G4Media.ro

Toate locomotivele de la CFR Tg. Mureș trebuie înlocuite: ”Reparații mari nu…

Toate locomotivele de la CFR Tg. Mureș trebuie înlocuite: ”Reparații mari nu s-au mai făcut de aproximativ 7 ani” / ”Suntem cu un deficit de 12 mecanici de locomotivă”

Locomotivele folosite de CFR Târgu Mureș sunt depășite moral de mult timp, spun reprezentanții Serviciului de specialitate din cadrul CFR Târgu Mureș. Ei susțin că locomotivele diesel și automotoarele de tip ”săgeată albastră” au câte două milioane de km la activ, relatează Agenția de presă Rador, care citează Radio Târgu Mureș.

Conducerea CFR Călători declara, după accidentul feroviar grav de la Galați, că ar fi nevoie de cel puțin 100 de locomotive noi.

La Târgu Mureș sunt 12 locomotive și automotoare care aparțin de Depoul din Sibiu la care nu s-au mai făcut reparații de mulți ani și care trebuie înlocuite.

Practic, toate sunt într-o stare avansată de îmbătrânire, spune șeful Secției de Exploatare Locomotive Călători Târgu Mureș, Lucian Zugravu:

”Reparații mari nu s-au mai făcut de aproximativ 7 ani de zile. În momentul de față, parcul este foarte, foarte restrâns deoarece foarte multe locomotive și automotoare au fost retrase din circulație pe motivul stării tehnice precare pe care le-au avut. Ar fi nevoie, în total, de 12 unități noi de material rulant de tracțiune… pentru că sunt moral îmbătrânite. Noi am încercat foarte mult și am făcut eforturi imense de a le menține în circulație retapițându-le, curățându-le dar, știți, din vechi nu faci nou niciodată. Au foarte mulți km parcurși. Peste 2 milioane de km au parcurși aceste locomotive și automotoare…”, spune Zugravu.

O altă problemă semnalată de reprezentanții CFR din Târgu Mureș este cea a lipsei acute de mecanici de locomotivă.

Din această cauză, cei 54 de mecanici angajați în prezent lucrează peste 200 de ore pe lună, la care se adaugă alte 50 de ore petrecute pe traseu.

Prin urmare, starea de oboseală este avansată, mai spune șeful Stației de Exploatare a CFR Târgu Mureș, Lucian Zugravu:

”Noi, în momentul de față, suntem cu un deficit de 12 mecanic de locomotivă. Asta înseamnă că lucrează cu foarte multe ore suplimentare și înseamnă o medie lunară de 200-220 de ore de lucru, cu 40-50 de ore suplimentare față de normă. Ele se plătesc, e adevărat, dar ajung la o stare de oboseală accentuată. Pe lângă orele lucrate efectiv pe locomotivă, sunt orele pe care le dorm la serviciu (în vagoane-n.r.), cum ar veni, pentru a fi apți pentru a remorca un alt tren, deci fac câte 270 de ore pe lună. Asta înseamnă că oamenii aceștia sunt plecați de acasă foarte, foarte mult timp”, explică Lucian Zugravu.

După accidentul feroviar de la Galați, în care a murit o persoană, conducerea societății de transport feroviar de călători a decis ca toți mecanicii de tren să fie reevaluați luna viitoare.

De asemenea, vor fi verificate amănunțit toate locomotivele din țară, de tipul celei implicate în accident.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Sper ca domnul Grindeanu noteaza, de aprobat buget pentru 12 locomotive, bani trimisi de oriunde poate(incasari, buget, PNRR).

  2. Asistent
    Dl ministru Grindeanu va răspunde că nu are bani pentru locomotive și infrastructura feroviară.
    Dl Grindeanu și PSD nu au bani pentru că oamenii să nu mai moară în evenimente majore la CFR.
    in schimb dl Grindeanu și PSD vor găsi bani pentru pensii speciale , pentru plata a sute de mii de bugetari care capuseaza bugetul României din 1989 .
    Alaturi de aceștia , la furat și plăți nemeritate ale activelor de partid și clica acestora , a aderat necondiționat PNL , UDMR și cu pași timizi dar siguri Aur ul lui Simion. Să nu zică lumea că nu avem alternanta la putere .

  3. „Reparații mari nu s-au mai făcut de aproximativ 7 ani de zile.” Da’ reparatii mici, mici, mici (ca în binecunoscuta reclama)s-au facut ? Stimate Domnule șef al Secției de Exploatare Locomotive Călători Târgu Mureș, sunt pur si simplu curios si de loc agresiv: în cei 7 (sapte) ani cu pricina fost-ati freodata în audienta la freuna din Excelentele Lor Ministrii transpoartelor sa le spuneti de la obraz care-i treaba ? Repet: stiu treaba cu împutirea si curatarea la peste si oameni suntem (me inclusive).

  4. solutia pesedista e simpla…ne facem ca remediem situatia si mai dam o tura de bilete gratuite…😉😉😉😉😉😉😉