G4Media.ro

The Telegraph: „Revoluția” mașinilor electrice este un dezastru înainte de a începe…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Cam prostie articolul. Explicatia e ca toti early adopterii cu bani si-au cam luat masini electrice. Restul ori nu-si permit ori nu vad de ce ar plati cei minim 30% extra pe o masina cu care e greu sa pleci in concediu.

    • @Gugurilă Nu e prostie deloc! De fapt motivele pe care le dai tu pentru motivul necumpărării unei mașini electrice sunt cele care stau la baza acestui articol.

  2. Acest articol sprijina interese egoiste. Pe de o parte sunt interese economice pe termen scurt, in sprijinul unor tehnologii invechite, pe de alta parte sunt egoiste deoarece sprijina o bunastare limitata numeric, la producatorii de autovehicole. Aceste persoane, ca si cei implicati in producerea de energie din surse fosile (gaz, petrol), nu privesc omenirea in ansamblul ei si nu anticipeaza mai departe de o generatie. De aceea consider ca atunci cand „binele” este corect definit trebuie urmarit cu tenacitate si impus chiar cu forta, cata vreme needucatii sunt majoritari. Iar un popor educat nu se face cu legi ca cele ce vor fi sabatorite zilele acestea la Cotroceni.

    • Si Pol Pot a urmarit binele comun!
      Am un VW ID, este o masina excelenta pentru mers in oras, la mall si munca, dar niciodata nu as cumpara asa ceva din cauza autonomiei!

  3. Mi.am facut cont doar ca sa comentez la articolul asta.
    E practic malpraxis jurnalistic ce ziceti aici. Nu m.am asteptat de la g4 la asa standarde amatoricesti.
    Da, e foarte corect tot ce spune articolul, dar sa fii atat de partinitor, sa nu amintesti macar de ce se face asta, ba chiar sa iei la misto partea cu mediul, adica efectiv viata copiilor nostri…
    Ca si cum ai scrie despre satenii din evul mediu, ca au fost mutati in cetate, despre conditiile grele, inghesuiala, rationalizarea mancarii. Fara sa pomenesti ca turcii asediaza cetatea.
    Va faceti de ras cu asa articole.

    • Eu mi-am facut cont ca sa-ti spun ca ti-ai facut cont degeaba. Articolul e pur si simplu o traducere a celui din linkul de la final, din The Telegraph

    • „Save the planet, kill yourself!”
      N-am auzit nici un verzache asumându-și „amprenta de carbon” și sinucigăndu-se, doar se înghesuie să promoveze peste tot sinuciderea economică fără vreo justificare reală, lipsită de lozincăreală!

  4. Am mai vazut articolul asta intr-o viata anterioara, exact asta, cu 4 mici diferente:
    – era despre trecerea de la trasuri la masini
    – era inainte de 1900, nu dupa 2020
    – era tiparit pe hartie, nu digital
    – jurnalistii nu ascundeau ca sunt platiti de companiile de trasuri

  5. Hai sa nu ne mai inflamam atata, ca articolul e platit, ca electrica e viitorul sau ca e doar un moft impus de globalisti.
    Sunt argumente multiple, pro si contra si toate valabile. Eu am electrica de un an si nu am ajuns la o concluzie eu cu mine daca as mai lua a doua oara tot electrica sau benzina.
    La fel e si cu beneficiile economice pentru soferi si pentru societate. Realitatea este ca a cam trecut noutatea si oamenii analizeaza mai rational acum decizia de a-si lua electrica. Plus ca socul preturilor la electricitate a aratat ca nu este o garantie recuperarea diferentei de pret prin economii la costul per km…. deci, viitorul nu e clar.
    Vanzarile de electrice in China au fost falsificate ani de zile si acum au hectare de teren cu masini nou-noute abandonate, adica produse si nevandute, doar ca sa incasese subventii. Deci nici trecutul nu e clar, in ceea ce priveste succesul real al electricelor. Viitorul, nici atat.
    Piata second-hand nu arata nici ea o atractie reala pentru electrice: un Jaguar I-pace de 4 ani vechime arata o depreciere de peste 50%…
    Cum spuneam, nu este deloc clar cum va evolua aceasta aventura a electricelor si daca va exista un beneficiu real pentru societate si economie de pe urma lor.

    • Masinile electrice sunt prea sunt fiabile și sunt și scumpe, numai minusuri. Tehnologia nu e matura, minele de cobalt ia uitați-va putin cum se exploatează. O sa găsiți argumente la toate astea dar eu va zic din start ca tehnologia de motoare termice mai trebuie exploatata vreo 20 de ani. E mult prea devreme pt mașini electrice, nici infrastructura, curentul e scump. Nu o sa-mi iau niciodata, ma p pe ele.