Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
La 1 decembrie 2023, România nu are nicio autostradă care să lege provinciile istorice și nicio magistrală CFR complet modernizată între Muntenia, Moldova și Transilvania, dar la 105 ani de la Marea Unire, Ministerul Transporturilor a reușit să semneze contracte pentru toate cele cinci loturi ale Autostrăzii Sibiu-Pitești și secțiunea lipsă din A 1 Lugoj-Deva respectiv toate cele 13 loturi din PNRR pentru Autostrada Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani, primul drum de mare viteză care va uni două provincii istorice.
Pe calea ferată, radiografia infrastructurii arată o întârziere și mai mare cauzată de lipsa de interes, înțelegere și perspectivă pentru transportul feroviar a celor care au condus în ultimele trei decenii Ministerul Transporturilor. Cu excepția Magistralei 800 București-Constanța și a tronsoanelor Sighișoara -Curtici (M 200) trenurile nu ating 160 km/h. pe nicio linie, iar Moldova și Oltenia nu au contracte semnate pentru lucrări de reabilitare (CFR a ratat licitațiile pentru Craiova-Caransebeș), iar pe M 500 București-Suceava, de-abia s-a scos la licitație un tronson din Suceava. Practic de la București spre Brașov, Iași sau Timișoara viteza trenurilor nu a crescut, ci a scăzut ca urmare a numeroaselor restricții de viteză de după 89.
Autostrada Moldovei, termen de finalizare noiembrie 2025
Citește integral pe economedia.ro