G4Media.ro

Un autobuz amfibie va transporta pasageri peste Dunăre între România și Bulgaria…

Sursa Foto: 24chasa

Un autobuz amfibie va transporta pasageri peste Dunăre între România și Bulgaria / Autobuzul a costat 900.000 de euro și a fost achiziționat de CJ Călărași din Ungaria

Un autobuz amfibie va transporta pasageri peste Dunăre între România și Bulgaria. Autobuzul a fost achiziționat de Consiliul Județean Călărași în cadrul unui proiect din programul INTERREG România-Bulgaria V-A, a anunțat Bogdan Mușat, coordonator al Secretariatului Comun din cadrul Biroului Regional Călărași pentru cooperare transfrontalieră la granița dintre România-Bulgaria, la prima conferință transfrontalieră din proiectul „Europa în Balcani: Un viitor comun”. Conferința a avut loc miercuri, la București, iar participanții la Ruse au luat parte online, a informat BTA, citată de 24Chasa și Rador Radio România.

Autobuzul costă aproximativ 900.000 de euro (4,57 milioane de lei) și a fost achiziționat din Ungaria, unde din 2009 circulă pe Dunăre asemenea mijloace de transport amfibie și oferă turiștilor o călătorie atractivă, a informat presa din România, când, în noiembrie anul trecut, a fost făcut un test de succes al vehiculului.

Potrivit informațiilor din presa românească, un autobuz asemănător este folosit și în Portugalia, dar în cazul României, autobuzul-amfibie va juca rolul unui feribot exclusiv pentru pasageri între Călărași și Silistra.

Vehiculul se numește Frog Bus și are 35 de locuri. Autobuzul a fost achiziționat în cadrul proiectului „Îmbunătățirea siguranței navigației pe fluviul Dunărea în zona transfrontalieră Cășărași-Silistra”.

La conferința transfrontalieră de la București, Bogdan Mușat a prezentat rezultatele a două proiecte comune în cadrul programului INTERREG România-Bulgaria V-A – de îmbunătățire a siguranței navigației pe fluviul Dunărea în zona transfrontalieră Călărași-Silistra și de dezvoltare a fluviul Dunărea pentru o mai bună conectivitate a euroregiunii Ruse-Giurgiu cu Coridorul de transport paneuropean Nr. 7.

Un total de 11 kilometri de căi navigabile au fost construite și îmbunătățite în cadrul primului proiect, care include instalarea de faruri pe o porțiune de 5 kilometri a brațului Borcea al Dunării, noi stații fluviale în Călărași și Silistra, zone moderne de odihnă și recreere de-a lungul malului. Ca parte a proiectului, municipalitatea din Călărași a achiziționat autobuzul amfibie, iar un catamaran electric a fost achiziționat de către partea bulgară, a spus Bogdan Mușat.

În cadrul celui de-al doilea proiect de dezvoltare în Euroregiunea Ruse-Giurgiu s-au modernizat 8 km de căi navigabile interioare, cheiul terminalului de pasageri Ruse a fost reabilitat și condițiile de navigație la trei locații de navigație au fost îmbunătățite.

Pe partea română, s-a construit un debarcader și s-a dezvoltat zona din jurul canalului Sfântul Gheorghe, iar malul a fost transformat într-o zonă placută de recreere și distracție, a declarat șeful Secretariatului Comun din cadrul Biroului Regional de la Călărași pentru cooperare transfrontalieră pentru frontiera România-Bulgaria.

Proiectul „Europa în Balcani: Un viitor comun” este implementat de agenția bulgară BTA cu sprijinul Comisiei Europene și este un update al proiectul deja implementat „Europa în Bulgaria: Un viitor comun”. Printre obiectivele proiectului se numără: o mai bună înțelegere a rolului politicii de coeziune, inclusiv în Balcani; creșterea gradului de conștientizare privind proiectele finanțate de

UE prin politica de coeziune; promovarea unui dialog deschis asupra rezultatelor implementării acestuia la nivel local, precum și a participării societății civile la problemele legate de politica de coeziune.

Sursa: 24chasa/ Rador Radio România/ Traducerea: Mirela Petrescu

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...