G4Media.ro

Topul celor mai periculoase șosele din România, cu cele mai multe accidente

sursa foto: ISU Prahova

Topul celor mai periculoase șosele din România, cu cele mai multe accidente

Cele mai periculoase sosele din Romania sunt DN1, DN2 si DN6, unde, anul trecut, 170 de oameni si-au pierdut viata. DN1 a fost anul trecut cel mai periculos drum de la noi. Nu este, insa, singurul. 54 de persoane si-au pierdut viata in cele 160 de evenimente rutiere petrecute pe traseul Bucuresti – Brasov – Oradea – Bors, scrie Adevărul.ro

Un alt drum foarte periculos este DN2 Bucuresti – Suceava – Siret. Anul trecut, pe drumul care leaga Capitala de Moldova, au fost 147 de accidente, soldate cu 67 de morti. Pe locul trei in topul soselelor mortale este Drumul National 6, Bucuresti – Craiova – Timisoara. In 2020 acolo au fost 110 accidente grave, iar 49 de oameni si-au pierdut viata, conform Politiei Rutiere.

Profilul soferului roman – agresiv si neatent in trafic

Insa nu doar drumurile proaste si pline de gropi au dus la numarul mare de decese rutiere produse in Romania. Profilul soferului de la noi, tot mai agresiv si mai neatent in trafic, a contat si el in mare masura.

„Pentru fiecare persoana ucisa in accidentele rutiere, multe altele sufera rani serioase si ajung sa fie afectate pe viata. Asta pentru victimele care raman in viata, cele mai multe au nevoie de spitalizare continua dar si de recuperare pe termen lung, ceea ce presupune eforturi majore pentru sistemele de sanatate si cele de asistenta sociala”, arata psihologul Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei PsihoTrafiQ.

Care e situatia la nivel european

In topul european, Romania este urmata de Bulgaria, unde anul trecut au fost 90 de decese la milionul de locuitori. Potrivit cifrelor publicate de Comisia Europeana, daca situatia din Romania este dezastruoasa, discrepantele intre statele europene privind infrastructura si siguranta rutiera sunt majore, media europeana fiind de 51 de morti la milionul de locuitori.

Totusi, potrivit expertilor, diferentele dintre statele membre se reduc de la an la an. Olanda, Spania, Danemarca, Germania si Irlanda se numara si ele, alaturi Suedia, printre statele care au adoptat politici publice si au investit in campanii de siguranta ale participantilor la trafic.

Citește integral pe Adevărul.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Cine e ministru de interne? Ala de la PNL ce a mers kilometrii intregi pe contrasens incercand sa omoare pe cineva? Din fericire nu a reusit.

    • Daca te uiti bine ai sa vezi ca in 2016 domnu Drula si cu Ciolos au adoptat strategia nationala pe siguranta rutiere despre care acum tac malc 🤫
      USR= PSD

    • Nu ma uit, fiindca din 2017 pana in 2019 a fost PSD. Iar din 1990 pana acum tot PSD a fost.

    • Ba du te dreacu…”usr=psd” trebuie sa ai grave probleme cu perceptia realitati daca sustii asa ceva…sau sa fii platit ca altfel nu se explica

  2. Imi plac psihologii care dau vina pe pacienti. Daca erau autostrazi, daca viata in Romanica era mai lejera, asa ca in tarile cu apa calda, poate si soferul roman era mai putin agresiv, mai calm. Daca politia si-ar face treaba, nu ar sta doar la panda la iesirile din oras sa te prinda cu 70 la ora cand mai sunt 50m si e mai mult decat legal.
    Drumurile enumerate sunt principalele drumuri de tranzit in tarisoara noastra, saracuta de ea. Normal ca sunt cele mai periculoase. Daca imi spuneai ca un drum cu trafic redus este si periculos era mai interesant, dar asa. Asta o stim toti.
    In concluzie, un kk de articol.

  3. 96 la un milion accidente rutiere, 3.100 decese covid la un milion. Intr-un singur an am avut cu COVIDul decese cat in 32 de ani de accidente rutiere.

    • In mintea ta cei care își așteaptă moartea în azile sunt și șoferi, ca să poți folosi aceeași bază de raportare.

  4. Nu atât lipsa drumurilor e problema, cât atitudinea de gherțoi agresivi a celor mai mulți țărani care conduc mașini.

  5. Trafic lent, educația din trafic 0 deci evident comportamentul va fi 0. Școlile de șoferi te învață fix minimul absolut, interesul populației inexistent. Românul e incapabil să jongleze concepte complexe pentru că mintea lui stă doar la baza piramidei lui Maslow și la alte griji de lumea a 3-a. Agresivitatea nu e nicidecum atât de des întâlnită precum ezitarea și lipsa cunoștințelor concrete.

  6. @tizule
    Uite cum facem (ca tot faci lobby la covid) :
    Pentru a face drumurile patriei mai sigure, să trecem decedatii din accidente rutiere la covid(oricum e in trend) Sau poate oamenii care au facut accidentele or fi avut si covid(știi tu ca la inceput in Wuhan „oamenii cadeau secerați pe strada din cauza virusul ui ucigaș” poate la volan..nu mai apuci sa cazi..o iei direct pe contrasens)
    Legat de drumuri , 80% din accidente la nivel national se intampla din cauza infrastructurii precare( drumuri proaste,nesemnalizate fara indicatoare) asta tine de guvern si politicieni.
    Restul de 20% se imparte in mod egal intre soferi si politie/RAR/ISCTR , o fi soferul roman ” agresiv si neatent” pe de o parte , dar compenseaza pe de alta parte cu” atenția ” care trebuie sa o dai pentru: a lua permisul ( cazuri „izolate” Pitesti ,SV), a lua rar-ul sau itp-ul (oriunde in tara), a trece prin filtrele ISCTR(la nivel local se dau periodic șpagi sau se fac mese/orgii pt „liniște”)

  7. Se mai practica spaga pentru permise, dar depasirile la limita? Ti se mai baga cineva in fata, fara sa clipeasca?

    Le dau un pont la militieni, ca sunt si astea cauze principale. Doar ca ei nu poate, nu stie sa opreasca fenomenul… Dar nici nu „vrea”.

  8. La profil ar putea fi adaugat si cuvantul grabit.
    Mai ales bucurestenii sunt grabiti.
    Ca ceilalti pot intra in depasire si cu cate 5 masini in acelasi timp.
    Ce este de facut?