G4Media.ro

The Telegraph: „Revoluția” mașinilor electrice este un dezastru înainte de a începe…

Sursa foto: Facebook/ Szijjártó Péter

The Telegraph: „Revoluția” mașinilor electrice este un dezastru înainte de a începe / Politicienii impun mașinile electrice unui public care nu și le dorește

Revoluția mașinilor electrice este în impas, acest lucru nu mai poate fi pus la îndoială. Acest lucru i-a lăsat pe marii producători auto mondiali să se clatine, nesigurând cum să procedeze într-o cursă în care au intrat cu reticență, scrie The Telegraph.

Electrificarea a fost întâmpinată inițial cu o rezistență acerbă. Dar odată ce politicienii au pus pistolul la tâmpla șefilor de companii cu o serie de termene limită pentru eliminarea treptată a motorului cu combustie, constructorii de automobile nu au avut de ales decât să se implice.

Modele de afaceri vechi de un secol au fost declarate moarte, iar planurile ambițioase au fost elaborate în grabă pentru electrificarea unor portofolii întregi, de la micile mașini de oraș până la berlinele de familie și SUV-uri, la costuri astronomice. Chiar și Ferrari a îmbrățișat mișcarea – spre consternarea pasionaților de benzină de pretutindeni.

Dar, cu electrificarea abia ieșită de pe grila de start, marii constructori auto se retrag deja, unul câte unul, pe măsură ce cererea scade drastic.

Volkswagen este atât de îngrijorat de scăderea vânzărilor încât a luat decizia extraordinară de a opri producția de vehicule electrice la una dintre cele mai mari uzine ale sale. Liniile de asamblare pentru modelele electrice vor fi oprite timp de șase săptămâni la fabrica Emden din nord-vestul Germaniei, iar 300 din cei 1.500 de angajați vor fi concediați după ce vânzările au fost cu 30 de procente mai mici decât se preconiza.

Acest lucru înseamnă că producția noului model electric VW ID.7, care trebuia să înceapă în iulie, va fi amânată până la sfârșitul anului. SUV-ul electric ID.4 și viitorul sedan electric ID.7 vor fi, de asemenea, amânate.

„Ne confruntăm cu o reticență puternică a clienților în sectorul vehiculelor electrice”, a declarat șeful uzinei, Manfred Wulff.

Acesta este un limbaj remarcabil de simplu din partea celui mai mare producător auto de pe planetă și a unei companii care a anunțat recent că intenționează să investească 120 de miliarde de euro (103 miliarde de lire sterline) în următorii cinci ani în „electrificare și digitalizare”.

Acest lucru vine la câteva luni după ce Ford a aruncat apă rece asupra trecerii la electricitate prin pierderea a mii de locuri de muncă în Europa. Producția de vehicule electrice nu poate susține nici pe departe același număr de locuri de muncă pe care le pot susține modelele pe benzină și diesel, a declarat Ford. Șeful Jim Farley estimează că va fi nevoie de cu 40 de procente mai puțin personal pentru a dezvolta versiunile cu baterii.

O generație de producători de vehicule pur electrice nu a avut o situație mai bună. Marți, Lordstown Motors, specialistul american în camioane electrice pe care Donald Trump l-a prezentat cândva ca fiind salvatorul unui oraș deprimat din Ohio, a cerut protecția legii falimentului.

Chiar și Elon Musk a fost nevoit să reducă în mod repetat prețul Tesla într-un efort disperat de a susține cererea și de a proteja cota de piață.

Dar cel care iese în evidență este eșecul de la VW, care ridică întrebări serioase cu privire la faptul că politicienii fac greșeala catastrofală de a impune mașinile electrice unui public care nu le dorește. Într-adevăr, decizia de a impune termene stricte pentru eliminarea treptată a mașinilor pe benzină s-ar putea dovedi a fi una dintre cele mai ruinătoare decizii politice din timpul vieții noastre.

Gândiți-vă puțin: o întreagă industrie nu numai că este forțată să abandoneze un produs pe care marea majoritate a oamenilor încă îl doresc și îl folosesc, dar este și forțată să își canalizeze toate resursele pentru a produce ceva la un nivel colosal pentru care pur și simplu nu există piață – cel puțin nu în termenul îngrozitor de scurt care este impus producătorilor de automobile.

Este vorba de autosabotaj industrial și de o catastrofă comercială, economică și socială în devenire. Dar ceea ce este mai rău este faptul că daunele riscă să fie mult mai mari în Regatul Unit decât în orice altă parte a lumii occidentale, datorită obsesiei mioape a guvernului cu obiective arbitrare.

În timp ce restul lumii industriale pare să se fi stabilit în mare parte asupra unui termen limită de 2035 pentru eliminarea treptată a benzinei și a motorinei, miniștrii, din motive destinate să rămână un mister, au decis că Marea Britanie trebuie să atingă această etapă cu cinci ani mai devreme decât restul lumii.

Nu are niciun sens și, totuși, ramificațiile amenință să fie uriașe. Prin deturnarea capitalului către ceva ce mulți oameni nu doresc, în esență, riscă să provoace pierderi masive unei industrii auto britanice deja fragile.

Este o pură fantezie să ne imaginăm că Marea Britanie – cu o lipsă de fabrici de baterii (consultanții Alix Partners estimează că până la o treime din necesarul de baterii al Marii Britanii va trebui să fie importat), o lipsă de încărcătoare și costuri de energie dramatic de ridicate – va fi în măsură să treacă la o propulsie complet electrică în următorii șapte ani. Iar guvernul pur și simplu nu este capabil să rezolve niciuna dintre aceste provocări la timp, sau chiar deloc.

Regatul Unit riscă să devină cobaiul nefericit al unui experiment costisitor și periculos care convinge restul lumii să își amâne și mai mult propriile termene, transformând această țară într-un exemplu de cum să nu devină o națiune de proprietari de mașini electrice.

Poate că, în loc ca toată lumea să se grăbească să cumpere o mașină electrică pe măsură ce se apropie sfârșitul deceniului, milioane de oameni vor preda pur și simplu cheile de la mașinile lor învechite pe benzină și vor alege să meargă pe jos peste tot.

Acest lucru ar avea dublul beneficiu de a fi o mișcare de protest spectaculoasă și, în același timp, de a fi în deplină concordanță cu net zero – grozav pentru mediu, dar teribil pentru economie.

Sursa: The Telegraph

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Cam prostie articolul. Explicatia e ca toti early adopterii cu bani si-au cam luat masini electrice. Restul ori nu-si permit ori nu vad de ce ar plati cei minim 30% extra pe o masina cu care e greu sa pleci in concediu.

    • @Gugurilă Nu e prostie deloc! De fapt motivele pe care le dai tu pentru motivul necumpărării unei mașini electrice sunt cele care stau la baza acestui articol.

  2. Acest articol sprijina interese egoiste. Pe de o parte sunt interese economice pe termen scurt, in sprijinul unor tehnologii invechite, pe de alta parte sunt egoiste deoarece sprijina o bunastare limitata numeric, la producatorii de autovehicole. Aceste persoane, ca si cei implicati in producerea de energie din surse fosile (gaz, petrol), nu privesc omenirea in ansamblul ei si nu anticipeaza mai departe de o generatie. De aceea consider ca atunci cand „binele” este corect definit trebuie urmarit cu tenacitate si impus chiar cu forta, cata vreme needucatii sunt majoritari. Iar un popor educat nu se face cu legi ca cele ce vor fi sabatorite zilele acestea la Cotroceni.

    • Si Pol Pot a urmarit binele comun!
      Am un VW ID, este o masina excelenta pentru mers in oras, la mall si munca, dar niciodata nu as cumpara asa ceva din cauza autonomiei!

  3. Mi.am facut cont doar ca sa comentez la articolul asta.
    E practic malpraxis jurnalistic ce ziceti aici. Nu m.am asteptat de la g4 la asa standarde amatoricesti.
    Da, e foarte corect tot ce spune articolul, dar sa fii atat de partinitor, sa nu amintesti macar de ce se face asta, ba chiar sa iei la misto partea cu mediul, adica efectiv viata copiilor nostri…
    Ca si cum ai scrie despre satenii din evul mediu, ca au fost mutati in cetate, despre conditiile grele, inghesuiala, rationalizarea mancarii. Fara sa pomenesti ca turcii asediaza cetatea.
    Va faceti de ras cu asa articole.

    • Eu mi-am facut cont ca sa-ti spun ca ti-ai facut cont degeaba. Articolul e pur si simplu o traducere a celui din linkul de la final, din The Telegraph

    • „Save the planet, kill yourself!”
      N-am auzit nici un verzache asumându-și „amprenta de carbon” și sinucigăndu-se, doar se înghesuie să promoveze peste tot sinuciderea economică fără vreo justificare reală, lipsită de lozincăreală!

  4. Am mai vazut articolul asta intr-o viata anterioara, exact asta, cu 4 mici diferente:
    – era despre trecerea de la trasuri la masini
    – era inainte de 1900, nu dupa 2020
    – era tiparit pe hartie, nu digital
    – jurnalistii nu ascundeau ca sunt platiti de companiile de trasuri

  5. Hai sa nu ne mai inflamam atata, ca articolul e platit, ca electrica e viitorul sau ca e doar un moft impus de globalisti.
    Sunt argumente multiple, pro si contra si toate valabile. Eu am electrica de un an si nu am ajuns la o concluzie eu cu mine daca as mai lua a doua oara tot electrica sau benzina.
    La fel e si cu beneficiile economice pentru soferi si pentru societate. Realitatea este ca a cam trecut noutatea si oamenii analizeaza mai rational acum decizia de a-si lua electrica. Plus ca socul preturilor la electricitate a aratat ca nu este o garantie recuperarea diferentei de pret prin economii la costul per km…. deci, viitorul nu e clar.
    Vanzarile de electrice in China au fost falsificate ani de zile si acum au hectare de teren cu masini nou-noute abandonate, adica produse si nevandute, doar ca sa incasese subventii. Deci nici trecutul nu e clar, in ceea ce priveste succesul real al electricelor. Viitorul, nici atat.
    Piata second-hand nu arata nici ea o atractie reala pentru electrice: un Jaguar I-pace de 4 ani vechime arata o depreciere de peste 50%…
    Cum spuneam, nu este deloc clar cum va evolua aceasta aventura a electricelor si daca va exista un beneficiu real pentru societate si economie de pe urma lor.

    • Masinile electrice sunt prea sunt fiabile și sunt și scumpe, numai minusuri. Tehnologia nu e matura, minele de cobalt ia uitați-va putin cum se exploatează. O sa găsiți argumente la toate astea dar eu va zic din start ca tehnologia de motoare termice mai trebuie exploatata vreo 20 de ani. E mult prea devreme pt mașini electrice, nici infrastructura, curentul e scump. Nu o sa-mi iau niciodata, ma p pe ele.