G4Media.ro

Studiu global: Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor…

Sursa foto: Pxabay

Studiu global: Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor / Prețul e primul criteriu în alegerea mașinii

Prețul este principalul criteriu de alegere a mărcii pentru următoarea mașină pentru consumatorii de pe piețele dezvoltate, inclusiv Germania (55%), Japonia (58%) și Statele Unite (59%), în timp ce calitatea produsului este pe primul loc pentru cei din India (65%) și Asia de Sud-Est (62%), iar performanța vehiculelor, pentru cumpărătorii din China (53%) și Coreea de Sud (55%), potrivit Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study.

În același timp, mașinile cu motoare pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor din anumite piețe, respectiv SUA (67%, de la 58% în 2023), Asia de Sud-Est (52%, de la 50%) sau Germania (49%, de la 45% 2023).

Cei care optează pentru o mașină electrică au drept argumente prețul mai redus cu alimentarea, în SUA (66%), Japonia (62%) sau Germania (50%), preocuparea pentru protecția mediului și costurile mai mici cu întreținerea, în India (68%, respectiv 56%).

„Încetinirea ritmului de dezvoltare a vehiculelor electrice nu este încă foarte vizibilă în Europa, unde vânzările au înregistrat rate anuale semnificative de creștere, cel puțin pentru cele pe baterie și modelele hibride (37%, respectiv 30% în 2023 față de 2022), potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Totuși, în ultima lună a anului trecut am asistat la o temperare a ritmului, posibil influențată de piața din Germania, unde se remarcă o inversare de trend către mașinile pe combustie internă. În România, vânzările de mașini electrice au urcat cu peste 50% în primele 11 luni din 2023, depășind 10% cotă de piață, dar evoluția este incertă, având în vedere înjumătățirea subvenției acordate de stat pentru aceste autovehicule”, a declarant Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

În privința mașinilor electrice pe baterie, participanții la studiu sunt, în general, preocupați de timpul de încărcare, de autonomie, de preț și de eventualul cost cu schimbarea bateriei. În plus, în cazul acestor mașini, majoritatea consumatorilor participanți la studiu sunt îngrijorați cu privire la impactul bateriilor asupra mediului – India (89%), Asia de Sud-Est (77%), Coreea (69%), China (66%), Germania (64%), SUA (62%), Japonia (57%) -, ceea ce indică jucătorilor din industrie că trebuie să implementeze practici durabile de utilizare și reciclare a acestor componente.

De altfel, angajamentul unei mărci de autovehicule față de practicile durabile este important și foarte important pentru consumatorii din India (56%), China (50%) și Asia de Sud-Est (39%) și oarecum important pentru cei din Japonia (54%), Coreea (41%), Germania (40%) sau SUA (36%).

În ceea ce privește disponibilitatea de a plăti pentru dotările cu tehnologie, care permit conectarea autovehiculului la anumite surse de informare, aceasta rămâne ridicată printre consumatorii din India (71%), China (60%) sau Asia de Sud-Est (55%) și redusă pentru cei din Germania (20%), Japonia (23%) sau SUA (25%).

La realizarea studiului Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 27.000 de consumatori din 26 de țări, dintre care nouă state europene – Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Polonia, Spania și Turcia.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. E mare fake news. Publicațiile media urăsc Tesla fiindcă nu plătește reclame, Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină din lume de orice tip și chipurile cererea scade??? Ne-am săturat de știrile împotriva mașinilor electrice.

    • E Fake news că Tesla Model Y a fost în 2023 cea mai vândută mașină din lume?

      Ne uităm la cifre, nu la studii făcute din birou. Toate cifrele indică creșteri, dar dacă citești știrile ai zice că nimeni nu mai vrea să cumpere mașini electrice.

  2. Era oarecum de așteptat pentru că cei care sunt early-adopters și-au cam luat deja mașină electrică, iar restul nu se grăbesc.
    Cred că să fie o creștere lentă ceea ce e bine pentru că permite construirea de stații de încărcare, îmbunătățirea rețelei electrice, etc.
    Mi se pare interesant că toată lumea vorbește de autonomie dar defapt timpul de încărcare e problema. Ipotetic vorbind, cu un timp de încărcare de 5-10 minute ai putea încărca la benzinărie la fel cum alimentezi o termică în prezent. Kia ev6 se încarcă dr la 0 la 80% in 18 minute deci aș zice că nu suntem departe.

  3. Pana una alta masinile electrice au o anumita nisa unde sunt practice, in rest au numai dezavantaje. Se pare ca a descoperit lumea aceste neajunsuri plus faptul ca pe intreg ciclul de functionare sunt mai poluante. Oricum doar naivii se asteptau ca SUV-urile electrice de 3 tone sa salveze planeta.