G4Media.ro

Protest al taximetriștilor în București în ziua examenului de evaluare națională

Protest al taximetriștilor în București în ziua examenului de evaluare națională

Circa 300 de taximetriști s-au adunat marți de la ora 9.00 în Piața Constituției, lângă Parlament, pentru a protesta împotriva unui proiect de OUG care reglementează activitatea serviciilor de ridesharing.

Protestul a fost organizat de organizația transportatorilor COTAR, care anunțase prezența a peste 800 de taximetre.

Manifestația are loc chiar în ziua examenului la limba și literatura română din cadrul Evaluării Naționale.

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. „Transport” al taximetristilor 😀 ?

  2. Transport al?

  3. propun sa interzicem mersul pe jos, mersul cu bicicleta cu masina sau cu ratb. sa se mearga DOAR cu taxiul. ca sa fie si analfabetii astia fericiti. cei mai prosti soferi=taximetristii.

  4. Este un caz unic de solidaritate/complicitate intre patroni si angajati.
    Angajatii apara interesele patronilor.

    In mod normal, existenta unor variante concurente ar trebui sa-i bucure pe angajati.

    Firmele de ridesharing ofera conditii mai bune angajatilor, deci te-ai astepta ca taximetristii sa treaca in masa la uber si sa le dea cu tifla patronilor.
    Ceea ce si fac, unii dintre ei, nu foarte putini dar…
    Ghici ce? Majoritatea nu pot fiindca sunt de depasit niste conditii imposibile: masina curata, bine intretinuta, sofer amabil, curat, bine imbracat.
    Aia cu aparatele metrologice e gogorita curata: taxarea in sistemul UBER nu are nevoie de metrologie si (deci) nu poate fi masluita pentru ca se face prin GPS – cui sa dai spaga lu’ gugal map?

  5. niste gunoaie umane pe care progresul societatii ii lasa fara obiectul smenurilor!

  6. astia se sinucid incet dar sigur :DDD

  7. Eu zic sa nu mai folosim taxiul deloc. Si, credeti-ma, dacă vrem, se poate. Eventual sa il folosim doar in cazuri extreme, când chiar e o urgenta si nu exista alt mijloc de transport.
    Dacă facem asta vreo cateva luni, garantat, țopârlanii din taximetrie vor fi dați afară. Vor rămâne doar oamenii seriosi. Dacă firmele de taximetrie nu mai au bani vor scăpa prima dată de leprele din firma.
    Din pacate, in Bucuresti, 90% din taximetriștii sunt niste lepre iar locul lor este la puscarie. Hoti, tâlhari, ghiogari, ăștia sunt taximetriștii carora le băgăm bani in buzunar, pentru că ne este lene sau incomod sa folosim alternativele.

  8. Mai nou In Canada UBER iti aduce acasa comenzile de la restaurant.

  9. Cum vine asta cu concurența neloială, când prețurile la Uber sunt aproape duble (eu dau vreo 15 lei pe taxi până acasă, dar 28-32 pe Uber pe același traseu)? Dacă sunt oameni cinstiți, de ce nu trec pe Uber? Aa, pe Uber nu merge cu maimuța.

    • Aha!
      Asa, vezi? Satelitu’ nu ia spaga!
      Si masoara cursa exact. Si daca vrea taximetristul sa te plimbe prin Bucuresti, nu-i convine ca asta e pe banii lui.

    • Concurența neloială e in altă parte, adică la plata și neplata taxelor. Un șofer uber plătește doar 3%, pe când un taximetrist independent plătește… cam peste tot. De la rar la ministerul muncii și sănătății, primăria capitalei, anaf samd.
      Legat de existența „țopârlanilor”: da, sunt, dar nu înseamnă că punctul lor de vedere este viciat

    • @krauss
      Nu e chiar asa (se platesc si taxele legate de asig soc pensii samd care sunt foarte clar calculabile spre deosebire de situatia galbenilor) dar sa zicem ca ar fi.
      Asta inseamna ca de maine toti taximetristii se vor transforma in uberisti. Ce-i impiedica? Cererea consumatorilor pentru”uber” este mult mai mare decat oferta. Din punct de vedere al transparentei fiscale „uber” are randament de incasare mai bun orice s-ar zice.
      Eu zic ca o lege de reglementare se impune iar interesele consumatorului ar trebui sa fie prioritare fata de interesele patronilor – sa fim seriosi nu de mila taximetristilor se tine scandalul asta. Nu in Romania.

    • @krauss
      Nu e chiar asa (se platesc si taxele legate de asig soc pensii samd care sunt foarte clar calculabile spre deosebire de situatia galbenilor) dar sa zicem ca ar fi.
      Asta inseamna ca de maine toti taximetristii se vor transforma in uberisti. Ce-i impiedica? Cererea consumatorilor pentru”uber” este mult mai mare decat oferta. Din punct de vedere al transparentei fiscale „uber” are randament de incasare mai bun orice s-ar zice.
      Eu zic ca o lege de reglementare se impune iar interesele consumatorului ar trebui sa fie prioritare fata de interesele patronilor – sa fim seriosi nu de mila taximetristilor se tine scandalul asta. Nu in Romania.

  10. Sunt taximetriști care așteaptă toată ziua în fața gării pentru o cursă lungă, te întreabă unde mergi și sunt „liberi” doar dacă pe convine distanța. Vor cel puțin 20% tips, nu se coboară să-ți pună bagajele în mașină, șoferul fumează cu tine în mașină, etc.
    La UBER în schimb, masinile sunt foarte curate, șoferii foarte amabili, plătești exact cât face cursa dar nu există niciun mod de a „atesta” șoferii iar prețurile variază în funcție de cererea din acel moment.
    Încet-încet, legislația din România și din întreaga lume va acoperi toate lacunele.