G4Media.ro

România va trece cu întârziere la vehiculele electrice din cauza prețurilor mari…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Totul, absolut totul depinde doar de vointa politicului. Inexistenta in Romania dpv al infrastructurilor.
    Simplu.

  2. De ce nu troleibuze? Fara baterie, fara nevoi de incarcare, sunt de fapt mai ecologice decat autobuzele electrice. Si mai ieftine.

  3. România va trece mai greu la vehicule electrice pentru ca suntem mai săraci. Deocamdată mașinile electrice sunt mai scumpe și la achiziție și în exploatare. Fără subvenții generoase și fără interdicții administrative probabil cota lor de piață ar fi cam cum era prin 2010 înainte de dieselgate.
    Cat despre obiectivele climatice ale electrificarii acestea vor fi greu atinse atât timp cât ponderea eliminărilor ge gaze cu efect de sera ale tarilor din afara UE tot creste.

    • Nu este o tara saraca dpv al PIB/locuitor.
      Este o tara unde PIBul este vandalizat, iar taxele nu sunt platite. Introducerea amenzilor usturatoare ptr neplatirea taxelor (TVA, cotizatii patronale, etc) si oprirea devalizarea PIBului si se va vedea imediat cum ramane budget disponibil.

  4. Pt cunoscatori, o masina electrica este la fel ca un ceas electronic sau pe quartz, o po.rc.arie!!
    Pt trotinetistii habarnisti, un zenith e tot aia cu un apple watch!!

    • Și pentru rusnaci r47471 ca tine o mașină nu are ABS! 😏

    • Avand in familie cele 3 typuri (electric, ethanol, diesel) de ani de zile, este foarte clara diferenta:
      Avantaj
      -electric, 100% fiabilitate, zero probleme, zero teama la demaraj, cuplu instantaneu
      -ethanol (E85) budget minim (0,7/0,8€/l) poluare minima
      -diesel, autonomie maxima (>1 000km)

      Dezavantaj
      -electric, reteaua de incarcare pe infrastructura secundara (am totusi intre 300 si 450km autonomie)
      -ethanol (E85) autonomie redusa de 10-20% fata de benzina + costul transformarii (100-700€-
      -diesel, zgomot fata de electric (cu toate ca este rutiera nezgomotoasa dpv diesel) si obligatia de intretinere regulata.

      Electric este pentru oras, zona periurbana, eventual trasee doar in tarile Vest cu retele puternic dezvoltate (vehiculul este Tesla S)
      Ethanol este pentru a face reale economii de pret/utilizare de carburant (1,7€/l benzina) si posibilitatea de a rula „ieftin” cu un coupé (Alfa Brera 3.0)
      Diesel este pentru drumuri lungi (Alfa 159) insa este folosit acum de fiica noastra, noi nu utilizam decat primele 2

    • Auzi tataie, chiar nu ne intereseaza ce cotete conduci ma.ta.le sau familia ma.tal.e!!
      Fiecare cu gusturile lui!!

    • Cine a scris „Pt cunoscatori, o masina electrica este la fel ca un ceas electronic sau pe quartz, o po.rc.arie!!”, nu cumva Dv? Am raspuns fiind cunascator de masina electrica. De ani de zile.

      Daca nu doriti sa vi se raspunda promt, nu mai faceti afirmatii neadevarate. Simplu 😉

  5. E normal daca avem guvern de mafioți USL.
    Se mai folosesc încă în orașele României căruțe trase de cai. Ce sa caute mașinile electrice în tara asta corupta?

  6. Intrebare: e vreo un domeniu unde sa nu fim primii din spate?

  7. Electrica este pentru oras … atat timp cat nu se desfiinteaza locurile de parcare (vezi Paris, Copenhaga, etc). Vorbesc de desfiintare, nu de taxare. Taxarea electriclor va avea loc cand vor scadea veniturile din parcare (exemplu hibridelor)
    In afara orasului doar daca se reduce timpul de incarcare de la 30 min la 2-3 minute. Altfel nici in Vest nu are cum sa tina infrastructura. Ar trebuii sa fie de 30/3 = 10 ori mai multe statii electrice decat statii de incarcare pe benzina. De producerea energiei electrice nici nu aduc vorba, ne chinuim cand pornim aerul conditionat vara si incalzirea iarna.
    Vorbesc de Vest evident … noi sarim de la masina pe benzina la caruta, cand se vor interzice primele