G4Media.ro

Tezele din octombrie – Roxana Rusin, profesoară de istorie

Sursa foto: Pixabay

Tezele din octombrie – Roxana Rusin, profesoară de istorie

Teze s-au mai dat și în aprilie și în iulie, dar în secolul trecut. Pentru că tot mai multe școli trec în scenariul roșu, ministrul educației a declarat că anul acesta tezele ar putea fi anulate sau să se susțină online, sub forma unui eseu sau proiect. Cei care organizează sistemul de învățământ din România înțeleg prin eficientizarea acestuia reducerea până la ridicol a programei, a conținuturilor, a orelor. Dacă e mai puțin înseamnă că e mai bine.

În anul școlar trecut, tezele de pe semestrul al doilea au fost anulate și am fost la un pas să anulăm și examenele naționale. Bacalaureatul de anul acesta, cel puțin la istorie, a fost o teză din materia de pe semestrul întâi pentru că doar temele acelea au fost incluse în noua programă anunțată în primăvară. Deci de ce să anulăm din nou tezele dacă un examen care se presupune că e proba maturității a fost transformat într-o lucrare semestrială?

Roxana Rusin, profesoară de Istorie

Evaluarea online e mai dificilă decât predarea online pentru că ne lovim mai mult de atitudini și comportamente decât de bariere tehnologice. Ceea ce îi face pe profesori să se simtă neputincioși este faptul că elevii vor copia, iar ei nu vor putea să îi sancționeze așa cum ar fi făcut-o în mod normal în cazul unui test dat la clasă. Dar de ce avem alte așteptări de la elevii noștri? Nu cumva ei sunt crescuți într-o societate în care impostura a devenit regula jocului, iar argumentul cel mai des întâlnit este „pentru că pot”? Și de ce am cere mai mult de la ei când pentru unii profesori școala online înseamnă doar teme postate și atât? Sau în alte cazuri nici măcar atât.

De ce pretindem de la elevi altceva decât ceea ce societatea și școala le oferă ca model? Problema de fond în acest caz este educația, iar Ministerul Educației nu o poate rezolva, așa că mai anulează ceva și de data aceasta pentru că scopul este doar statistica de final, iar cum se ajunge acolo prea puțin contează.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. „Istoria Romaniei -i o Istorie a Mancatoriei.” Argumentati perfect, nota 10.

  2. Eu personal nu vad sensul tezelor. In alte tari nu exista acest stres, in plus, pentru elevi. Deja programa scolara e foarte incarcata, profesorii intra in clase, i-si predau lectia ca niste roboti fara sa-i intereseze daca elevii au inteles ceva pana la acel punct. In loc de atata teorie, teze ar trebui doar lucruri esentiale si de baza iar toate celelalte informatii predate la modul general si sa ramana la decizia elevului daca vrea sa aprofundeze mai mult o materie anume. Practica si iar practica e ceeea ce are nevoie elevul, prin practica cunostintele raman fixate pe viata. De exemplu de ce e nevoie mai mult la matematica decat de cele 4 operatii de baza??? Da, daca i-mi place matematica merg mai departe sa deacopar mai mult!!!! Si la toate celelate materii ar di mult de spus dar degeaba!!! La cat se pare trebuie adus un ministru al invatamantului din afara si sigur s-ar schimba ceva in bine!!!! Doamne ajuta la mai bine