G4Media.ro

Studiu: Consumatorii sunt deranjați de fenomenul shrinkflation – mai mic sau mai…

Sursa foto: Pixabay

Studiu: Consumatorii sunt deranjați de fenomenul shrinkflation – mai mic sau mai puțin, dar la același preț

Ultimul studiu făcut de EY la începutul acestei veri, la nivelul consumatorilor din România, arată 93% din respondenți au observat schimbări ale dimensiunilor produselor (fenomen recunoscut ca shrinkflation). Respondenţii consideră această strategie ca un marketing înşelător, având drept principală consecinţă pierderea încrederii în brandul respectiv.

Nu se întâmplă doar în România. Sute de cititori ai publicației britanice The Guardian și-au împărtășit experiențele personale despre shrinkflation. Tehnica evită o creștere sensibilă a prețurilor care ar atrage atenția clienților, deși este evident că aceștia observă și nu sunt încântați de produsele reduse.

Borcanele mai mici de gem au fost printre cele mai citate produse alimentare de către cititori după decizia brandurilor binecunoscute Cottee’s și Rose’s de a-și reduce ambalajele de 500 g la 375 g, fără o reducere echivalentă a prețului. Ambele companii au construit relații pe termen lung cu clienții, un cititor dezvăluind că a cumpărat marmeladă Rose de 50 de ani. „Același preț, mai puțin produs”, a spus cititorul. „Eu și soțul meu ne enervăm în fiecare dimineață. Necinstit și dezamăgitor.”

Produsele subdimensionate sunt tratate ca o creștere a prețului în indicatorii de inflație, având în vedere că rezultatul final este că clienții primesc mai puțin pentru banii lor sau trebuie să cumpere mai mult pentru a compensa. „Deși nu avem cifre exacte disponibile, ar fi corect să spunem că am observat o creștere a cazurilor în care se întâmplă acest lucru”, a spus un purtător de cuvânt al Biroului de Statistică.

Produsele care se micșorează nu sunt urmărite în mod constant și compania alimentară trebuie doar să afișeze noua cantitate cu acuratețe – chiar dacă este umbrită de ambalaje „noi și îmbunătățite”. Pe măsură ce bugetele gospodăriilor se îngustează, profiturile supermarketurilor au crescut. Și pe măsură ce cumpărătorii caută bunuri la prețuri rezonabile într-o criză a costului vieții, mulți consideră că companiile alimentare încearcă să-i păcălească.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Ar trebui sa plateasca drepturi de autor jmekerilor de pe aici pentru kilogramul de 900 de grame…

  2. Se poarta brutal in Ro .Chipsurile la un sfert și la același preț .Nu mai cumpăr

  3. Primul a fost Dragnea. A inventat kilometrul de 900 de metri.

  4. Părerea mea e ca cei care cumpără produsr de o anumită marcă SUNT PROSTI. Gemul e tot gem indiferent că îl cumperi de la Brandul cu preț astronomic sau de la nea Mitică din fundul satului pe 2 lei. Aceleasi ingrediente și Același gust are. De ce sa fii snob și prost sa dai 10% din salariu pe un borcan de marca? De ce sa fii snob și prost sa plătești brandul si ambalajul? Când poți plăti doar produsul?