G4Media.ro

Rusia acuză Facebook și Google că au distribuit reclame electorale în ziua…

Rusia acuză Facebook și Google că au distribuit reclame electorale în ziua alegerilor regionale

Autoritatea statului rus de reglementare în domeniul comunicaţiilor Roskomnadzor a declarat că giganţii în domeniul tehnologiei Google şi Facebook au permis distribuirea de reclame electorale duminică, zi de alegeri regionale în Rusia, în pofida faptului că li s-a cerut să interzică acest tip de publicitate, informează Reuters, citată de Agerpres.

„Astfel de acţiuni sunt percepute ca interferenţă în afacerile suverane ale Rusiei şi împiedică desfăşurarea alegerilor democratice în Federaţia Rusă”, a scris organismul rus pe site-ul său.

Reuters menţionează că nu a putut contacta imediat Google sau Facebook pentru comentarii.

În Rusia au loc duminică alegeri regionale, inclusiv la Moscova.

Roskomnadzor a anunţat vineri că a cerut Facebook şi Google să interzică publicarea de reclame electorale în timpul scrutinului de duminică şi cu o zi înainte, în conformitate cu legislaţia rusă.

Context

Locuitorii Moscovei votează duminică în unele dintre cele mai urmărite alegeri regionale din Rusia din ultimii ani, după ce excluderea multor candidaţi ai opoziţiei au declanşat proteste uriaşe în capitala ţării, transmite Reuters, citată de News.ro

Protestele au început la jumătatea lunii iulie, după ce Comisia Electorală Centrală a refuzat să înregistreze un număr mare de candidaţi, afirmând că nu au strâns suficiente semnături din partea unor susţinători reali, un răspuns susţinut duminică de preşedintele Vladimir Putin, după înregistrarea votului rău.

Candidaţii excluşi, între care se află aliaţi ai politicianului din opoziţie Alexei Navalni, au denunţat măsura drept un mijloc de a-i împiedica să câştige locuri.

În total, alegerile au avut loc în 85 de regiuni din Rusia, dar cea mai mare atenţie este concentrată pe Moscova.

Alegerile sunt pentru guvernele regionale şi locale, dar au fost considerate de către Navalni şi aliaţii săi drept o oportunitate de a slăbi partidul Rusia Unită care este pro-Putin, a cărui popularitate este la cel mai redus nivel din ultimul deceniu.

Întrebat după vot dacă ar prefera o diversitate mai mare şi un număr mai mare de candidaţi, Putin a spus că este mai importantă calitatea decât cantitatea.

Popularitatea lui Putin, de peste 60%, este mult mai mare decât a majorităţii liderilor occidentali, dar mai scăzută decât era în trecut. Putin, fost ofiţer KGB, a obţinut anul trecut o victorie clară în alegeri, în urma cărora va fi preşedinte până în 2024.

Populariatea partidului Rusia Unită suferă din cauza nemulţumirii legată de măsurile de creştere a vârstei de pensionare, într-o perioadă în care veniturile sunt în scădere, iar candidaţii din Moscova ai partidului au devenit independenţi.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

1 comentariu

  1. Measjele electorale veneau de la rusi, este fara dubiu. Google si Facebook nu au rolul de a filtra messajele in favoarea intereselor Presedintelui Putin. Au fost lasate sa treaca toate mesajele inclusiv cele ale partizanilor domnului Putin. Gooogle si Facebook nu isi permit rolul de arbitru in politica interna a Rusiei, daca rusii au ales sa se exprime prin Ggoogle sau Facebookc, au fost lasati sa o faca in mod liber asa cum e normal si democratic. Interdictiile au aplicabilitate doar in zona supusa jurisdictiei din Rusia. Google si Facebook isi trateaza clientii in mod nediscriminatoriu.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.