G4Media.ro

Trustul media german de stat Deutsche Welle revine în Ungaria, pe fondul…

Trustul media german de stat Deutsche Welle revine în Ungaria, pe fondul atacurilor guvernului Orban la libertatea presei independente

Deutsche Welle, trustul media deținut de statul federal german, își deschide o pagină în limba maghiară, anunță publicația Telex.hu. Peter Limbourg, directorul DW, a anunțat că DW a luat această decizie ”pentru că în ultimii ani nu s-a îmbunătățit deloc situația mass-media din Ungaria”.

Decizia Deutsche Welle vine la doar jumătate de an după ce și Radio Europa Liberă a revenit în Ungaria, pe fondul declinului accentuat al libertății presei.

„Este vorba de un stat european, în care diversitatea media este în pericol, iar presa independentă și critică este sub presiune. Ca atare, ne-am gândit că DW are de lucru și aici, ca și în Polonia”, a declarat Limbourg, citat de Telex, precizând că decizia a fost luată în interiorul instituției, pentru că aceste aspecte nu sunt de competența guvernului federal german. Limbourg a adăugat că guvernul federal a calificat în mod pozitiv decizia DW.

În urmă cu două săptămâni, autoritățile maghiare au stopat emisia postului de radio KlubRadio, unul dintre cele mai populare din țară, pe motive birocratice.Radioul era critic la adresa guvernului Viktor Orban, care este în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare din primăvara anului viitor.

Ungaria a înregistrat un declin accentuat în clasamentul mondial al libertăţii presei, publicat de ONG-ul Reporteri fără frontiere (RSF). Această ţară membră a UE din 2004 se află în prezent pe locul 89 din 180. Ea se afla pe locul 23 când Viktor Orban a revenit la putere, în 2010.

În Ungaria, organizaţiile internaţionale denunţă cu regularitate încălcările libertăţii presei. La începutul lunii septembrie, un redactor-şef a fost demis pentru că a postat o fotografie cu Viktor Orban împreună cu soţia şi copiii săi.

În iulie, redactorii site-ului de jurnalism independent, Index.hu, au demisionat în masă deoarece se temeau că îşi pierd independenţa faţă de guvern.

La sfârşitul anului 2018, Bruxellesul a lansat o procedură excepţională privind riscul unei „încălcări grave” a valorilor Uniunii Europene (UE), menţionând în special sărăcirea pluralismului mass-media.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Presa leftarda din cauza restrictiilor ”dispare” prin inmultire sau clonare in Ungaria

  2. Dupa ce portalul Index.hu a fost „desfiintat” de guvernul Orban, el s-a renascut cu dublura lui, pe linga Index.hu mai exista si Telex.hu. Bineinteles, nu in „sprijinul” guvernului Orban. Radio Klub si-a pierdut licenta pentru a expirat termenul pentru care s-a dat. Putea sa primeasca prelungire daca nu ar fi incalcat niste regului legate de grila si daca ar fi achitat niste amende…
    Asa trebuie sa aplice din nou pentru frecventa pierduta, dar o va castiga, pentru ca are „drept de preemtiune”. Mica pauza insa era binevenita pentru a face un scandal european si a mobiliza chiar administratia Beiden care s-a grabit sa-si arata ingrijorarea. Dar si asa, Radio Klub a fost studioul de radio care detinea o frecventa cu cele mai multe prelungiri automate.