Home » Articole » România unită prin autostrăzi și căi ferate moderne. Poate fi Autostrada Moldovei terminată în doi ani, iar trecerea Carpaților pe A 1 Sibiu-Pitești în 2028, conform datelor din contracte ? Moldova și Oltenia fără contracte pentru modernizarea magistralelor CFR

România unită prin autostrăzi și căi ferate moderne. Poate fi Autostrada Moldovei terminată în doi ani, iar trecerea Carpaților pe A 1 Sibiu-Pitești în 2028, conform datelor din contracte ? Moldova și Oltenia fără contracte pentru modernizarea magistralelor CFR

România unită prin autostrăzi și căi ferate moderne. Poate fi Autostrada Moldovei terminată în doi ani, iar trecerea Carpaților pe A 1 Sibiu-Pitești în 2028, conform datelor din contracte ? Moldova și Oltenia fără contracte pentru modernizarea magistralelor CFR
sursa foto: captura video
Ascultă articolul

La 1 decembrie 2023, România nu are nicio autostradă care să lege provinciile istorice și nicio magistrală CFR complet modernizată între Muntenia, Moldova și Transilvania, dar la 105 ani de la Marea Unire, Ministerul Transporturilor a reușit să semneze contracte pentru toate cele cinci loturi ale Autostrăzii Sibiu-Pitești și secțiunea lipsă din A 1 Lugoj-Deva respectiv toate cele 13 loturi din PNRR pentru Autostrada Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani, primul drum de mare viteză care va uni două provincii istorice.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Pe calea ferată, radiografia infrastructurii arată o întârziere și mai mare cauzată de lipsa de interes, înțelegere și perspectivă pentru transportul feroviar a celor care au condus în ultimele trei decenii Ministerul Transporturilor. Cu excepția Magistralei 800 București-Constanța și a tronsoanelor Sighișoara -Curtici (M 200) trenurile nu ating 160 km/h. pe nicio linie, iar Moldova și Oltenia nu au contracte semnate pentru lucrări de reabilitare (CFR a ratat licitațiile pentru Craiova-Caransebeș), iar pe M 500 București-Suceava, de-abia s-a scos la licitație un tronson din Suceava. Practic de la București spre Brașov, Iași sau Timișoara viteza trenurilor nu a crescut, ci a scăzut ca urmare a numeroaselor restricții de viteză de după 89.

Autostrada Moldovei, termen de finalizare noiembrie 2025

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole