G4Media.ro

Tanczos Barna: Proprietarii autoturismelor mai vechi de 10 ani pot primi până…

Sursa foto: CCECAR

Tanczos Barna: Proprietarii autoturismelor mai vechi de 10 ani pot primi până la 6.000 de lei, fără să fie obligați să cumpere o altă mașină

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat luni seară la Digi24 că are în vedere o nouă inițiativă pentru a scădea vârsta parcului auto din România, propunând ca autoritățile locale să contribuie la un premiu pentru cetățenii care duc la casat mașinile mai vechi de 10 ani.

Concret, Barna a dat exemplul Primăriei Sfântu Gheorghe, acolo unde din luna noiembrie 2021 funcționează un program local prin care locuitorii care renunță la mașinile vechi primesc 3.000 de lei.

”Avem un exemplu implementat în Sfântu Gheorghe și a avut succes. Am propus această metodă, de a scoate din parcări mașini cu care nu se mai poate circula. A fost un bonus, în valoare de 3000 de lei. (… ) Noi venim în sprijinul administrațiilor locale și în colaborare cu ei poate mai găsim și alte mijloace mai flexibile. Luni vom avea o întâlnire cu asociația municipiilor la care așteptăm reprezentanți de la comune și orașe, să găsim o formulă agreabilă cu autoritățile locale”, a declarat Barna.

El a propus varianta ca la o sumă pe care urmează să o plătească autoritățile locale, Ministerul Mediului să vină cu o sumă similară. Barna susține că varianta 3000 de lei – administrația locală, 3.000 de lei Ministerul Mediului e cea mai bună.

Programul inițiat de Primăria Sfântu Gheorghe se adresează acelor persoane fizice sau juridice care nu doresc să cumpere un autoturism nou, aşadar nu vor participa la programul Rabla național, ci doar vor să vândă autoturismul vechi.

În momentul în care proprietarul autoturismului predat către Primărie primeşte suma de 3.000 de lei, cetățeanul se angajează că în următorii 3 ani nu va achiziţiona alt autoturism, sau dacă o va face, autoturismul cumpărat va avea maxim 5 ani vechime.

Bugetul alocat pentru acest an de primărie este de 1 milion de lei, sumă care în funcţie de numărul de cereri va putea fi crescută, au anunțat administrațiile locale.

”Ne trebuie un cadru flexibil, astfel încât fiecare să găsească soluții pentru fiecare administrație locală. Noi venim în sprijinul lor, nu e neapărat musai să vină această formă. Poate să vină cu o bicicletă la schimb sau altceva. Sunt bani la fondul de mediu pentru aceste programe”, a mai spus Barna.

Ministrul spune că prin acest gen de programe sau prin programele Rabla și Rabla plus trebuie scoase din circulație 250 de mii de mașini la nivel național.

Barna a declarat de asemenea că în 4 februarie începe Rabla, iar miercuri va fi prezentat regulamentul.

sursa foto: CCECAR

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

28 comentarii

  1. Afacerea e premeditata?
    Nu ar trebui facut invers?
    Întăi faci o lista cu masinile aflate in trafic care polueaza cf. Valorii inregistrate la ITP si apoi prezinti suma PE care o oferi?
    Oamenii din minister sunt odihniti – nu fac ceva decît daca le iese ceva fifty-fifty

  2. Nu merci,la orice primarie(si nu numai) imi trebuie cod qr ca sa intru. Testele rapide sunt sigur c-o sa le scoateti(vezi Italia) si ramne doar sa intru cu vaxxul,asa ca daca vreau sa scap de rabla imi trebuie vaxx pentru a depune documentele.

  3. De ce din taxele platite de cineva care n-are masina sa fie sponsorizat unul care vrea sa-si cumpere masina?

    • Nu suna prea corect, dar ideea este ca noua mașina va polua mult mai putin decât rabla casata.

    • Pentru ca acea persoană să nu mănânce noxe pe pâine.
      Mai sunteți mulți? Ce-ar fi ca cei fără copii să zică „din banii mei de ce să se plătească educație” sau inculții, așa ca tine, să zică „din banii mei de ce să se plătească teatre și actori”.

  4. Teoretic da Scufito
    in fapt e sustinerea unei anumite categorii de firme(cele care importa) masini in detrimentul altora din alte categorii..
    Statul ar face bine sa interzica inscreierea/mentinerea de rable in ro si sa sustina doar categoria de masini de interes local gen microbuze scolare/salvari sau utile in agricultura micilor fermieri si cam atat.

  5. un ITP facut corect ar rezolva problema rablelor. dar ar insemna ca politicienii sa piarda o sursa buna de bani negrii si asta nu va comvine deloc.

  6. Dar domnii politicieni s-au gândit cumva ,cum să îmbunătățească nivelul de trai al romanilor si dupa să reînnoiască parcul auto. O chestie de logică. Dar de unde atâta logică. Ei se gândesc doar la salariile lor. Prostimea nu contează în ecuația asta. Așa ca sa ne scutească cu Vrajeala lor ieftină. Fabrica autorului de la Sebeș nu polueaza si exemplele pot continua. Așa m-am săturat de atâta praf în ochi pentru proști. Haideți români să vedem problemele adevărate. Nu contest că am devenit cimitirul Europei ,noi si bulgarii. Nu trebuie minimizat nici aspectul asta,dar nu este singurul.

  7. In sfarsit o idee buna. Se mai gandeste cineva si la cetateanul sarac, probabil pensionar care are o rabla prin curte si nu are cum sa scape de ea. De obicei guvernantii nostrii se gandesc cum sa mai bage in buzunar ul marilor companii niste subventii „verzi: , cum ar fi bonusul de 10.000 de euro pentru masini electrice….Masinile electrice sunt oricum deocamdata un moft pentru cei cu bani..Acel bonus care e mai mare sau apropiat ca valoare cu cel acordat de tari mult mai bogate din Europa (gen Franta ) e facut doar ca sa bage banii in buzunarul companiilor producatoare.
    Asa ca ma bucur cand vad ca cineva se mai gandeste si la amaratii de romani saraci.
    Well done, d-le Barna. !

  8. P asta o știm, cu…… pana la😀😀😀

  9. Fabricarea unei masini noi polueaza mai mult decat poate polua un euro 1 in 50 ani .

  10. Nu e bine gandit deloc….cu 6000 de lei nu poti cumpara autoturism de 5/ani….baliverne…..nu a fost si nici nu v a fi in beneficiul nimanui.nani aruncati pe fereastra,chiar si o rabla de 15 ani marca woltzwagen,e de 3000 mii de euro….despre ce vorbim…..abureli ,romania e plina de rablamente care circula pe strazi si nu se vs schimba never…..de de nu pomenesc cat costa un autoturism nou?????ei viseaza cai verzi pe pereti,cine are bsni de un auto nou, nu are nevoie de maruntisurile statului.

  11. Nu e bine gandit deloc….cu 6000 de lei nu poti cumpara autoturism de 5/ani….baliverne…..nu a fost si nici nu v a fi in beneficiul nimanui.bani aruncati pe fereastra,chiar si o rabla de 15 ani marca woltzwagen,e de 3000 mii de euro….despre ce vorbim…..abureli ,romania e plina de rablamente care circula pe strazi si nu se vs schimba never…..de ce nu pomenesc cat costa un autoturism nou?????ei viseaza cai verzi pe pereti,cine are bani de un auto nou, nu are nevoie de maruntisurile statului.

    • Nu prea te duce capul, of of, n ai înțeles nimic. Îți da banii doar sa scapi de cazanul tau vechi, nu sa ti iei mașină noua. Pentru aia este programul rabla. Te obligi sa nu ti mai iei mașină mai veche de 5 ani, sau sa nu ti mai iei deloc. Offf

  12. Este foarte comod și avantajos pentru persoanele virstnice care nu mai vor o altă mașină
    .

  13. Sunt sigur că mulți o vor da pe cea veche și apoi vor cumpăra alta aproape la fel de veche, mai ieftina, dar nu pe numele lor ci pe numele unei rude.

  14. Daca ITP-ul ar fi facut pe bune, 80% din masinile diesel ar iesi din circulatie. Asta o stiu direct de la statia ITP unde fac anual verificarea. Cu 50 de lei in plus obtii ITP-ul pentru orice fel de rabla. Nu conteaza cat polueaza. Mafia la ITP e mare de tot. Sa vedem cine are curajul sa ia taurul de coarne si sa-l doboare.

  15. Daca cei din guvern , care vor să scadă vârsta parcului auto român, ar asigura românului salarii decente din care să-și cumpere un autoturism nou , credeți că noi nu am face-o? D-ul ministru al mediului folosiți-vă neuronii. Dacă guvernul român, ar avea bani , nu ar cumpara F 16 second-hand. În concluzie guvernul e la fel de sărac ca și noi , care nu ne permitem decât mașini sh. Tragic. Pentru toți. !!!

  16. D-le,ar trebuie o lege sau ceva asemănător,ca toate mașinile să aibă eșapamentul în față,nu în spate.poate așa vom vedea și mirosi, ce iese din mașina noastră

  17. Înțeleg ca ISP-UL este apa de ploaie și orice rabla zburd pe soselel patriei. Pai dreptui mai ? Pot fi mâine vechi foarte bine întreținute și care nu poluează mai mult decât da fabricantul
    Și atunci de ce sa nu aibă voie sa circule ? Verificați, testați și abia după aceea scoateți din uz.

  18. 1. Cumperi o rabla cu 300 de euro din Germania
    2. O aduci in tara cu un cost de 100-200?
    3. O inmatriculezi pe nimic ca poti aduce orice cazan euro 2 in tara
    3. O dai la Rabla cu 1500 euro.
    4. Rinse and repeat

    • Salut, nu e nevoie sa fie inmatriculata de minim 8 ani in Romania pt a beneficia de rabla? Mulțumesc!

  19. Eu am o mașină din 2004 ….sa zicem că o dau la casat la primărie primesc 30 mil in următori trei ani nu pot cumpăra altă mașină și dacă o cumpăr trebuie sa nu fie mai veche de 5 ani asta ar însemna că cea mai ieftină mașină sa fie un Logan ,și un Logan din 2018 sa zicem îl iei undeva la 6000 euro daca nu mai mult …..acuma întreb de unde luam bani ăștia ,eu unul cred că legea asta ie de rahat că și cea de dinainte …..eu unul îmi țin mașina pt că alta nu am de unde cumpăra …mai ales în Romania unde salariu este de sul 20 mil

  20. Nașpa,
    Eu am o mașină de aproape 10 ani, și am la bord 88000 km. Doar nu cred ei că îmi arunc mașina la fier vechi pentru mărunțișul lor.

    • Eu am un Dodge Caliber de 13 ani_cumparata de nouă, cu 66000 km. Să o dau cu 600 euro?
      Sas Țanțoș!