G4Media.ro

Timișoara redevine port / Se va putea călători cu vaporul, de aici,…

Sursa foto: Ziua de Vest

Timișoara redevine port / Se va putea călători cu vaporul, de aici, până la Viena și Amsterdam

Un proiect transfrontalier România (Timișoara) – Serbia se apropie de finalizare, astfel că în curând orașul Timișoara va redeveni oraș portuar ce va putea transporta turiști până la Viena, anunță Ziua de Vest.

Apele Române Banat pregătesc procedura de realizare a recepției acestor lucrări, după un proiect finanțat cu bani europeni, partea română beneficiind de aproape 7 milioane de euro.

Obiectivul proiectului urmărește să refacă navigația pe canalul Bega între cele două țări și, astfel, se va deschide drumul către Viena și Amsterdam, așa cum era în urmă 50 -60 de ani, scrie ziarul timișorean.

Bega izvorăşte din Munţii Poiana Ruscăi, trece prin comuna Tomeşti, Coştei, Topolovăţ, Timişoara şi pe teritoriul Serbiei. 44 de kilometri are Bega pe teritoriul României şi 70 de kilometri pe teritoriul Serbiei, ca şi canal navigabil.

Prima menţionare a unui port în Timişoara este pe la 1752 – portul Timişoara, din Iosefin. Anual se transporta pe Bega o cantitate impresionantă de mărfuri, unele produse agricole care ajung până la Budapesta, Viena şi pe canalul Rin, Rhone, ajungând la Amsterdam.

Sursa foto: Ziua de Vest

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. ce fain ar fi!

    • Vaaai ce fain , nu mai puteati voi timisorenii daca nu vedeati Viena , mai snobi ca voi dar rupti in fund nu exista .

    • @Andrei. Comentariul tau dovedeste faptul ca iti place sa te bagi in seama si sa vorbesti si urat. Cu ce te-a suparat comentariul meu, te-am jignit, te-am suparat? Nu sunt din Timisoara, nici macar din jud. Timis. Pur si simplu am citit despre canalul navigabil Bega acum cativa ani si chiar imi doream sa redevina navigabil… Oare de ce ai simtit nevoia sa vorbesti asa urat? Nu ne mai facem bine…

    • @ardei , oricâte nume ti-ai schimba aici , tot același labbagiu frustrat ramai ! 🔫

    • iulica nu fii un snob rupt în fund și nu te duce nicăieri, stai aici în Gradina Maicii Domnului împreună cu andrei, mai bine explorăm tunelurile dacice apoi mâncăm sarmale și mici.

    • Sunt unii, ca mulți melteni din Românistan, cărora nu le convine și nu-i mulțumește nimic. Bineînțeles că ar fi un lucru fain, nu numai pentru timișoreni, ci pentru toți cei interesați de o astfel de călătorie… interesantă…

    • Andrei, eu sunt timisorean. Si pana acum n-am vizitat niciodata Bucurestiul, si nici nu ard de nerabdare s-o fac. In schimb, as revedea cu placere Viena, oricand.

    • la Viena nu sunt nici macar etnobotanice

    • @andrei, esti oltenaș muncă? Voi sunteti mai rau ca gitanii, nu va puteti adapta niciunde… bine a zis Mugur Mihaiescu:” olteanu are ca pasiuni, mândrie și păduchi”

    • @andrei marș înapoi la căpșuni că avem nevoie de sclavi inculți ca tine acolo. Lasă „snobii” Timișoreni să se bucure de viața bună.

    • săracu andrei cât e de frustrat :))) da mă, să știi că ne e cam dor de când aveam capitală la Viena, și nu ne-am supăra deloc să fie din nou

  2. Viena e la 5 ore de Timisoara, iar Bucurestiul la 7. Acolo vezi civilizatie, dincoace golaneala si mitici cu nasul pe sus…

  3. Andrei du-te la Istanbul dacă nu-ți place Viena .

  4. drept canal!
    fără ca și

  5. In cazul lui Andrei nu ai ce face…… Decat sa i-i rostesti numele si sa tragi apa „la buda”…. (vorba populara).

  6. Apropo si de „snobi si rupti in cur”…. Probabil te priveai in oglinda de ai reusit sa gandesti fraza aceasta inteligenta (pentru tine). Sigur te-ai minunat si te-a impresionat propriul intelect….. Cred ca ti-ai citit si recitit de mii de ori postarea!

  7. Pentru Andrei si alti mancatori de rahat @ canalul Bega a fost construit acum 150 de ani pentru un transport ieftin si de mare capacitate cand inca nu existau trenuri si masini! Ulterior a fost utilizat si pentru traficul de pasageri. Astazi se preteaza doar pentru turism, activitate din care altii fac multe milioane de euro cu mult mai putin fata de ofera Romania

  8. Românistan, da, da, așa ne numim, ha.

  9. Andrei muica, noi fhusaram la Viena si fhara sa avem pooort, canal navigabil. Noi fhusaram chu avionu` taica ca avusaram salariu mai mare, ca deh, mai citiram si noi o carte si invataram ceva dhe primiram si neste diplome care ne-au condus la neste slujbe mai bine remunerate. Nu ca te-as face p…t, nu e dha asta! Numa-ti zisai ca tot esti invidios nevoie mare pha noi. Pai dha she mai venisi bre inchoashe? Incolo nu fu` bine? Venisi tu acilea sa ne invidiezi ca te plictisisi…

  10. Am crescut in fabric si toata vara inotam in Bega si plonjam de pe pilonii de la Turbina. Mai ieseam uneori cand intorcea Pelicanul. Tu Andrei mancai mamaliga si sugeai un praz, acum pot sa-ti spun ca poti sa sugi P….a la negrii morti.

  11. Faceti bine si anulati posibilitatea de a comenta oricine si orice .Daca vor sa aibe idei pe care sa le impartaseasca sa o faca bine si pe paginile de socializare proprii, sa se umple de ridicol.E treaba lor, dar nu e ok sa le dati prilejul sa arunce cu laturi in timisorenii care i-au scos din tiranie…

    • Ai si spirit de revoluționar in tine!Asta e bine!!Mai pune si tu mâna pe o carte sa vezi cum s au populat orașele înainte de Revoluție !Pt că văd că știi să faci diferente !

  12. Doar o mică completare, cunoscând detalii de la mulți sub-contractori care lucrează la acest mega-proiect. Finanțarea de pe sectorul român e peste 7 milioane €, iar cea sârbă peste 8 milioane, dar se acoperă doar 50% din proiect pe fonduri nerambursabile, celelalte 15 milioane de € sunt acoperite din fondurile Serbiei și României.

    Mai este complementar un mare proiect pe partea sârbă a canalului unde se lucrează la pista de biciclete care pornește de la Zrejnanin, care se va uni cu cea română undeva pe la Otelec, unde se vor înființa două puncte de trecere ale frontierei pe canalul Bega și pe respectiva pistă de biciclete.

    Pe lângă asta, Apele Române Banat va demara licitația pentru dreptul de concesiune al portului, care va fi cel mai probabil statul român dar să vedem vorbim de forța celui de-al doilea centru industrial al țării să nu ne mire dacă se vor inghesui americani, sud-africani, olandezi.

  13. @andrei marș înapoi la căpșuni că avem nevoie de sclavi inculți ca tine acolo. Lasă „snobii” Timișoreni să se bucure de viața bună.

  14. Pe Ady, smerecherul Ady cu y nu cu i : De unde trasăsi concluzia ca Andrei e oltean????? Ce ai împotriva oltenilor? Ti as spune vreo 2 dar educația olteneasca nu ma lasă…..asa ca lasă comparațiile si nu mai purta pică oltenilor.

  15. Să ai tu cel mai mare și mai armonios bazin hidrografic al Europei și să-ți bați joc de el, cu niciun port pe vreun râu, exceptând Timișoara, când acest bazin regularizat și navigabilizat ar putea fi cel mai tare motor al economiei Românești…

  16. Mă uit la comentariile voastre și mă gândesc cât de bine vă stă, faptul că vă jigniți reciproc. Dar pe voi nu vă leagă o 👅 pe care o vorbiți? Ce diferență este intre sangele bănățeanului și a olteanului? Apoi bine sau rău cu ce te îngrașă dacă sănătate nu-i? MA RAMANILOR nu m-ai scruma- ți rahați, ce mulțumiți Lui Dumnezeu că va mai puteți bucura de viață că iată cum ni se coase cojocul de străini. Așa că lăsat-o mai moale și bucurați-vă cat mai puteți. Că șinguri neam vândut străinilor fara bani și fără război. Noi nu m-ai suntem stăpâni la noi acasă. Așa că mucles!