G4Media.ro

SURSE Toate liceele vor putea organiza admitere la clasa a IX-a, acolo…

Foto: Freepik.com

SURSE Toate liceele vor putea organiza admitere la clasa a IX-a, acolo unde există concurență, potrivit proiectului legii educației / Evaluarea Națională ar urma să fie susținută înaintea admiterii, de toți elevii

Liceele din întreaga țară vor putea organiza examen de admitere pe 90% din locuri, potrivit prevederilor din proiectul legii învățământului preuniversitar, varianta Deca, conform surselor Edupedu.ro. Reamintim că în forma precedentă a proiectului, lansat în dezbatere de fostul ministru Sorin Cîmpeanu, admiterea la liceu se putea organiza doar de către colegiile naționale pentru până la 90% din locurile disponibile pentru clasa a IX-a. Ulterior, în timpul dezbaterilor publice din vară, fostul ministru anunța că ar extinde opțiunea admiterii pentru toate colegiile, nu doar cele naționale.

Examenul de admitere la liceu ar urma să se aplice pentru elevii care intră în clasa a V-a în anul următor intrării în vigoare a legii. Asta înseamnă că, dacă legea ar intra în vigoare în anul 2023, elevii care intră în septembrie 2024 în clasa a V-a ar da admiterea la finalul clasei a VIII-a pe regulile din proiectul de lege, adică în anul vara lui 2028, potrivit surselor Edupedu.ro.

În actualul proiect Deca, orice liceu, indiferent de clasificare – colegiu național, colegiu, liceu teoretic sau tehnologic, grup școlar – va putea organiza admitere pe 90% din locuri pentru clasele la care la precedentele sesiuni a existat concurență, conform surselor Edupedu.ro. Concurența înseamnă mai mult de un candidat pe loc. Cu alte cuvinte, dacă pe cele 26 de locuri scoase la concursul de admitere pentru clasa de la profilul real, specializarea știintele naturii, de exemplu, în anul anterior au fost 27 de candidați, atunci liceul poate organiza admitere pentru acea specializare. Dacă în anul anterior nu a fost concurență, atunci nu poate organiza, mai arată sursele. În anul următor, liceele care nu au avut concurență nu mai pot organiza admitere.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. In licee exista examen de admitere, egal si corect pentru toti copii. Evaluarea Nationala permite oricarui copil, sarac sau bogat, frumos sau urat sa ocupe locul pe merit, in orice liceu din tara. Acest lucru nu e bun pentru liceele de fite, care vor copii cu ”potential financiar”, care sa fie clienti la meditatii pe toata durata de scolarizare. Un examen special, la niste materii care vor necesita meditatii in plus, fac ca aceste scoli sa aiba copii doriti de ele, nu cei mai buni copii!
    Este rusinos, dar banos! Vor intra copii cu bani, nu copii buni!
    Discriminare pe fata!

    • Dintre toate relele facute de clasa noastra politica in ultmii 20 de ani, legea asta pare cumva raul cel mai pervers. Rade practic de pe fata pamantului sistemul de educatie romanesc, asa imprefect cum este el. Distruge sistemul Evaluarii Nationale si face din examenul de bacalaureat o gluma sinistra. Si, desfiinteaza practic notiunea de plagiat din sistemul nostru de educatie. Baieti, aveti liber la copiat, furtul intelectual nu exista!

      Daca trece, legea asta o sa distruga generatii dupa generatii de elevi. E ca o bomba cu efect intarziat.

  2. Dacă un lucru este bun, atunci trebuie neapărat distrus.
    Actuala situație, in care toți elevii dau evaluarea nationala, afla notele și apoi se pot înscrie la liceele și specializarile care ii intereseaz, este foarte buna. Îți ști nota, estimezi unde ai șanse, pentru ca vezi și notele competitiei, și poți sa iei o decizie in cunostiinta de cauza. Plus ca poți completa 100!!! de optinuni, nu cred ca le completează cineva pe toate.
    Dar e un sistem complet, transparent și care le oferă șanse egale tuturor elevilor.

    • Iohanis stie ca poate manevra usor oamenii pătați ca ciuca și tampeanu, iar acestea ii executa întocmai și la timp ordinele.
      Noi am votat un neamț, crezând ca va face România ca Germania.
      Dar scopul lui e sa ii transforme pe romani în sclavii nemților și pentru asta distruge invatamantul romanesc cu legile ipocrit numite ,,România educata”. Ca o consecință a acestor legi va scădea infinit nivelul de cunoaștere și de educație al romanilor și tot ce vor putea face va fi sa fie palmasi la sparanghel în Germania.
      Ioganis distruge invatamantul, justiția, peneleul și România.

    • E clar pentru toată lumea ca legea asta e ca să arate iohanis ca a făcut ceva în cei 10 ani. Va veni cu legea și o va arata și va promite ca și ciuca va face ceva.
      Dar legea e proasta, promovează corupția, incompetenta , non valoarea.
      Vor ca în școală elevul sa nu mai învețe nimic, sa nu mai aibă nicio motivație.
      De asta au scos tezele iar bacul va fi o formalitate.
      Iar la admitere, elevii buni de la tara sau din orașe mici, sau cei fără bani, nu vor mai bate drumul pana la colegii sa se înscrie, și astfel sunt eliminați din start.
      Concursul e sfânt dacă e organizat la nivel național, cu subiecte făcute de minister și corectate în alte județe. Adică asa cum este acum Evaluarea Națională.
      Dar iohanis și câmpeanu vor ca admiterea la colegii sa fie organizata de colegiu, cu subiecte făcute la colegiu și corectate tot la colegiu.
      Adică cine da șpagă la pcei din colegiu întra, cine nu nu.
      Nu cred ca nu înțelegi asta, cj doar ești rău intenționat.

  3. Cand notele din catalog si notele de la Evaluarea Nationala se vor inscrie pe curba distributiei normale, vom putea sa le luam in serios.

    • Acum, cat timp, la oras, un procent nererealist de elevi ia note intre 9 si 10 la Evaluarea Nationala, asta doar pentru ca subiectele trebuie facute in asa fel incat si cei din rural sa promoveze … nu e nimic de luat in serios cu privire la oricare din notele de mai sus. ☹️

      Nici solutia Campeanu-Deca nu e mai rasarita, e adevarat.

      Examen cu subiecte unice pe tara pentru admiterea in liceu, cu o dificultate care sa permita maxim 50 de note de 10 „curat” in toata tara! Vise … ☹️

    • Ajunsesem sa ia bursa de merit jumatate din popvlatia scolara; toti aveau note peste 9!!!

  4. @Sanitarul … si care este problema daca distributia la Evaluarea Nationala este intre 9 si 10? sau daca distributia este intre 5 si 10? tot se face un clasament: cei mai buni iau nota 10 si cei mai slabi nota mai mica. Cei mai buni intra la licee bune, cei mai slabi la licee mai slabe. Oricum media de intrare la un liceu bun este 9.7.
    Sunt de acord cu inutilitatea mediilor 5-8. Introducerea acestui criteriu de departajare a aruncat predarea si evaluarea din clasele 5-8 in derizoriu si penalizeaza elevii de la scolile cele mai bune. La o medie de intrare de 9.7, o nota de 7 sau 8 primita in clasele 5-8 te poate scoate de pe traiectorie.
    Repartizarea computerizata este iar foarte buna …intri la liceu in functie de clasament, nu trebuie sa alegi un singur liceu bun, eventual ratezi si te trezesti la un liceu foarte slab.
    Motivul introducerii examenului de admitere la liceu este legat de meditatii si atat. Daca doreau imbunatatirea sistemului scoteau doar media de absolvirie si ramaneau doar cu examenul unic.

    • @Mircea: Sa nu ti se para nimic in neregula ca departajarea elevilor sa se faca pe trei zecimi (intre 9.7 si 10), in conditiile in care notarea este intre 1 si 10 puncte (adica intre 1 si 100 de zecimi) implica faptul ca sunt multe de explicat si nu e destul loc aici. 🤷‍♂️

    • Distributia notelor arata frecventa de aparitie a fiecarei note: adica cati elevi din total cu nota 4, cati cu 4,5, cati cu 5, … , cati cu 10. Daca graficul distributiei notelor nu arata precum un clopot inseamna una din doua:

      1. Fie notele respective nu reusesc sa surprinda aspectul pentru surprinderea caruia au fost folosite (adica reprezinta un instrument inadecvat si deci inutilizabil in cazul in speta).

      2. Fie totul (rezultatul, adica nota) este o min ciuna g@g@nata.

      Tu pe care varianta ai merge, cunoscand societatea romaneasca si dat fiind ca nu mai exista si a treia varianta? 🤔

  5. Dintre toate relele facute de clasa noastra politica in ultmii 20 de ani, legea asta pare cumva raul cel mai pervers. Rade practic de pe fata pamantului sistemul de educatie romanesc, asa imprefect cum este el. Distruge sistemul Evaluarii Nationale si face din examenul de bacalaureat o gluma sinistra. Si, desfiinteaza practic notiunea de plagiat din sistemul nostru de educatie. Baieti, aveti liber la copiat, furtul intelectual nu exista!

    Daca trece, legea asta o sa distruga generatii dupa generatii de elevi. E ca o bomba cu efect intarziat.