G4Media.ro

România renunță oficial la programul de achiziție a corvetelor militare, după anularea…

Sursa foto: Naval group

România renunță oficial la programul de achiziție a corvetelor militare, după anularea licitației de peste un miliard de euro, câștigată în 2019 de compania franceză Naval Group

România renunță oficial la programul de achiziție a corvetelor militare, după anularea licitației de peste un miliard de euro, câștigată în 2019 de compania franceză Naval Group. Ministerul Apărării Naționale a inițiat un proiect de hotărâre de Guvern pentru abrogarea actului normativ din 2018 când a fost aprobat programul de înzestrare cu corvete militare.

Ministerul Apărării a anunțat, în august 2023, că a anulat licitația pentru construcția și achiziția a patru corvete militare, câștigată încă din 2019 de compania franceză Naval Group. De atunci, statul român și compania franceză nu au reușit să semneze contractul de construcție și livrare a corvetelor militare în valoare de peste un miliard de euro.

Anularea întregii proceduri înseamnă că respectivul contract pentru corvete nu putea fi atribuit firmei olandeze de pe locul 2, Damen, dat fiind că aceasta ceruse un preț mai mare, iar Ministerul Apărării a arătat în comunicat că ”nu au fost identificate fondurile necesare declarării ca fiind câștigător a operatorului economic de pe locul următor”.

Acest lucru înseamnă că o eventuală achiziție de corvete militare de către statul român ar trebui reluată de la zero.

De ce a fost anulată licitația? Ministerul Apărării a anunțat în comunicatul de presă că firma franceză Naval Group ”nu a semnat acordul-cadru în termenele solicitate de autoritatea contractantă”. Potrivit informațiilor G4Media, principalul impediment a fost fost faptul că Naval Group și asociatul român, Şantierul Naval Constanţa, nu se mai puteau încadra în prețul din 2019. Costurile de producție din industria de apărare au crescut după pandemie, perturbarea lanțurilor de producție, inflație și invazia rusă din Ucraina.

Problemele dintre Naval Group și Şantierul Naval Constanţa au început aproape imediat după licitația din 2019. Detalii aici.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. NU e o problema. Cand incepem sa extragem gaze si dupa vin rusii si le fac ceva tevilor…noi o sa zambim amar.

  2. Am înfrânt

  3. Ca marea majoritate a lucrurilor [bune] care încep în România, nu se finalizează niciodată!

  4. Vedem bine cat de utile sunt astfel de nave in M Neagră! Poate că închizând oficial acest program se poate reîncepe altul mai rapid!

    • Nu cred. Dimpotrivă, în contextul în care Marea Neagră este practic închisă, alte state nu ne pot veni în ajutor pe apă, deci securitatea la mare ar trebui să ne-o asigurăm noi, sau Turcia.

      Dar politicienii noștri preferă vulnerabilitatea României față de Rusia. De ce?!

  5. Eeh, daca erau americane…da’ nu-s!

    • Eeesh, daca nu erai in NATO…acum erai „frate” cu rusii. Sau poate asta va doriti multi dintre voi.

    • @DaciaLogan1. Pe „logica” ta, daca luam corvetele de la francezi, eram „frati” cu rusii. Pacat ca nu sunteti putini…

    • Felul in care ai zis-o de americani…care sunt din NATO, ce denota? Ai idee de ce se cumpara de la americani? Pentru ca sunt sanse, ca aia sa se retraga bine mersi din NATO si sa mai ramana doar in anumita tari sa le apere. Trump dupa ce castiga alegerile asta o sa faca. O sa retraga America din NATO.

    • Multi pupători de rusi, știm noi unde! 🤮

  6. Pentru Naval Grup ar fi fost bani, pentru Damen nu sunt bani. Este Damen sub prețul estimat anterior licitației sau e peste? Ar trebui clarificată treaba, să nu se creadă că a fost cu dedicație.