G4Media.ro

USR a depus un proiect pentru reforma teritorială: rămân 8 județe, dispar…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

26 comentarii

  1. Asta da, de acord! Susțin!

  2. pai e gresit, corect e dezbina si zapaceste-i, nu trebuie facut ceva si cu „Colegiului Prefectural”…? ceva legat de bani

  3. Felicitari mult succes!

  4. Votez pentru aprobarea și punerea în aplicare a acestui proiect de lege.

  5. Nu înțeleg de ce trebuie neapărat respectate actualele delimitări ale județelor când se vrea o reformă teritorială majoră.

    Am înțeles, politic nu este bine să se revină la structura regiunilor tradiționale, dar de ce trebuie să meargă un cetățean din Negru Vodă (Constanța) tocmai la Brăila pentru o ștampilă?

  6. Votez pentru, dar cu un amendament:
    La regiunea de Sud-Muntenia a fost omis judetul Giurgiu sau acesta este inclus in Ilfov ?!!!

  7. 1. Spitalele vor fi construite de magicianul Voiculescu împreună cu Don Nic și Geoană pe iaht, sau in Birourile Aspen?
    2. Ăla din Sighet, merge cate sute de Km să depună un act la primăria generală de județ, că în comuna lui nu îl lasă șefu de secție care e și primar de comună?
    3. Voi chiar vreți să furați pe picior mare, nu vă mai ajunge, nu? De aia s-au speriat PNL și v-au scos din alianță când era Voiculescu ministrul sănătății…
    Acum vreți bugete pe zone, să aveți cașcaval mare, nu ciupeală.

    Ăștia ne vând pe tarabă direct, nu stau și ei cu comisioane și învârteli.

  8. Jeneral, esti cam jenibil.:)

  9. Ca de fiecare data USR-ul nu vine cu nimic nou, crezand ca noi toti suntem doar mase de manevra. Acea configuratie este identica cu Regiunile de Dezvoltare, care sunt deja legiferate prin Legea 315 din 2004. In baza acestei configuratii s-au infiintat si Agentiile de Dezvoltare Regionala, prin care se fac platile din Fondurile Europene. Nicio tara civilizata de pe aceasta lume nu poate functiona doar cu o astfel de organizare si daca ne uitam la istoria Romaniei o sa vedem ca a existat intotdeauna un nivel inferior administrativ. Nici nu se poate altfel. In toate tarile din vest este la fel pentru ca nu poti de la nivel regional sa rezolvi probleme specifice din miile de localitati cuprinse in acel pseudo-judet. Cu totii ne dorim mai putine structuri ale admistratiei publice dar nu este o solutie sa impartim tara in 8 sau mai putine culori politice. Se ajunge foarte usor la anarhie si dictatura. Oare asta ne dorim?

  10. Reorganizarea teritorială, sau mai degrabă prerogativele și competențele care ar urmă să fie transmise / cedate de la centru către subunitățile administrative sunt – în primul și în al doilea rând de natură economică. Principul subsidiarității care ar trebui să guverneze activitatea economică, administrativă și socială a noilor ”teritorii” ar situa volen-nolens noile regiuni într-o cursă sănătoasă, cu efecte benefice pentru întreaga țară. S-ar schimba radical modul în care actualele județe se ploconesc, trag sfori, își cresc baroni locali, cu legături la centru, ca să aibă și ei acces ”la finanțări”. Există temeri numeroase – nedeclarate – față de reorganizare teritorială, repet, în primul rând cu miză economică, partial explicabile. O mai mare autonomie economică, financiară, administrativă are meteahna de a arăta adevărata capacitate, abilitate și calitate a leadershipului local, cu semne și dovezi distincte în starea generală de dezvoltare ( sau stagnare ) a teritoriului. Teama guvernărilor din istoria recentă a țării față de reorganizarea teritorial -administrativă a acesteia izvorăște nu numai din lipsă de voință politică, ci și din lipsa calității, priceperii și indolenței.

    O propunere viabilă și necesară. Vor fi mulți – mai ales politicieni – care vor pune bețe în roate.

  11. Usr ul trebuie sa si pregateasca un înlocuitor de același calibru cu ND pentru primaria unica a capitalei, altfel totul se duce de rapa. Daca ajunge toata zona Bucuresti Ilfov pe mainile unui mafiot, am incurcat o.

  12. Răzbate o îngrijorare față de necesitatea de a călători mari distanțe ”pentru o ștampilă” sau semnarea ”unei hârtii”. Sunt semne involuntare a faptului că și în prezent suntem dependenți de o birocrație ineficientă și lentă, cu toate progresele parțiale atinse în unele domenii. A sosit momentul ca – în sfârșit – să generalizăm subsisteme de aplicații online ( dacă se poate, fără ”specialiști” ca fugarul Ghiță ) prin care nu numai ”hârtiile” și ”ștampilele” dar și deplasările petenților să fie regândite radical. Efectul imediat ar fi reducerea administrației actuale și a birocrației – efecte care nu sunt îmbrățișate de toți. Este numai un exemplu mic. În fapt, reorganizarea teritorială ar fi una din cele mai vaste proiecte de țară cu necesitatea regândirii competențelor locale cât și ” a centrului”, ale surselor de toate felurile necesare local și central etc. etc. Ceva serios și de proporții.

  13. Deci „scapam” de mai multi baroni locali ca sa castigam 8 super-baroni locali. Acestia vor avea acces la bugete consolidate din care vor imparti banii discretionar catre USR, daca se poate. Aceiasi putere sporita si-o doreste si ND la PMB, ca sa-i santajeze pe toti in numele interesului public. Adica haideti la referendum ca sa-l transformam si pe dansul in super-baron local si deci sa dispuna de toti banii colectati de la bucuresteni si de la cei din ilfov in speranta ca vom scapa de birocratie si de procesul greoi. Deja este un exemplu clar de lipsa de capacitate in utilizarea resurselor locale si se vede clar ce inseamna o astfel de himera adiministrativa.
    Usor usor vom discuta despre autonomie si despre federalizare. Suna promitator

    • ”sa dispuna de toti banii colectati de la bucuresteni si de la cei din ilfov in speranta ca vom scapa de birocratie si de procesul greoi”

      Iată, ce doare. Între altele. …Penibil.

  14. Cum sa faci reforme in Romanica? Fiecare salariat trebuie sa hraneasca un bugetar detinator de stampila.

  15. Puți a PSDNL cale de-o poștă, ghehehenerale. Ți-ai luat pastilele azi?

  16. Iată, chiar și cele câteva comentarii ne dau o imagine sumară asuprea motivelor, spaimelor și neînțelegerilor față de propunerea de reorganizare administrativ-teritorială a țării. După o abordare vulgară reorganizarea este în interesul exclusiv al USR care vor să pună mâna pe banii bucureștenilor și a celor din Ilfov. Este totuși vorba de un stat, o țară întreagă, cu regiuni care în acest moment depind prea mult de un stat centralizat prea mare, prea lent și prea scump. Principiul subsidiarității înseamnă, pe scurt și simplu, un sistem organizat astfel încât problemele diverse ivite în conducere și adminsitrare să fie rezolvate cât mai apropape de locul în care au apărut. ( apropro de ”ștampile” și ”hârtii” ) . Acest principiu înseamnă normal și revizuirea competențelor și surselor în intregul sistem. Mai mult, chiar și în cadrul noilor subdiviziuni teritoriale, trebuiesc puse la punct condițiile subsidiarității, fiindcă altfel ”cel din Sighet” va trebui să se daplaseze la Cluj, în loc de Baia Mare. De aici decurge necesitatea punerii la punct al sistemelor diferite digitale de administrare și gestiune care să elimine deplasările, hârtiile și ștampilele pentru cetățean ( indiferent că este di, București, Lehliu Gară sau Sighetu Marmației ).