G4Media.ro

Sorin Cîmpeanu susține că aproape jumătate dintre elevi vor merge fizic la…

Sursa foto: Facebook / ISMB

Sorin Cîmpeanu susține că aproape jumătate dintre elevi vor merge fizic la școală în semestrul al doilea / Universităţile decid singure dacă studenții urmează cursurile în sistem fizic, online sau hibrid

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă că, în baza actualei situaţii privind evoluţia crizei sanitare în România, aproape jumătate dintre elevi ar urma să reia cursurile ”faţă în faţă” în semestrul al doilea al anului şcolar 2020-2021. În ceea ce priveşte universităţile, acestea decid cum se derulează cursurile şi alte activităţi, existând posibilitatea prezenţei fizice şi în centre universitare din oraşe cu indici ridicaţi de infectare, transmite News.ro.

Sorin Cîmpeanu a fost întrebat, sâmbătă, la Digi 24, despre numărul de elevi care ar urma să înceapă şcoala ”faţă în faţă” din semestrul al doilea şi a precizat: ”Cu siguranţă, pot să vă ofer foarte rapid acest răspuns la fotografia momentului. Datele se pot schimba, ni ne dorim să se schimbe în bine, dar vom vedea fotografia momentului în data de 2 februarie. Va fi un moment de referinţă. O estimare făcută acum câteva zile era de 1,4 milioane de elevi din cei 2,9 milioane de elevi. Universităţile, cei 500.000 de studenţi, au alt regim pentru că universităţile vor decide fiecare dacă urmează cursurile în sistem fizic, online sau hibrid. Decizia le aparţine, răspunderea aparţine fiecărei universităţi”.

Acesta a precizat că nu există o interdicţie legală ca studenţii să participe fizic la cursuri şi alte activităţi în acele localităţi aflate în scenariul roşu.

În schimb, în zonele roşii doar grădiniţele şi copiii din învăţământul primar vor merge la şcoală.

Sursa: News.ro

Sursa foto: Inspectoratul Școlar al Municipiului București/Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Cand UK are 1300 de decese pe zi si Germania e pe aproape, noi ne prefacem ca suntem pe o insula cu granitele inchise… Oare sunt retarzi cei de la guvernare si/sau ii considera retarzi pe cetateni?

    • Nu o sa durează prea mult toată treaba asta… inevitabil ne vom întoarce de unde am plecat

    • Aveti perfecta dreptate.

    • @ pentru Gogu
      Este corect ca sănătatea populației sa fie prima prioritare națională a oricărei tari.
      Nu se agreează ideea de a crăpa cu cartea în mana sau de a ucide fără voie alți oameni.
      Se vede ca îți pare rău că în România nu sunt autobuze școlare, care sa ii ferească de contaminare pe elevii și pe profesorii care nu au masina la scara.
      Se vede cât îți pare de rău că în România nu se pune în pericol viata profesorilor și a persoanelor vulnerabile din familiile elevilor asimptomatici, vectori de transmitere a virusului.
      Se vede ca din afara ești tentat sa iei ce este mai rău su/sau mai riscant decât în România, nu ce este mai bun și /sau mai lipsit de riscuri.

  2. Redeschideti scolile?
    Cum zicea Moromete:”Pe ce te bazezi?”.
    Nici nu înțelegi!
    Nu stiu sa interpretezi datele?
    In viata reală copii sunt necontrolati de parinti si sunt un vector important de răspândire sarscov2.
    Cine poate controla la scoala respectarea distantarii sociale?
    Copii nesuprvegheati de familiile lor sunt asteptati in scoli cu bratele deschise pentru reeducare.
    De ce nu schimbați regulile daca tot porniți scoala?
    Separat i materiile in importanta pentru online si neimportante.
    Reorganizari orarul!
    Cele neimportante pentru online ge mate.fiz.chim sa fie cu prezenta fizica la scoala iar celelalte pian, dirigintia, istoria etc sa fie online.
    Ce o fi asa greu nu inteleg?
    Le pot face si un desen daca nu inteleg.
    Important e ca la disciplinele importante de tip real copii sa fie la scoala iar la cele importante pentru online copii sa stea acasa.
    Nu ar mai fi înghesuială.

    • Vasile T….poate ne spui tu pe ce date te bazezi și oare ce interpretezi tu?!
      Ești oare mama omida de afirmi că în viața reală copii nu sunt controlați și supravegheați de părinți?! Oare știi ce e viața reală ?! Sau doar aia de pe A3, Digi 24 sau realitateatv sau ceva de gen?
      Cine oare ești tu să hotărăști care materii sunt mai importante?! Ție oare care ți-au plăcut?!
      Sau daca ție ți se pare că matematica fizica sau chimia sunt de maxima importanță așa și este!?
      Desenul sigur nu ți-a plăcut.
      Și cel mai important…cum poți oare sa afirmi că acești copii sunt „vectori ” principali ai răspândirii virusului sarscov , când până la momentul asta nici cei care se ocupa special de acest virus nu pot sa afirme sigur acest lucru…chiar daca ” doctorii ” noștri docenți ,gen 6 case, spun asta…
      Mă uit ,citesc și mă minunez…adevărat este că noi românii neaoși știm tot….și din păcate asta se și vrea…sa existe doar genii…cum ești tu…cum oare nu ești prim ministru sau cel puțin ministrul educației?!?! Că atunci vedeam noi acțiune!!

    • In această situație ar trebui regândit totul. Inclusiv salarizarea diferențiată conform importanței materiei predate.

    • Se bazeaza pe asta deoarece daca nu se redeschid scolilie o sa iasa scandal

    • Nene, esti paralel cu tot. 1. Nu ai habar cum se scrie corect: „copiii”. Probabil romana era materie neimportanta cind mergeai tu la scoala. 2. Scoala nu e organizata in materii importante si neimportante. Greseala asta des intilnita in societatea noastra e generata de felul cum sunt organizate si percepute examenele de final de clasa a 8-a si a 12-a. Discutia poate fi interminabila, insa importanta e „educatia”, nu „materia”. 3. Unele discipline se preteaza admirabil la sistemul online. Altele, prin natura lor, mai deloc. Eu predau pian. Interactiunea directa cu elevul e determinanta: pozitia miinilor, senzatia fizica a caderii bratului, contactul cu clapele nu prea pot fi explicate verbal la fel de eficient precum ar putea fi demonstrate fizic. Iar semnalul audio distorsionat aproape anuleaza perceptia sonora. Online-ul inseamna supravietuire, nu dezvoltare. Insa matematica a devenit o materie de maxim interes intr-o scoala pe care o cunosc fiindca profesorul a gasit mijloace inedite si atractive „in online”. Iata, online-ul a declansat o renastere. Oricum, educatia reala se face direct. Online-ul nu e o solutie completa (insa pt cine vrea cu adevarat, a relevat mijloace didactice nebanuite care vor ramine valabile si dupa revenirea la normalitate).

      Innceea ce priveste redeschiderea scolilor, eu cred ca orice graba strica treaba. Am avut colegi care s-au imbolnavit de scoala, de la elevi. Fiindca parintii au „crezut” ca nu e o problema „asa de grava” si au trimis copiii la scoala desi erau bolnavi. Desigur, marea majoritate a oamenilor sunt responsabili (desi incep sa am indoieli) insa in aceasta situatie, sunt suficiente 1-2 cqzuri de inconstienta sau insuficienta precautie si pot aparea focare.

    • Aha.Deci decât școală online, elevii asimptomatici sa bage în spital cu prioritate profii de mate, fizica, chimie.
      Și după ce scăpa de aceștia, sa le predea aceste materii suplinitorii care nu au luat note de trecere la examenul de titularizare.
      Bine gândit!

  3. aveti rabdare la locurile voastre 🙂 …ne revedem in toamna 🙂