
Studiu: Românii vor un stil de viaţă sustenabil, însă preţul produselor „verzi” reprezintă un impediment / 74% dintre români susțin că folosesc pungi reutilizabile
Şapte din zece români îşi manifestă interesul de a avea un stil de viaţă sustenabil, însă preţul continuă să fie un impediment important, astfel că doar 38% consideră că produsele „verzi” au tarife accesibile, în timp ce 53% declară că acestea sunt mai greu de găsit, reiese din cel mai nou studiu de specialitate privind beneficiile sustenabilităţii, anunță Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Datele prelucrate de Reveal Marketing Research evidenţiază faptul că, în mentalitatea consumatorilor români, sustenabilitatea este în principal despre folosirea resurselor în mod responsabil (30%), în special prin reducerea risipei şi reciclare, grija faţă de natură şi faţă de speciile pe cale de dispariţie (14%), dar şi despre adoptarea de măsuri pentru scăderea poluării şi a emisiilor de carbon (11%).
De asemenea, peste 70% dintre români consideră că soluţiile pentru problemele de sustenabilitate ale societăţii actuale presupun eforturi concentrate, atât din partea cetăţenilor, cât şi a instituţiilor publice şi private. În acelaşi timp, aproape trei sferturi dintre respondenţi (74%) susţin că sunt interesaţi să ducă un stil de viaţă sustenabil, procent similar celui din 2022.
În viziunea românilor, protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) şi impactul asupra calităţii vieţii (26%) sunt principalele motivaţii ce stau la baza adoptării unui model sustenabil în viaţa de zi cu zi. În plus, impactul asupra calităţii vieţii (14%) şi experienţa anterioară cu produsele/serviciile companiei (14%) reprezintă atribute în alegerea unui produs, după evaluarea preţului (15%).
În ceea ce priveşte barierele în adoptarea unor comportamente responsabile cu mediul regăsim neîncrederea oamenilor în produsele şi serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60% vs 53%, în 2022), costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% vs. 65%) şi obişnuinţa cu stilul de viaţă actual (56%).
Potrivit sursei citate, majoritatea românilor (74%) foloseşte pungi reutilizabile, 73% colectează deşeurile reciclabile separat şi le duc la containerele pentru reciclare, iar 62% citesc informaţiile de pe ambalaje.
La capitolul privind rolul companiilor în promovarea sustenabilităţii, cercetarea de specialitate arată că 44% din totalul celor chestionaţi consideră că prin utilizarea de tehnologii şi procese mai prietenoase cu mediul în activităţile lor organizaţiile pot încuraja iniţiative eco-friendly în România.
Totodată, oferirea de stimulente şi facilităţi pentru proiectele sustenabile (43%), precum şi dezvoltarea şi promovarea unor produse şi servicii sustenabile (42%), sau organizarea de campanii de conştientizare şi educaţie ecologică (41%) sunt alte iniţiative pe care respondenţii le consideră potrivite.
În topul aspectelor ce ar trebui comunicate şi care au potenţial de a influenţa decizia de cumpărare a românilor se regăsesc: etichete care să arate de unde vin produsele (71%), modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%), etichete care să ateste provenienţa materialelor produselor (69%) şi fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a derulat online, în perioada 8 – 14 august 2023, pe un eşantion de 1.015 respondenţi, la o eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general de +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank