G4Media.ro

Un nou fenomen straniu pe Tiktok: conținut prin care femei ”robotizate” câștigă…

Foto: Captură Tiktok

Un nou fenomen straniu pe Tiktok: conținut prin care femei ”robotizate” câștigă mii de dolari fiind controlate de cei care le urmăresc

Pe TikTok, termenul #NPC („non-player character”) a acumulat peste 9 miliarde de vizualizări. De câteva luni, conținutul ciudat a proliferat pe platformă, scrie BFM TV. Utilizatorii de internet se pun în scenă spunând anumite cuvinte sau efectuând acțiuni scurte și repetitive.

Termenul „NPC” se referă la personajele cu comportament schematic din jocurile video, cu voci robotizate și gesturi sacadate. În schimbul acestui comportament total automatizat, ei sunt plătiți de utilizatorii TikTok.

Una dintre aceste femei are un număr uriaș de urmăritori. Pinkydoll (pe numele real Fedha Sinon), o tânără de 27 de ani din Montreal, are peste 458.000 de abonați. Ea difuzează videoclipuri live pe TikTok în timpul cărora reacționează la cadourile telespectatorilor, trimise în direct.

Telespectatorii cumpără jetoane care apar sub formă de pictograme pe ecran, pe care creatorii de conținut le pot colecta și răscumpăra pentru bani reali. Aceste cadouri virtuale iau forma unor conuri de înghețată, trandafiri, gogoși sau inimioare.

În videoclipurile sale, Pinkydoll poate să spună „Ice cream so good” de zeci de ori într-un minut, să pretindă că mănâncă înghețată sau să cânte un cântec.

De fiecare dată, ea se adresează direct internauților care i-au trimis cadoul virtual, numindu-i pe numele mic. Cuvintele rostite se referă, în general, la natura diverselor icoane trimise drept cadou. Acest comportament a fost descris de unii ca fiind sexualizat, cu referiri la practicile fetișiste, scrie BFM TV.

În timpul videoclipurilor sale live, Pinkydoll a atins deja un milion de vizualizări. Când a început, câștiga 250 de dolari pe zi, iar acum poate câștiga până la 7.000 de dolari pe zi, a declarat aceasta pentru Vice. O singură sesiune pe TikTok îi poate aduce 3.000 de dolari, a declarat ea pentru New York Times.

În timp ce Pinkydoll adună audiențe, alți creatori de conținut au intrat pe TikTok pentru a urma tendința. Un exemplu este Cherry Crush, care a fost prezentă inițial pe o platformă de adulți.

Scopul acestor videoclipuri este, în primul rând, de a obține cât mai multe vizualizări și de a le monetiza. Unii internauți nu înțeleg fenomenul TikTok și dau vina pe diferențele de generații: „Trebuie să fiu un boomer pentru că nu înțeleg ce se întâmplă”, a scris unul dintre ei pe Twitter.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...