Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pe Magistrala V de metrou din cartierul Drumul Taberei ar putea circula rame de metrou fără mecanic, „driverless”, a anunţat astăzi directorul general Metrorex Ştefan Paraschiv, care a confirmat că sunt negocieri pentru a instala o asemenea opţiune, evident, contra cost. Discuţiile cu despre această soluţie modernă, întâlnită şi în alte mari oraşe din lume, nu sunt noi, încă de la relansarea licitaţiei pentru cele 30 de rame noi Metrorex şi Alstom (n.r. compania care va livra ramele) având negocieri pentru sistemul Metropolis.
Compania Metrorex aşteaptă ca furnizorul să transmită costurile unui asemenea echipament, a explicat directorul Metrorex, la verificarea şantierului pentru extinderea Magistralei M2 Berceni – Pipera. „Am discutat şi subiectul acesta, opţiunea driverless – fără mecanic este pe masă. Ca orice opţiune nouă, adăugată unui produs da, presupune costuri suplimentare pentru că nu a fost prevăzută de la început. Nu avem încă un preţ, dar aşteptăm cotaţia de la producătorul trenului”, a precizat Paraschiv.
Automatizarea M5 se poate face pentru că Alstom a instalat un sistem de comunicaţii şi semnalizare de ultimă generaţie, aparent un paradox din moment ce pe magistrală circulă tot trenuri mai vechi. „Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicații, care va contribui la reducerea congestionării traficului din București deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Pe M5 s-ar putea ajunge pe viitor să nu mai fie nevoie de mecanic. În momentul de față șapte din zece sisteme de metrou din lume se fac driverless. Sistemul CBTC instalat e special gândit pentru siguranță și ar putea permite intervale foarte scurte între trenuri, chiar și de 60 de secunde. Noi în contract am avut ca parametru interval de 90 de secunde, dar sistemul permite mai puțin”, explica în 2020 Gabriel Stanciu, directorul Alstom România.
Citește integral pe economedia.ro
Trrnul va circula singur insa vor avea om in cabina…asa de control. Metrorex este un parandarat pt clientela de partid, cu salarii ff mari