Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
UMB este primul constructor din România care unește două provincii și prin autostradă: Muntenia cu Moldova prin Autostrada Moldovei, contracte fiind semnate cu firmele lui Dorinel Umbrărescu de la Buzău până la Bacău (aproape 180 km), iar alți 77 de kilometri dintre Bacău și Pașcani așteaptă decizia CNSC la contestația Danlin. Constructorul băcăuan lucrează pe cele șapte loturi contractate, „capetele” de la Buzău și Focșani fiind în șantier încă de la sfârșitul anului trecut, iar din primele zile ale lui 2023 au început lucrările pregătitoare și pe secțiunea Focșani – Bacău, la nici o lună de la semnarea contractelor, după cum Economedia a arătat aici.
Așadar, cu o decizie favorabilă de la CNSC, Autostrada Moldovei Buzău – Pașcani (aproximativ 250 km) poate deveni o afacere cap-coadă a UMB și, totodată, o provocare lansată constructorului de a termina lucrările înainte de termen, 30 de luni pentru loturile lungi (lotul 2, de mijloc, al secțiunii Focșani – Bacău are 39 de kilometri și este cel mai lung lot de autostradă contractat din țară), respectiv 20 de luni și 26 de luni pentru loturile mai scurte. Practic, 2025 trebuie să fie anul în care, pentru prima dată, două din cele trei mari provincii istorice din România sunt unite și prin infrastructură de transport modernă, în acest caz autostradă, calea ferată (reabilitarea la 160 km/h) fiind mult în urma proiectelor rutiere.
„Gaura” dintre Ploiești și Buzău
Citește integral pe economedia.ro