Home » atributii » Tunel de 13 kilometri pe sub albia râului Prahova, propus pentru „Autostrada metrou” Ploiești – Brașov. Una dintre alternativele de traseu înseamnă peste 40 de kilometri de tuneluri din lungimea totală de 113 kilometri

Tunel de 13 kilometri pe sub albia râului Prahova, propus pentru „Autostrada metrou” Ploiești – Brașov. Una dintre alternativele de traseu înseamnă peste 40 de kilometri de tuneluri din lungimea totală de 113 kilometri

Tunel de 13 kilometri pe sub albia râului Prahova, propus pentru „Autostrada metrou” Ploiești – Brașov. Una dintre alternativele de traseu înseamnă peste 40 de kilometri de tuneluri din lungimea totală de 113 kilometri
Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR
Ascultă articolul

Cel mai lung tunel propus pe traseul Autostrăzii Ploiești Brașov va avea 12,7 kilometri, arată documentația proiectantului Consitrans pe care a consultat-o vineri Economedia. Astfel, una dintre cele cinci variante pe care proiectantul le-a înaintat către Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri propune nu mai puțin de 31 de tuneluri clasice și cut&cover (săpate și acoperite) cu o lungime totală de 41,3 kilometri din întreg traseul de 113 kilometri între Ploiești și Brașov. Asta înseamnă că o treime din autostradă s-ar face prin tuneluri, de unde și costurile inițiale de 9 miliarde de euro, evident imposibil de suportat. Cele cinci alternative de traseu sunt împărțite în șase tronsoane de la km 0 până la km 111 sau 113, în funcție de traseul ales.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Descrierea traseului Alternativa 3: „Km 0+000 al Alternativei 1 se afla in zona km 67+500 al autostrăzii A3 București Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 113+872 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.” 

De la km 34+600 se propune realizarea unui tunel cu lungimea totală de 13.400 m ce subtraversează albia Râului Prahova în lungul acesteia, dar și următoarele obstacole:
Pasajul C.F. existent la km 40+550 și podul pe DJ100E la km 40+740, în dreptul localității Câmpina;

podul pe DJ101R la km 43+125, în dreptul localității Podul Vadului;

magistrala C.F. 300 la km 46+690, în zona de nord a gării Breaza;

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole