G4Media.ro

SONDAJ Angajaţii care lucrează de acasă reprezintă 60% din forţa de muncă…

SONDAJ Angajaţii care lucrează de acasă reprezintă 60% din forţa de muncă la nivel global

Angajaţii care lucrează de la distanţă reprezintă aproape două treimi (60%) din forţa de muncă existentă la nivel global, însă mai puţin de jumătate dintre companii au politici de lucru remote, la nivelul întregii organizaţii, reiese dintr-un sondaj realizat în 12 ţări.

Potrivit analizei Accenture, pandemia COVID-19 evidenţiază o discrepanţă imensă, de 86%, în ceea ce priveşte maturitatea digitală între companiile care se concentrează pe formare, leadership şi sprijin cultural pentru angajaţii lor şi cei care nu fac acest lucru.

Cu toate că aproape două treimi (60%) din forţa de muncă globală lucrează de acasă, unul din trei angajaţi folosesc în continuare propriul dispozitiv pentru a-şi desfăşura activitatea.

Raportul, intitulat „Honing Your Digital Edge”, arată că 25% dintre angajaţi se confruntă periodic cu probleme în ceea ce priveşte tehnologiile de lucru la distanţă.

De asemenea, companiile identificate ca fiind fluente digital au o probabilitate de 5,4 ori mai mare să prognozeze o creştere ridicată a veniturilor în următorii trei ani, sunt considerate un loc de muncă foarte bun de către majoritatea angajaţilor (69%) şi conduc topurile de satisfacţie a clienţilor (68%).

Per ansamblu, companiile care pun accent pe fluenţă digitală au angajaţi mai activi şi conduc la capitolul inovaţie şi servicii pentru clienţi, se menţionează în cercetarea de specialitate.

Sondajul Accenture 2020 privind rezilienţa forţei de muncă globale a fost realizat, în perioada mai – august, pe un eşantion de peste 5.400 de angajaţi din 12 arii geografice: Australia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Japonia, Singapore, Spania, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii. Cercetarea acoperă nouă sectoare: bănci/pieţe de capital, comunicaţii, mass-media şi tehnologie, asigurări, bunuri de consum şi servicii, high tech, retail, aerospaţial şi apărare, energie, respectiv petrol şi gaze.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale cu abilităţi de top în domeniul digital, cloud şi securitate, prezentă în 120 de ţări.

Sursa: Agerpres

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Nu înțeleg de ce nu se încurajează lucratul de acasă unde se poate, asta ar însemna costuri mai reduse cu chiriile și logistica oferită de angajator, salarii mai mari, un oraș mai puțin aglomerat și poluare mai mică, unde sunt progresiștii când ai nevoie de ei????

    • Cand zici nu „se” incurajeaza la cine te referi ?
      Insinuezi ca e vina „progresistilor” (cine sunt aia, in mintea ta incetosata? ) care, zici tu, ar trebui sa incurajeze ?..De pe ce pozitie, cu ce instrumente de „incurajare” ?
      Intreb si eu..desi vad ca vorbesti doar sa te afli in treaba .

  2. Se incurajeaza. Companiile au vazut ca productivitatea nu a scazut (in unele cazuri a crescut) ca urmare a lucrului de acasa. O sa fie mult mai relaxate in privinta asta.
    Probabil o sa se poate lucra de acasa cateva zile pe saptamana.

    • Lucrul de acasa!!!! Mari tembeli mai sunteti!!! Unds credeti ca va duce sedentarismul din fata unui calculator la tine acasa!! Unde credeti ca va duce lipsa socializarii fata in fata!!! Unde va duce lipsa unei comunicari interumane!!
      1. Cresterea nr. bolnavilor depresivi, obezi si cardiaci.
      2. Cresterea controlului asupra socializarii, de catre autoritatiile abilitate, adica nu poti spune un c a cat, ca te stie toata tara, nu mai poti spune o parere sau vreo idee! Intr un cuvant veti fi liberi asemenea animalelor de la zoo. Dar daca asta va doriti, spor la treaba.

    • Față de sedentarismul în fața unui calculator la locul de muncă actual, munca de acasă va duce la:

      1. Reducerea poluării prin reducerea numărului de vehicule de pe străzi, și implicit reducerea timpului petrecut în trafic. Bonus, oameni mai sănătoși datorită reducerii poluării.

      2. Cu timpul și banii economisiți poți socializa în altă parte, la un restaurant de exemplu. De asemenea vei avea mai mult timp pentru activități sportive în aer liber, că nu se poate numi ”sport” mersul la serviciu cu metroul sau autobuzul, eventual cu excepția luptelor de a te înghesui într-un vagon de metrou plin, și de a încerca să cobori din el fără a rata stația destinație.

      3. La muncă este mai ușoară comunicarea cu solutii gen Slack/Zoom/Teams/etc. Și se pot folosi foarte bine și pentru socializare, cu conferințe video.

      4. Poți să combini munca cu un concediu neoficial, lucrând de la munte, la mare, unde vrei tu, dacă te simți depresiv. Inclusiv împreună cu colegii, dacă vrei neapărat și socializare.

      Eu lucrez așa de vreo 9 ani, și avantajele depășesc cu mult dezavantajele.

  3. Cine poate sa creada aceasta tampenie? Se pare ca foarte multi. Am inchis lumea pentru o gripa si ne vaccinam cu un vaccin care nu ne vindeca.

    • Rolul unui vaccin nu este sa vindece ci sa previna raspandirea bolii. Cat despre tampenii sfatul e sa cauti, in regim de urgenta, o oglinda

    • T raspuns gresit!! Vaccinul nu opreste raspinadirea bolii,in schimb ajuta sistemul imunitar sa lupte mai eficient cu un virus! Mai documenteaza te!!

  4. Carevasazica 40% sunt „palmasi” – adica trebuie sa mearga musai sa produca ceva la locul de munca. Restul stam pe calculator. 60% = cartoful il producem de pe calculator, castravetele il culegem pe calculator, hamalii de mancare (Glovo et comp) livreaza pe calculator, otelul il turnam pe calculator, si pot continua.
    Asta nu e studiu serios, e scris „din pix” sa mai faca si Accenture nitica publicitate si niste banuti.
    Nr lucratori/domeniu UE 2019: https://skillspanorama.cedefop.europa.eu/en/dashboard/employed-population-sector-and-occupation?sector=&year=2019&country=EU#1

  5. Titlu de click bait, după ce citești articolul vezi că sondajul e făcut în mare parte în țări dezvoltate și în domenii care presupun muncă la birou, care e mult mai pretabilă la munca la distanță față de alte industrii. Se pare că G4 Media nu e diferită de alte site-uri de știri care folosesc titluri missleading pentru a atrage cititori.