G4Media.ro

Uber, Bolt și Clever le cer lui Dragnea și Dăncilă ordonanță de…

Uber, Bolt și Clever le cer lui Dragnea și Dăncilă ordonanță de urgență care să reglementeze situația pieței de ridesharing

Președintele Asociației Asociația Coaliția pentru Economia Digitală le-a trimis lui Liviu Dragnea și Viorica Dăncilă câte o scrisoare deschisă în care cer emiterea unei ordonanțe de urgență care să reglementeze activitatea de ridesharing. Scrisoarea poartă antetele Uber, Bolt și Clever, trei dintre principalii membri ai asociației.

Ambele scrisori arată că efectele OUG adoptate săptămâna trecută, care reglementează serviciile de taximetrie, sunt scăderea cu aproximativ 35% a numărului șoferilor care preiau comenzi pe cele trei aplicații și creșterea timpului de așteptare la peste 10 minute.

Cei trei mari jucători îi cer lui Liviu Dragnea ”o decizie politică pentru adoptarea acestui proiect de Ordonanță de Urgență în prima ședință de Guvern”, iar premierului Viorica Dăncilă îi transmit că ”depinde doar de Cabinetul pe care-l conduceți adoptarea acest proiect de Ordonanță de Urgență în prima ședință de Guvern”.

Scrisoarea integrală către Liviu Dragnea, Președintele Partidului Social Democrat

Stimate Domnule Președinte,
Ne adresăm Dumneavoastră ca Președinte al principalului partid de guvernământ pentru a preveni o criză care poate avea efecte extrem de grave atât asupra cetățenilor, cât și asupra economiei românești.

Modificările aduse de ordonanța care modifică legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, intrate în vigoare săptămâna trecută, împreună cu lipsa unei reglementări specifice pentru industria de ridesharing și e-hailing au creat o criză în domeniul serviciilor de transport alternativ, criză care se adâncește pe zi ce trece. Așa cum anticipasem, modificările la legea taximetriei au dus la numeroase abuzuri, mulți șoferi ai Uber, Clever și Bolt fiind amendați de Politie și luandu-se împotriva lor masura ridicării plăcuțelor de înmatriculare pentru 6 luni.

Mai mult, incertitudinea a redus numărul șoferilor activi pe aplicațiile companiilor de ride sharing, acesta fiind cu 25% mai mic decât media zilnică, ceea ce a făcut ca timpul de așteptare să crească la peste 10 minute. În prezent sunt cu aproximativ 35% mai puțini șoferi care preiau comenzi pe cele trei aplicații.

Acest lucru se traduce în timpi foarte mari de așteptare, de aproape patru ori față de o zi obișnuită dar și în costuri considerabil mai mari pentru românii care folosesc aceste aplicații. Serviciile de ridesharing și e-hailing sunt folosite de 2,5 milioane de români, iar existența și buna funcționare a acestora sunt esențiale pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe ale țării. Nu doar industria, dar și utilizatorii acestor servicii doresc o reglementare cât mai urgentă a acestora. O petiție care cere reglementarea de urgență a acestui tip de servicii a adunat, în câteva ore, zeci de mii de semnături iar numărul acestora crește în fiecare minut.

Domnule Președinte, deși am discutat împreună cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și cei ai Ministerului Dezvoltării Regionale ca reglementarea acestor servicii să fie aprobată în același timp cu intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei, acest lucru nu s-a întâmplat. Deși cele două ministere au elaborat deja un proiect de Ordonanță de Urgență, iar industria și experții au oferit toate propunerile necesare pentru ca acest proiect să permită funcționarea în continuare a acestor servicii, adoptarea acestuia intarzie. Este nevoie de o decizie politică pentru adoptarea acestui proiect de Ordonanță de Urgență în prima ședință de Guvern.

De decizia Dumneavoastră nu depinde doar transportul celor 2,5 milioane de utilizatori, ci și veniturile celor peste 20.000 de șoferi, precum și beneficiile economice de peste 1 miliard de lei pe care le crează aceste servicii.
Cu deosebită considerație,
Cătălin Codreanu
Președinte Asociația Coaliția pentru Economia Digitală
————————————

Scrisoarea integrală către Viorica Dăncilă, Prim Ministrul României

Stimată Doamnă Prim Ministru,
Ne adresăm Dumneavoastră în calitate de șef al Guvernului pentru a preveni o criză care poate avea efecte extrem de grave atât asupra cetățenilor, cât și asupra economiei românești.

Modificările aduse de ordonanța care modifică legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, intrate în vigoare săptămâna trecută, împreună cu lipsa unei reglementări specifice pentru industria de ridesharing și e-hailing au creat o criză în domeniul serviciilor de transport alternativ, criză care se adâncește pe zi ce trece. Așa cum anticipasem, modificările la legea taximetriei au dus la numeroase abuzuri, mulți șoferi ai Uber, Clever și Bolt fiind amendați de Politie și luandu-se împotriva lor masura ridicării plăcuțelor de înmatriculare pentru 6 luni.

Mai mult, incertitudinea a redus numărul șoferilor activi pe aplicațiile companiilor de ride sharing, acesta fiind cu 25% mai mic decât media zilnică, ceea ce a făcut ca timpul de așteptare să crească la peste 10 minute. În prezent sunt cu aproximativ 35% mai puțini șoferi care preiau comenzi pe cele trei aplicații.

Acest lucru se traduce în timpi foarte mari de așteptare, de aproape patru ori față de o zi obișnuită dar și în costuri considerabil mai mari pentru utilizatori.

Serviciile de ridesharing și e-hailing sunt folosite de 2,5 milioane de români, iar existența și buna funcționare a acestora sunt esențiale pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe ale țării. Nu doar industria, dar și utilizatorii acestor servicii doresc o reglementare cât mai urgentă a acestora. O petiție care cere reglementarea de urgență a acestui tip de servicii a adunat, în câteva ore, zeci de mii de semnături iar numărul acestora crește în fiecare minut.

Doamnă Prim Ministru, un proiect de reglementare a fost elaborat deja de Ministerul Transporturilor și Ministerul Dezvoltării Regionale, iar industria și expertii au oferit toate propunerile necesare pentru ca acest proiect să permită funcționarea în continuare a acestor servicii, spre beneficiul românilor și a economiei românești. Depinde doar de Cabinetul pe care-l conduceți adoptarea acest proiect de Ordonanță de Urgență în prima ședință de Guvern.

De decizia Dumneavoastră nu depinde doar transportul celor 2,5 milioane de utilizatori, ci și veniturile celor peste 20.000 de șoferi, precum și beneficiile economice de peste 1 miliard de lei pe care le crează aceste servicii.

Cu deosebită considerație,
Cătălin Codreanu
Președinte Asociația Coaliția pentru Economia Digitală

Foto: Taximetriști protestând împotriva UBER (InquamPhotos / Octav Ganea)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Personal nu ma deranjeaza sa platesc 50% peste pretul gibonilor cu taxiul lor infect. Dar totusi sa gasesc masina la pretul asta. Momentan si la pret dublu tot intampin probleme. Neavand carnet am luat o bicicleta. In taxiul galben nu ma mai urc decat daca fac infarct!

    • Exact la asta ma gandeam si eu, decat sa ma mai urc in taxi mai bine pe jos sau cu bicicleta!
      Cel putin in Bucuresti taxiurile sunt un dezastru, e un haos total, nu se respecta reguli de bun simt, nimic! Trebuiau sa ia masuri si sa isi faca curatenie de mult, se mai plang ca le-au luat altii clientii?! Pai pe voi cine v-a oprit ma sa oferiti macar aceleasi conditii nesintitilor?!

  2. Doi bani nu dau astia pe scrisorile astea! Mai bine blocheaza ceva piete prin Bucuresti si sa vezi atunci revolta lol

  3. Ridesharing vs. taxi, viitor vs. trecut.

  4. Ca semnatar al petitiei, ca om care ma respect si, ca atare, nu mai calc niciodata intr un jeg de taxi condus de un taximetrist imputit, ma astept ca la acest post sa apara trolli pro Pelican, firma lui Pandele. Sau Taxi Leone, alti muisti

  5. Doar 86814 semnături Uber17:36 2019-05-21. Posibil test pentru indolenţă, lehamite şi îndeosebi mentalitatea că mai bine te orientezi şi te descurci singur, fiindcă nu se rezolvă nimic prin petiţii şi prin vot. Luând românul cum îl vede Literatura, Referendumul ar trebui să pice. Dar mare e mila sociologică a lui Dumnezeu! Mai sunt şi minuni, ca cea din 22 decembrie 1989.

  6. Nu ma mai urc in taxi galben niciodată!
    Comuniști imputiti care nu știu sa facă fata la concurenta decât omorând-o.

  7. Fac Uber si nu am probleme!cei care au acte isi vad de treaba!nu vad de unde atatea probleme!!fac la bani ca in noaptea de revelion!..are romanul bani pt un transport corect!am un logan 2008 in stare f buna!..iau si 5 lei pe km!..noua ne convine asa..ca suntem mai putini!de la casa Presei pana pe Victoriei 43 lei!..e parerea mea si a mai multor parteneri… dinamic cat mai mare sa fie bine!..pe taxi nu mai da nimeni nici un ban..ce daca multi au msini bune!..a fost bine cu ordonanța asta…ne.a dat Uber bani pt licente si atestate….cine a avut cap acum face bani!

  8. Care ridesharing!!!??? Parca UE a stabilit ca este transport individual de persoane. Care economie afectata??? Pana la Uber nu erau acesti bani pe piata transportului de persoane!!?? Ce taxe platesc? Din venituri imposibil de controlat? Care abuzuri??? Ca pana la modificarea legii nu puteau fi prinsi ca o incalca?? Sunt cu 25% mai putini dar lucreaza 35% mai putin. 10%… s-au mutat la bariera de la Selari!??!!?? Care crestere a preturilor??? Tariful dinamic pe care il jongleaza Uber dupa cum are chef?? Au flota redusa cu 25% si preturile umflate cu 100%. Intr-un fel… bravo lor! Este pacat sa ai atatia prosti si sa nu profiti de ei.

  9. Aci dragi clienți de taxi , voi greșiti.
    Dacă va urcați in o mașina de taxi și nu va place cum vorbește , cum conduce și cum arată mașina și șoferul dacă nu este aranjat , mergeți frumos la primărie și faceți plângere împotriva lor . Numai de voi depinde , ca sa puteți scapa de acești oameni !!!!!!