G4Media.ro

UPDATE Transporturile, frânate de coronavirus: Pe rutele interne, numărul pasagerilor s-a înjumătățit.…

UPDATE Transporturile, frânate de coronavirus: Pe rutele interne, numărul pasagerilor s-a înjumătățit. Cursele internaționale de persoane aproape au dispărut. UNTRR cere ajutor Guvernului

Firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus, atrage atenția Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Deja au fost suspendate toate cursele de pasageri spre Italia, iar șoferii care vin în țară din zone unde se înregistrează focare sunt obligați să se autoizoleze. UNTRR spune însă că de suferit au și transportatorii, care efectuează curse interne.

Potrivit estimărilor făcute de UNTRR, „în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%”. În plus, firmele de transport persoane care operau pe relația România-Italia au oprit total activitatea. În această perioadă aproape că au dispărut și cursele internaționale ocazionale către alte state, în afara Italiei.

UNTRR estimează și o scădere cu circa 15% pentru transportul rutier de mărfuri international.

Transportatorii avertizează că „transportul de mărfuri internațional dintre Italia și România este în pericol din cauza măsurii de autoizolare a șoferilor care revin din Italia – aceste operațiuni trebuie sã includã costul cu imposibilitatea utilizãrii șoferului 14 zile”.

UNTRR solicitã autoritãților române revenirea asupra acestei decizii și monitorizarea acestor șoferi, fără a fi puși în autoizolare, precum și măsuri compensatorii financiare și fiscale pentru firmele de transport rutier ai căror șoferi sunt trimiși spre autoizolare și în cazul anulării curselor.

Potrivit UNTRR, Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania. Pe cale rutieră sunt transportate peste 2 milioane tone mărfuri (import/export) în relația România – Italia. Între România și Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutieră.

Pentru a reduce posibilitatea ca șoferii să se infecteze cu noul coronavirus cât timp se află pe teritoriul Italiei, UNTRR solicitã Guvernului României sã întreprindã demersuri pe lângă Comisia Europeană și Guvernul Italiei în vederea aplicării unei derogări temporare de la interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în autovehicul. Astfel, șoferii vor fi mai izolați.

Reprezentanții transportatorilor solicită Guvernului asigurarea de facilități suplimentare pentru șoferii profesioniști în zonele aglomerate, în special în cadrul punctelor de trecere a frontierei, pentru a limita riscul de infecție cu noul virus.

„Prin natura muncii prestate, șoferii profesioniști au o activitate extrem de mobilă, iar transportul rutier internațional interconectează toate economiile statelor membre și toate sectoarele economice ale UE. Astfel, riscul ca șoferii profesioniști să fie expuși la infectarea cu noul coronavirus este mai ridicat, iar autoritățile române ar trebui să ofere facilități suplimentare în cazul acestora, inclusiv realizarea unei campanii de informare punctuale care să ofere sfaturi special adaptate șoferilor”, transmit cei de la UNTRR.

Până una alta chiar UNTRR a lansat un site (www.coronavirus19.ro), unde pot fi găsi ultimele informații cu privire la epidemia de coronavirus, ce zone sunt afectate și ce restricții sunt impuse.

În condițiile în care numărul de cazuri la nivel european va crește și vor fi luate tot mai multe măsuri de limitare a circulației în Europa pentru a încetini răspândirea virusului, transportatorii se așteaptă la o încetinire a activității și cer Guvernului măsuri de sprijin, precum amânarea plății ratelor la leasing, credite etc., suspendarea plății contribuțiilor sociale pentru angajați, plata de indemnizații suplimentare pentru șoferii, care sunt plasați în carantină, și suspendarea plății ratelor la creditele ipotecare pentru angajații din companiile afectate.

Potrivit unui sondaj realizat de UNTRR printre firmele de transport rutier, dacă epidemia cu noul coronavirus va atinge punctul maxim în Europa în următoarele 60-90 de zile, 52,6% din firmele chestionate au răspuns că ar avea resurse să-și mențină activitatea doar pentru 30 de zile, 26,3% între 30-60 de zile și numai 10,5% din firme și-ar permite menținerea activității pentru o perioadă mai mare de 90 de zile.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Bai jegurilor cereti sa derogare sa stea soferu in camion izolat sau sa nu mai platiti voi hotelu unde sa se odihneasca soferi

  2. ” UNTRR solicitã Guvernului României sã întreprindã demersuri pe lângă Comisia Europeană și Guvernul Italiei în vederea aplicării unei derogări temporare de la interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în autovehicul. Astfel, șoferii vor fi mai izolați. ”

    HAHAHA :)))
    CE NENOROCITI U.N.T.R.R. !!!!!

    1.Platiti soferii( dati dispozitii de fapt patroneilor de carton in sensul asta mai exact ) romani cum trebuie nemernicilor , nu cu salariul minim pe economie si diurna !!!

    2. Cum vine asta : ” UNTRR solicitã autoritãților române revenirea asupra acestei decizii și monitorizarea acestor șoferi, fără a fi puși în autoizolare ” …..Adica ei nu sunt tot oameni ? Nu se pot imbolnavi sau chiar muri ? Aaaa nu va pasa ?

    3. Un procent de 75% din acesti patronei de carton fac evaziune la nivel de UE , ei vor intr-un an sa se imbogateasca la fel ( sau mai mult , ca ei sunt smecheri doar ) ca firmele concurente din UE . Vor imbogatirea rapida exploatand soferii prin salarii minime pe economie + diurna ( care de fapt sunt banii soferului pt cheltuieli zilnice , si e obligatorie , nu o dau ei ca asa vor )

    3. Nu mai practicati preturi de dumping la transport international per km . De aia aveti comenzi , pt ca aveti pret sub pretul pietii ( si nu ca ati fi voi competitivi) , si asta se rasfrange in plata soferului ! Credeati ca aia din UE sunt prosti si nu se prind ce faceti voi ?

    4. Nu mai angajati soferi analfabeti care nu stiu sa se descurce cu un GPS si nu pot scoate o vorba intr-o limba straina ! Evident ca va convin oamenii astia , pt ca ei isi cunosc lipsurile si accepta conditiile voastre de kkt ! E un cerc vicios , care pe voi , cei de la UNTRR va unge la suflet .

    In concluzie mu*ie multa UNTRR !!!!

  3. Sa nu ma intelegeti gresit UNTRR !!

    Aveti dreptul la orice fel de compensatii pt pierderile suferite , la fel ca toate sectoarele economice

    DAR…

    Numai va mai legati de soferi , nu va mai folositi de ei in actuala criza , cu epidemia .

    Respectati deciziile autoritatilor privind carantina and so on , pt ca prin cererile voastre , nu voi ca persoane sunteti expuse ci , ghici cine ?? Soferii !

    Deci , tot multa mu*e UNTRR !!

  4. Sar toti bugetarii sa ceara ajutor,compensatii ,sporuri de risc-vezi Sanitas,ca numai vin oamenii cu plicurile de bani!Guvernele europene vor primi ajutor de la UE,asa este in situatii de urgenta,dar guvernul trebuie sa auda pe cine e mai vocal acum,nu?

  5. Dupa 10 ani in care au facut profituri imense, nenorocitii astia au tupeul sa intinda mana la Stat pentru o luna de epidemie.