G4Media.ro

Universitatea viitorului: o nouă pedagogie, digitalizare largă, relație mai strânsă cu societatea…

Sursa foto: Facebook UBB

Universitatea viitorului: o nouă pedagogie, digitalizare largă, relație mai strânsă cu societatea – studiul unei organizații europene ce include Universitatea Babeș-Bolyai

Universitățile europene ale viitorului trebuie regândite și redefinite, pentru a face față provocărilor pe care vor fi nevoite să le înfrunte, afirmă un mare grup de universități europene, The Guild, într-o analiză prezentată, marți, de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), membră a acestei organizații.

UBB prezintă atributele-cheie pe care universitățile europene ar trebui să le aibă, conform analizei Looking to the future: Vision for Europe’s universities:

(1) vor valoriza simultan atât incluziunea, cât și excelența academică;

(2) vor regândi pedagogia universitară, elaborând o nouă pedagogie care să valorizeze implicarea mai activă și autonomă a studenților în propria formare, utilizarea tehnologiei și a resurselor de tip „open access” etc.;

(3)   vor dezvolta o relație nouă cu societatea, dincolo de rolul lor tradițional în generarea, diseminarea și transferul de cunoaștere, accentuând și legătura bidirecțională cu societatea, în logica open science / citizen science;

(4) vor fi digitalizate la scară largă;

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. UBB prezintă multe, dar e varză când vine vorba de pus în practică.

  2. Babes Ebola inseamna performanta, dovada si Nobelurile de anul asta.

    • Dar nu așa o ”performanta” cum ”inseamna” fabricile de ”doctori” de la Securitate, acolo unde ”binecresc” julienii analfabeți, ”dovada si Nobelitii” pe care îi produc pentru mafia PRO-USL-PSD.

  3. La punctul 1) Cum se impaca incluziunea cu excelenta academica?
    La punctul 2) Nu ar fi mai bine sa se implice studentii, pana ii invata ei pe profesori?
    La punctul 3) Ce logica mai este si asta „open science/citizen science”?
    Asa le trebuie la UBB, daca si-au pierdut busola si s-au afundat in menandrele reverberatiilor psihologice!