G4Media.ro

Un olandez stabilit în România face o analiză a turismului nostru: Degeaba…

Sursa foto: Turnul Sfatului

Un olandez stabilit în România face o analiză a turismului nostru: Degeaba promovăm litoralul, Bucureștiul și turismul de iarnă, pierdem în față concurenței / Avem natură sălbatică, Carpații și Delta Dunării

Daniel van Soest, un antropolog olandez care s-a stabilit de câțiva ani în România, și care deține proprietăți în Suceava și în Sibiu, susține că se greșește atunci când se mizează în promovarea turistică pe București, litoral sau sporturile de iarnă, scrie Turnul Sfatului.

El explică că țările din jur au oferte mult mai bune, în  schimb niciuna nu are peisajele spectaculoase ale munților Carpați, tradițiile nealterate ale locuitorilor din satele de munte, vestigiile săsești din Transilvania, ori locurile sălbatice din Delta Dunării.

”Cu mulți străini am stat la masă deasupra hărții României că să le explic ce merită vizitat – o tură cu canoe prin Delta, o urcare prin valea Sâmbetei, pe Moldoveanu, trasee cu bicicletă prin satele săsești, drumul la Sarmisegetuza”, susține el, precizând că acestea sunt o parte din lucrurile cu care România ar trebui să iasă în față la târgurile de turism internaționale.

”Zonele unde te poți imagina într-un alt secol, unde încă lucrează meșteșugari, oamenii au animale și grădini, aici se aude muzica ce te trimite în tinerețea strămoșilor noștri, oamenii merg la biserica și la petrecere în haine tradiționale, și când vizitezi satele lor oameni te primesc cu mâncare bună și un pahar – e un mod de viață dispărut în occident. E povestea omului care a trăit într-o relație de iubire cu pământul, unde a lucrat cu dragoste – a arat, a semănat, a recoltat – a sculptat pământul în jurul lui și l-a împodobit cu pomi și flori – toate sunt în armonie cu natură. Omul a respectat pământul, pentru că mereu i-a dat tot ce avea nevoie.

Sălbăticia munților și a deltei care sunt unice în Europa, și peisajele noastre culturale care sunt unice în lume. Pe acești doi stâlpi aș pune baza strategiei de marketing pentru România, atunci când ne adresăm publicul țintă – unul în jurul cluster-ul de cuvinte cheia de marketing natură/ecologie/sport și celălalt cu cluster-ul cultură/ecologie/tradiție”, explică el.

Întregul articol poate fi citit în Turnul Sfatului.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Mda, alde Dragnea, Dancila, Stanescu, Daea, Buzatu si atati alti colegi ai domniilor lor exact informatiile astea le cautau ca sa ridice pe noi culmi traiul bun al cetatenilor de rand care nu-s bugetari sau in cardasie la contracte cu statul!
    :))
    Abia astept sa vina alegerile!

  2. Omul are dreptate 100%. Dar oare daca in acele zone autentice apare imixtiunea turismului promovat de agentii de turism care va aduce mase in acele zone, nu se ajunge de fapt la convertirea localnicilor in prestatori de servicii turistice ai autenticul dispare? Vezi Maramuresul de exemplu…

  3. Ce să zic ? Est simptomatic că un străin trebuie să ne spună că diversitatea munților noștri este adevăratul capital de folosit pentru turism. Suntem încă foarte departe de suprasaturarea locurilor noastre cu turiști străini ( vezi exemplul orășelului Hallstadt din Austria, care are 10.000 turiști zilnic, la 700 de locuitori ).

  4. Noroc că sunt și exemple pozitive. De exemplu, Via Transilvanica, de 1400 km, ”drumul care unește” și care străbate țara din Putna până-n Caraș Severin. Inițiativă civică, a câștigat European Heritage Award și a fost străbătut de austrieci, nemți, suedezi și alți străini și din ce în ce mai mulți români. Sau editura Munții Noștri care publică hărți despre toate masivele muntoase de seamă, cu trasee descrise și documentate cu GPS.

  5. avem natura salbatica. hai sa o distrugem!

  6. Conteaza mult cui adresezi promovarea.
    Daca promovezi pe plan extern atunci categoric peisajele, traditiile si delta sunt de interes major. Dar daca promovezi pe plan intern atunci litoralul este pe primul plan. Nu are sens sa promovezi pe plan intern delta sau traditiile. Delta este frumoasa in primul rand pentru ca nu sunt turisti acolo.