G4Media.ro

Şeful CFR Marfă: Cifra de afaceri a crescut cu 37% în primul…

Foto: CFR

Şeful CFR Marfă: Cifra de afaceri a crescut cu 37% în primul semestru din 2023 / Situaţia economică actuală a companiei ne permite să funcţionăm / ”Practic, am încercat să schimbăm faţa companiei”

Cifra de afaceri a CFR Marfă a crescut cu 37%, în primul semestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar la momentul actual compania se află cu plata la zi către toţi furnizorii de servicii, precum şi cu toate taxele aferente activităţii curente, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, Daniel Apostolache, directorul general al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă”, informează Agerpres.

„Am reuşit să închidem anul trecut cu o reducere a pierderii, de la 350 de milioane la 150 de milioane. Am avut un rezultat operaţional pozitiv, am avut o creştere a cifrei de afaceri cu 62 de procente, lucruri pe care le-am continuat şi în anul 2023. În primul semestru constat, comparativ cu primele şase luni din anul trecut, o creştere a cifrei de afaceri cu 37 de procente şi o situaţie economică care ne permite să funcţionăm (…) Practic, am încercat să schimbăm faţa companiei şi cred că am şi reuşit. Mulţi clienţi ne transmit feedback şi evident am dat curs tuturor solicitărilor de îmbunătăţire. Despre situaţia economică putem vorbi mult pentru că ar fi subiectul care îmi convine cel mai mult. Poate este prima dată când am ieşit public să transmit date economice ale societăţii faţă de cele care sunt publice. Obligatoriu putem vorbi despre situaţia patrimoniului excedentar care produce asupra companiei un efect economic care ne trage înapoi”, a explicat şeful CFR Marfă.

Acesta a adăugat că, până în primăvara anului 2025, CFR Marfă se află în concordat preventiv, procedură administrată de Casa de Insolvenţă Transilvania.

„CFR Marfă încă din anul 2020 se află în concordat preventiv. Concordatul preventiv este administrat de Casa de Insolvenţă Transilvania. Din 2020 a fost emisă decizia Comisiei Europene în care statul român trebuie să recupereze de la CFR Marfă un ajutor de stat considerat nelegal, având ca furnizor de ajutor de stat Ministerul Finanţelor prin ANAF şi CFR Infrastructură, CFR S.A. Acest ajutor de stat provine ca şi istorie din anul 2013, de privatizare a companiei, privatizare care nu s-a mai realizat. Ancheta Comisiei Europene a început undeva în anul 2016 şi s-a finalizat cu decizia din anul 2020 în care statul român trebuia să se recupereze de la CFR Marfă un ajutor de stat în valoare de 2,6 miliarde de lei. Practic, până în 2025, în martie, compania este în concordat preventiv. În toată această perioadă de la emiterea deciziei de ajutor de stat s-au adăugat penalizări de întârziere, s-au adăugat dobânzi de recuperare care în momentul de faţă valoarea ajutorului de stat însumează 3,6 miliarde de lei. Acest lucru arată că suntem într-o uşoară scădere, scădere care se datorează eforturilor depuse în ultimul an şi jumătate şi anume am efectuat plăţi către ANAF sau au început de către ANAF executări silite asupra patrimoniului excedentar. CFR Marfă deţine un patrimoniu foarte mare, un patrimoniu moştenit încă de înfiinţare de la SN CFR. Deţinem în patrimoniu un număr de aproximativ 27.000 de vagoane şi 907 locomotive”, a menţionat Apostolache.

Acesta a subliniat că societatea pe care o conduce este la zi cu plata taxelor şi contribuţiilor.

„Pentru a putea accelera rambursarea ajutorului de stat, trebuiau găsite soluţii economice şi doar din rezultatul economic pozitiv, prin faptul că plătim către ANAF, către CFR SA toate ratele lunare care le avem. Suntem cu plata la zi către toţi furnizorii de servicii, ne plătim toate taxele aferente activităţii curente. Dar aşa cum ştiţi, conform Codului de procedură fiscală, stingerea datoriilor se face în ordinea vechimii acestora. Practic, orice efort aş face să plătesc, nu o să reuşesc să acopere valoarea ajutorului de stat care era una foarte mare (…) Din luna mai a anului trecut, ANAF a început executarea silită asupra vagoanelor care nu mai erau folosite în procesul de transport, care produceau la cheltuieli pentru CFR Marfă şi a organizat licitaţii publice, licitaţii care au început cu vagoanele care blocau Portul Constanţa. Aşa cum aţi fost informaţi de-a lungul timpului, au fost eliberate toate liniile care erau ocupate cu vagoane. În Portul Constanţa, o parte din vagoane au fost reparate şi introduse în circuitul de transport, o parte din vagoane au fost valorificate prin licitaţii. Am plătit către ANAF în tot acest interval lunar undeva la 155 de milioane. Au fost 23 de ofertanţi care au ofertat pentru un număr de 1.224 de vagoane din totalul celor 7.157, şi 212 locomotive, din totalul celor 507. Este un lucru ne arată că acţiunea a fost cel puţin una de succes, pentru că vedem într-un an de zile, de când au început licitaţiile organizate de ANAF, s-au valorificat doar 1.200 de vagoane, iar acum s-au făcut oferte pentru cam tot atâtea vagoane şi jumătate din locomotivele”, a spus oficialul.

Conform datelor ANAF, CFR Marfă are datorii de 1,69 miliarde lei la bugetul de stat, principalul fiind de 1,12 miliarde lei. Totodată, compania datorează la bugetul asigurărilor sociale suma de 305,5 milioane lei, iar la sănătate suma de 108,3 milioane lei.

Daniel Apostolache şi-a început mandatul de director general al CFR Marfă la 1 martie 2022, fiind succesorul lui Mihai Frăsinoi.

În luna februarie a acestui an, CFR Marfă anunţa că a încheiat anul 2022 cu o creştere a cifrei de afaceri cu aproximativ 34% comparativ cu anul 2021, şi o recuperare de 2,2% din cota de piaţă pierdută în anii anteriori în faţa competitorilor privaţi.

Reprezentanţii companiei estimau că vor încheia anul acesta pe profit.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Datorii, pierderi si returnare ajutor de stat in valoare de 3.6 Mld Lei.
    Mai valoreaza ceva CFR Marfa?!?