aicea.

  8. Ne spui si ce anume a facut Fierea pentru trotinete ? Piste de biciclete , statii de incarcare, ceva ?
    Fierea a prins in offside doar mintea ta . Cred ca au inteles cat de incompetenta este toapa chiar si asistatii social

  9. Totusi exista o teotie si niste aplicatii in lume referitoare la congestion pricing : ideea e ca pui o taxa si cine chiar are nevoie plateste si nu mai asteapta in trafic, asteptare care inseamna si bani pierduti cu motorul aprins si poluare. Ideea lui Firea preia dupa ureche teoria, interzicand sau punand la plata masinile din alte orase. Dar nu numai chestia avocateasca cu diacriminarea e relevanta aici. In orase ca Londra exista un perimetru central, unde daca vrei sa intri platesti o taxa, probabil cu o exceptie pentru riverani numai ca nu locuieste aproape nimeni in City decat miliardari si acolo oricum nimeni prea isi lasa masina pe strada.

    • De mentionat ca zona din centrul Londrei unde se aplica congestion fee este chiar mica, raportata la suprafata orasului.

      Corespunzator Londrei, in Bucuresti, harta arata ca zona ar urma fie cam intre Bd. Magheru si Calea Victoriei …

  10. Oricum, in Bucuresti daca taxezi masinile din alte orase primii afectati vor fi persoane ca Firea, care locuieste in orasul Volunari ca vrea casa si verdeteata. Orice bucurestean get-beget sau imigrant care se respecta azi si a parvenit un puc se muta la Corbeanca, Baneasa, Popesti Leordeni, macar Pipera, in afara junglei urbane bucurestrne care e fetida adesea intr-adevar. Bucurestiul s-a dezvoltat anarhic, sprawl urban, bogatii si-au facut vile langa aeroportul din Baneasa si apoi lobby sa fie inchise. Chiar si dezvoltatorii imobiliari conatruiesc pentru persoane cu venituri medii sau mici blocuri in camp, in satul Rosu, comuna Chiajna, si ii zic Militari. Infrastructura, precum centura ocolitoare, e defectuoasa, dar oricate centuri ai face si devia traficul greu pe ele, traficul la ore de varf cand se face genul asta de naveta va fi dezastru. Ce trebuie facut sunt mijloace de transport in comun, trenuri suburbane, metrouri subterane sau supraterane, adica infrastructura pe bune. Deocamdata romanul nu stie decat de strazi si autostrazi, a descoperit strada si masina de curand, desi unele blocuri si cartiere noua facute in camp nu au apa, dispensare, minim de urbanitate, e mai rau ca la tara si nici nu e la oras. P.S.

  11. Oare de ce nu pot cei din opozitie sa sustina o idee pana la urma buna? Sau macar sa se abtina? Firea e o cretina, asta e indubitabil si a facut numai nenorociri in Bucuresti, insa asta chiar e o masura buna…..chiar nu poti bai voiculescule sa te abtii, sa taci? O madura buna nu o face pe firea mai putin cretina, ar trebui sa ia zeci de astfel de masuri si cu siguranta nu va lua. Si oricum, nu si ce cauta pe post de candidat la primarie, nesimtitule, e pozitia castigata vu truda si pe merit de Nicusor Dan.

    • Din categoria ”firea e o cretină” și Mafia PSD-ALDE e rea dar ia ”măsuri bune” și oricum nu-i avem pe alții, că nu sunt în stare deci trebuie să rămânem cu Mafia pe vecie. La cât se slabi sunt postacii ăștia, n-ar fi mai bine pentru ei ”macar sa se abtina”?

    • Nu, asa cum e formulata propunerea e proasta anti-constitutionala : taxa doar pentru cei care nu masini inmatriculate in Bucuresti! Ideea cu congestion pricing e sa taxezi congestia, ca sa descurajezi oamenii sa circule cu masina si sa fluidizezi traficul si sa reduci poluarea, nu conteaza unde e inmatriculata masina. O idee care da apa la moara la multe xenofobii penibile intraromanesti a miticilor bucuresteni de care a fugit pana si Caragiale la Berlin si care nu rezolva problema de infrastructura deficitara si urbanism anarhic. Poti face asta stabilind un perimetru in nucleul vechi al Bucurestiului, de la Piata Presei la Piata Sudului sau Tineretului, din Leu sau Lujerului pana la Mihai Bravu sau Titan. Dar pentru asta iti trebuie transport public urban si periurban modern, diversificat, eficient si sigur. Deocamdata in periurban sunt doar microbuze alandala si ocazii in care poti uneori nimeri cu tip gen criminalul din Caracal!

    • P.S. si daca faci congestion pricing pe zona centrala, atunci se justifica si parcarile supraplatite construite pe la Pantelimon si alte locuri, desigur daca amendezi pe toti care isi lasa masina pe strazi si in loc de garajele de tip favela de printre blocurile comunisto-corbusiene care trebuiau sa fie spatii verzi si de joaca faci alte parcari subterane.

    • Caragiale asta care a fost un mare bucurestean navetist din Ploiesti… 🙂

  12. P.P.S. Vlad Georgescu pare tot atat de informat si de cunoscator al chestiunii pe cat e Gabriela Vranceanu-Firea….s-a mai derulat o „dezbatere electorala” la primarie!

  13. Către moderatori comentariilor: nu înțeleg de ce nu limitați sau ștergeți comentariile utilizatorului Bad@. Persoana respectivă pare că cu știe decât să acuze pe cei care au alte opinii că sunt postaci, troli plătiți de mafia PSD, in general lucruri fără legătură cu textul articolului.

    • Pentru ca nu este o persoana, ci un [comment] bot. Foloseste parti din mesajul la care posteaza, le pune intre ghilimele si le amesteca cu slăbănoage atacuri la persoana (daca ar raspunde la subiect ar presupune ratiune si argumentare; atacurile la persoana merg oriunde si oricum, neavand legatura cu subiectul).

      Pare sa fie programat de un elev ceva mai isteț de clasa a VI-a. 💡

      E un fel de @Mazeta, dar de semn opus. Da o oarecare culoare peisajului si ne face sa apreciem, prin comparatie, comentariile argumentate.

    • Cenzura e un instrument medieval, des folosit insa si in Epoca Moderna de cei cu capacitate de intelegere redusa. De comunisti, spre exemplu…

      PS. @Bad are dreptate, pe G4M doar trolii platiti de PSD pot fi de acord cu masurile izvorate din puțul ”larg” al gândirii (Atentie: a nu se citi puța!) madamei Fierea…
      PPS. Cât timp Bucurestiul n-are macar o centura cu patru benzi, cum s-ar poate gandi cineva normal la cap sa taxeze traversarea orasului…?

    • Da,”comentarii argumentate” ca acesta, cu „argumente* de genul ” pare să fie”.
      Sau cel cu ” pentru ca nu este o persoana”, acest „comentariu” clar „presupune ratiune”, se și vede plus că e la” subiect „, mai ales. Iar afirmațiile ” în legătură cu subiectul” gen ” atacurile la persoana merg oriunde si oricum ” sunt susținute de evidențe: „pare programat de un elev ceva mai isteț de clasa a VI-a”. Sanitarul este un trol vechi de-al site-ului. La început, se purta foarte agresiv amestecând cuvinte injurioase cu mesaje insidioase. După ce a fost devoalat, și-a schimbat tactica și acum face pe înțeleptul. Se crede intelectual dar dacă-l scuturi puțin, se vede că are mari lipsuri. O dovedesc postările lui ” argumentate „, replicile pe care le-a primit și ce a fost sau, mai exact, ce n-a fost în stare să răspundă. Dacă nu este așa, sanitarul va formula o opinie, măcar una, articulată pe orice *subiect” vrea el, cu ” argumente”-1,2,3. Aici, acum. Ca să arate că este peste nivelul de „clasa a VI-a*. Greu de crezut că se va întâmpla.
      Referitor la postaci:
      – sunt câțiva dar folosesc mai multe fantoșe=nick-name-uri. De pe unele înjură, sunt agresivi, fac bullying ca să intimideze. Dacă le răspunzi, folosesc alte nume de pe care vorbesc politicos și se arată indignați de replicile altora. De exemplu, ” anonim” tot face apeluri în gol la „moderatorii site-ului” în loc să le scrie direct. De ce? Pentru că „nu e o persoană, e un bot”.
      – folosesc aceleași șabloane verbale și mentale, fac cam aceleași greșeli gramaticale, de ortografie sau de punctuație.” Ghilimelele” îi deranjează pentru că sunt o oglindă: îi arată pe ei, pe troli și scot în evidență ce au scris ei. Sunt frustrați pentru ca nu se pot certa cu oglinda care îi arată cât sunt de hidoși.
      – mesajele lor au scopul de a discredita pe toți adversarii celor care îi pun să scrie. De exemplu aici, nu contează taxa, misiunea lor e sa-l desființeze pe vlad Voiculescu pentru că nu e de-al lor. Ei nu spun „taxa e bună sau e rea pentru că”, ori firea a luat următoarele ” măsuri” bune sau rele. Atacă potențialul adversar sau situație adversă încercând să conserve status quo-ul care le convine. Când vine vorba de Iohannis, schimbă tactica.
      Așa că o să tot vedem „prin comparatie, comentariile argumentate” ale postacilor, care trebuie „apreciate” și nu „șterse” si nici „limitate” în vreun fel pentru că dau o „oarecare culoare peisajului”.

  14. Firea -i o cretina. Nicaieri in lume nu exista asa ceva. In marile orase toata lumea plateste taxe in f-ctie de emisiile de CO2. Dar poluarea nu este prioritatea psdistilor, dovada -au dat drumul la importul rablelor poluante din vest.

  15. Ce ma frapeaza la cei care zic ca e o masura buna: ei fie nu sunt din Romania, fie sunt din Bucuresti si nu calatoresc nicaieri, fie au o aroganta de fier.
    Concret, daca Firea pune taxa asta, de ce sa nu poata sa puna aceeasi taxa orice orasel din Romania? Sau e ca in fabula cu Samson : egalitate sa fie, dar nu pentru catei (provincie).

    Pai din acest punct de vedere cei mai indreptatiti ar fi sa puna taxa de congestie cei din Sinaia, Busteni, Predeal, Brasov…. E plin de masini de Bucuresti care mai mult stau pe DN1 decat merg. Care polueaza, bineinteles. Ratia e undeva la 80% Bucuresti si 10% masini PH si BV si 10% altele…

    Si pentru cei care spun ca masura e buna, dar toti o contesta doar ca e venita de la Firea: mai usor cu pianul pe scari… S-au luat 3 masuri bune, s-au amestecat bine (ca sa fie ciorba completa) si la final au iesit 3 masuri dezastroase…. Nu rezolva nimic: creaza o ura puternica Bucuresti vs provincie, nu elimina poluare si TAXEAZA tot pe cei SARACI (da cei saraci au cei mai multi masini EURO3, care vor trebui sa plateasca 900 de lei pe an sa isi poata folosi masina). In schimb daca esti „baron de Ilfov” cu o fitza de masina (Euro 5): nu platesti taxe in Bucuresti, faci congestie, poluezi in continuare …

  16. Titlul articolului îmi spune că nu trebuia să dau click , dar trebuia sa fac asta că sa pot comenta.
    Deci un individ dubios critica DUR tâmpeniile debitate de primărița României, cea cunoscută sub denumirea de fir de sârmă ?
    Mi a plăcut chestia cu critica dura… Îl doare la bascheți.

    In rest au criticat mai bine cei ce au postat comentarii, fie de o parte fie de alta. E dureros să trăiești în România, dar și mai dureros să trăiești în București. Evident mașina nu e un drept, e un lux. Rezervat celor care au de unde. Sa fure.
    Statul la stat degeaba și timpul trece, leafa merge tot furt se cheamă doar că în rate. La fel că sporul de antena sau de doctorat. Așa că unii dintre noi au bani de taxe. Și ei vor merge cu mașina, iar prostii pe jos

  17. Pe putilica Vlad văd că nu îl mai baga nimeni in seama din zona privată. Ce dracu să facă și el? Ori politician ori primar că de altceva nu este bun de nimic.

    • Nick, mda, n-ai de unde sa stii cine-i Voiculescu cand nu te intereseaza. La improscat cu noroi vad insa ca te pricepi.