G4Media.ro

Soluții în pandemie: Hotelul inteligent din Galați, unde te cazezi pe baza…

Soluții în pandemie: Hotelul inteligent din Galați, unde te cazezi pe baza unui cod QR și nu intri în contact cu nicio persoană pe durata șederii

Forțat de restricțiile impuse de pandemia coronavirus, un antreprenor din Galați a transformat o unitate turistică într-un hotel inteligent, automatizat, cu un sistem self-checking care nu mai este întâlnit nicăieri în România, scriu jurnaliștii Viața Liberă.

În hotelul situat în centrul oraşului Galați te poți caza pe baza unui cod QR primit pe telefonul mobil, poți beneficia de micul dejun, poți achita și primi factura tot pe telefon și poți da check-out fără să te întâlnești, pe perioada cazării, nici măcar cu o singură persoană. În curând, hotelul va putea lua singur decizia de a suna la firma de pază sau la 112, dacă sesizează vreo situație care impune acest lucru.

În vârstă de 45 de ani, inginer și absolvent de Automatică, Bogdan Ionescu spune că ideea de a transforma hotelul într-unul automatizat care să meargă singur, 90 la sută fără ajutor uman, i-a venit în ianuarie-februarie, când se vorbea deja de pandemie, de un eventual lockdown. „Aveam o mulțime de angajați, aveam cheltuieli și am ales să automatizăm. Cealaltă variantă era să închidem de tot”.

A făcut întâi o cameră-prototip, iar acum cinci din cele șase camere sunt incluse în sistem. Va urma și a șasea, cât de curând. „Fiecare cameră are câte o cutiuță, care realizează un modul de inteligență artificială. Sistemul este un fel de control acces pe bază de cartelă, de coduri QR și coduri NFC. Clientul intră în hotel, se cazează în cameră pe baza unui cod QR pe care îl primește la rezervarea online, pe telefonul mobil. Primește factura automat. Dacă vrea factură pe firmă, introduce codul fiscal, sistemul interoghează serverul ANAF. Dacă firma este activă, se face factura pe firmă, dacă nu, se face pe persoană fizică”, spune antreprenorul.

Cazarea se poate rezerva nu numai online, ci și la ușă, efectiv, la infochioșcul de la intrare. „Clientul își alege camera, alege dacă vrea cu sau fără mic dejun, completează fișa de cazare, plătește prin procesator de plăți și, în momentul când s-a confirmat plata, primește prin e-mail factura și codurile de acces pentru ușă și instrucțiunile de intrare în cameră, în română și engleză”. Dacă nu ai cazare, nu poți intra în hotel.

Citește articolul complet pe Viața Liberă

sursa foto: Viața Liberă

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. Hotelul are autocleaning? Ca la cum isi fac treaba oamenii de servici, ma indoiesc ca nu intri in contact indirect cu destul de multi.
    Ca despre selectarea camerei si factura automata, sa fim seriosi, un copil mic ti le face. Are functia de combatere a lacomiei proprietarului ca sa pastreze 2 zile intre cazare si ultima curatenie facuta in camera? Ma indoiesc…

  2. Misto realizat, dar care e partea de AI?

  3. O alta solutie f interesanta o au cei de la Blue Link Systems https://www.bluelinksystems.ro/bl-b2b

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.