G4Media.ro

Traficul aerian în Europa crește cu 37% în 2021, dar e încă…

Foto: Wikipedia

Traficul aerian în Europa crește cu 37% în 2021, dar e încă departe de nivelul pre-pandemic

Traficul aerian în Europa a crescut cu 37% în 2021 față de anul precedent, potrivit unui raport publicat marți de secția europeană a Consiliului Internațional al Aeroporturilor, care arată însă că activitatea este cu mult sub nivelul pre-pandemic.

„Deocamdată, impactul variantei Omicron rămâne foarte semnificativ (…). Aceasta înseamnă că primul trimestru va fi dezamăgitor, dar ne așteptăm ca traficul să se îmbunătățească pe măsură ce se apropie primăvara”, a declarat directorul general al ACI EUROPE, Olivier Jankovec, potrivit EFE, preluată de Rador.

Aviația europeană a pierdut 1,4 miliarde de pasageri față de 2019, ultimul an de activitate normală înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus, iar contextul actual indică faptul că aeroporturile mici își revin mai repede decât cele mari, se arată în raport.

„După ce am pierdut 1,72 miliarde de pasageri în 2020, cu toții aveam mari speranțe într-o redresare puternică în 2021. Dar anul trecut s-a dovedit a fi un alt an dificil”, a spus Jankovec. Nivelul scăzut de trafic înseamnă că aeroporturile „rămân sub un stres considerabil, cu o slăbiciune financiară sistemică în industria noastră”, a adăugat el.

Varianta Delta a compromis prima jumătate a anului, cu o scădere a traficului de 77,7% față de 2019, însă nivelurile s-au redresat din a doua jumătate și, grație vaccinării și certificatelor de facilitare a călătoriilor, s-a limitat scăderea la 42,4% în raport cu anul dinaintea pandemiei.

Aeroporturile Uniunii Europene, nu ale întregului continent european, au înregistrat o creștere de doar 29,2% față de 2020 și continuă cu un trafic cu 64,6% mai mic decât în 2019. Aeroporturile care au avut cele mai bune rezultate în comparație cu 2019 au fost cele din Grecia (-46,8%), România (-52,7%), Luxemburg (-53,9%), Cipru, (-55,6%), Bulgaria (-55,9%), Spania (-56,4%) și Portugalia (-57,9%).

La extrema opusă se aflau aeroporturile Finlandei (-80,5%), Regatului Unit (-78,1%), Republicii Cehe (-74,8%) și Irlandei (-74,4%), din cauza „restricțiilor severe de călătorie impuse de aceste țări”, a indicat ACI Europe. Pe întreg anul 2021, cele mai aglomerate aeroporturi din Europa au fost Istanbul, Moscova Sheremetyevo, Paris-CDG, Amsterdam-Schiphol și Moscova Domodedovo.

Marile aeroporturi, în orice caz, au înregistrat cifre mai slabe decât cele care primesc în medie mai puțin de 5 milioane de pasageri pe an, ceea ce a limitat pierderea de trafic la 53,5% față de 2019, față de scăderea de 63,3% la cele mari.

În ultimul exercițiu financiar, traficul de marfă a crescut cu 21,8% pe întreaga rețea de aeroporturi europene față de anul precedent, iar volumul a fost cu 7,7% peste nivelurile pre-pandemice.

Traducerea: Cristina Zaharia / Foto: Wikipedia

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Si omul de rand trebe sa si schimbe opelul corsa 1.2 cmc, 3000 km pe an cu un dric electric pt ca polueaza, iar avioanele consuma „decât” oxigen!

    • Normal…tot omul de rand deconteaza toata ipocrizia legata de mediu…consumerismul e promovat la scara larga, dar problema se pare ca e exclusiv a celor care consuma si nu a celor care produc. Eu as vrea sa merg cu aceeasi masina vreo 15 ani dar se pare ca nu e bine pentru mediu…e mai bine sa mai produca niste fabrici cateva masini in plus ca sa mi le vanda mie.