G4Media.ro

România, pe locul doi în topul țărilor în care se dă înapoi…

Sursa Foto: obiectivderadauti.ro

România, pe locul doi în topul țărilor în care se dă înapoi kilometrajul mașinilor /  Lista piețelor auto cu cel mai ridicat risc pentru cumpărătorii de mașini second hand

Șoferii tind să-și schimbe mașinile la fiecare 3-5 ani. Asta înseamnă că procesul de cumpărare a mașinii are loc de două ori pe deceniu sau chiar mai mult, cu riscul de a fi înșelat repetat de fiecare dată.

Recent, platforma de verificare a istoricului mașinii carVertical a încercat să afle cum variază rata fraudei de kilometraj între țări. Compania a efectuat un studiu de cercetare bazat pe aproape 900.000 de verificări ale istoricului mașinii din anul 2021. Constatările demonstrează prevalența modificării contorului de parcurs. Cu toate acestea, unele dintre celelalte descoperiri vă pot surprinde!

Derularea contorului de parcurs este cea mai frecventă în Europa Centrală și de Est

Sursa: CarVertical

Pe baza datelor, se pare că derularea contorului de parcurs este cea mai frecventă în Letonia. Peste 24% dintre vehiculele verificate pe carVertical din această țară aveau contorului de parcurs derulat. Această cifră uimitoare sugerează că 1 din 4 cumpărători de mașini second hand din Letonia se alege cu o mașină pe care escrocii au manipulat-o.

Pe locul doi pentru cea mai mare pondere a fraudelor de kilometraj se află România. 1 din 5 mașini sau aproape 20 la sută din mașinile verificate pe carVertical din România au avut probleme de kilometraj.

Lucrurile nu arată bine nici în celelalte state baltice, Estonia fiind a treia țară cu cea mai mare pondere de mașini second hand cu contorul de parcurs derulat, iar Lituania fiind a patra. Rusia și Ucraina se numără, de asemenea, printre țările cu procent mare de vehicule cu fraude de kilometraj.

Pe de altă parte, situația din unele țări din Europa Centrală și de Sud arată mult mai bine, dar chiar și piețele mai curate conțin încă o mulțime de mașini cu kilometrajul modificat. 1 din 10 mașini second hand verificată pe carVertical în Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Croația și Serbia prezintă fraude de kilometraj. Între timp, ponderea vehiculelor modificate în Polonia și Ungaria a ajuns la 12 și, respectiv, 14%.

Daune colaterale pentru economia europeană

Directorul departamentului de comunicații carVertical, Matas Buzelis, susține că problemele de transparență din Europa costă miliarde de euro în fiecare an. Cumpărând ieftin, oamenii cred că primesc un chilipir, dar, în realitate, dacă mașina are un istoric dubios, cumpărătorii ar putea ajunge să cheltuiască mult mai mult pentru reparații.

„Principalele surse de mașini second hand pentru piețele est-europene sunt Germania, Franța, Belgia, Olanda și Italia. Tranzacțiile transfrontaliere cu mașini sunt cele mai riscante, deoarece aici citirile de kilometraj sunt adesea modificate. Derularea kilometrajului mașinii este o așa-numită crimă invizibilă. Potrivit unor cercetări științifice, provoacă pagube economice de peste 9 miliarde de euro pe an numai în Europa,” explică Buzelis.

Problema este că autoritățile nu pot urmări eficient infractorii care au derulat kilometrajul unei mașini și apoi mai este problema legislației care descrie sancțiunile pentru o astfel de infracțiune. În timp ce unele țări din Europa de Vest sunt cunoscute pentru că acordă amenzi mari sau chiar pedeapsa cu închisoarea fraudatorilor de contoare de parcurs, de obicei nu există suficiente resurse pentru a face față unor astfel de probleme pe piețele mai slabe, unde parcurile de mașini sunt în medie mai vechi.

Mașinile cu valori false ale kilometrajului sunt mult mai greu de vândut

2021 a fost un an plin de provocări pentru industria auto din cauza crizei actuale a semiconductoarelor. Nimeni nu a vrut să scape de mașina luată în leasing pentru că nu exista niciun vehicul cu care să o înlocuiască. Cumpărătorii de mașini second hand continuă să se lupte, deoarece există o lipsă vizibilă de mașini fără defecte pe piața de mașini second hand.

Potrivit carVertical, 2022 va continua să ne deranjeze cu aceleași probleme pentru tot restul anului. Buzelis subliniază cât de important este să faceți o verificare a istoricului mașinii ori de câte ori cumpărați un vehicul second hand. „Este adevărat că, cu toate întreruperile lanțului de aprovizionare din ultimii doi ani, vehiculele impecabile sunt puține. Acesta, totuși, nu este un motiv bun pentru a închide ochii pur și simplu. Obținerea unui raport de istoric poate elimina multe dintre înșelătoriile comune pe care le veți întâlni pe piață, frauda de kilometraj fiind printre cele mai comune.”

Nu numai că vehiculele cu fraudă de kilometraj sunt mai complicate și mai costisitoare de întreținut, dar pot fi și foarte greu de vândut la prețul inițial sau chiar mai ieftin. Potrivit expertului auto, cumpărătorii ajung adesea să plătească în plus pentru mașinile cu indicații incorecte ale contorului de parcurs cu până la 25%. Și pe măsură ce transparența pe piață crește, vânzarea unei astfel de mașini va deveni din ce în ce mai dificilă.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. procentul real e mult mai mare de 20%. 20% e doar din masinile verificate de carvertical. dar multi nu folosesc prostia aia de aplicatie. eu personal nu am folosit-o niciodata si nici nu o sa o folosesc vreodata. e costa prea mult pentru ineptiile pe care ti le prezinta ca informatii exclusive. plus ca de cele mai multe ori nu e exacta, ba chiar bate campii.
    exemplu: am 10 masini in service dintre care 4 golfuri din 2008-2010. ca sa obtin o evaluare de pret la piese de schimb, folosesc o singura serie vin la toate 4, nu are sens sa introduc cate o serie pentru fiecare piesa. carvertical va intelege aceasta informatie ca 4 piese inlocuite la aceeasi masina.

    • Nu conteaza kiliometrajul. Poate sa aiba si 100.000 km dati inapoi masina, daca a fost exploatata in conditii bune si i s-a facut mentenanta, chiar nu conteaza. La peste 100.000 de km dati inapoi, acest lucru este evident in momentul cumpararii, daca ai ceva ceva cunostinte legate de.

  2. Este logic, Romania fiind tara hotilor si romanii, fiind (in marea lor majoritate) hoti. Ne supara adevarul, insa asta este: suntem neam de hoti. De hoti nepriceputi, de mici hotomani, care se bucura la bani putini.
    Nu ne pricepem nici macar sa furam cu cap.

    • Bravo, ai 5 ruble pentru comentariul asta.

    • De ce ruble? Pentru ca recunosc ca suntem o natie de mici hoti, care nici macar nu ne pricepem la hotii adevarate? Ce are Rusia cu hotia noastra? Suntem mamaligari, care ne bucuram la datul inapoi al kilometrajelor. Ceea ce facea vestul acum 70 de ani.
      In momentul in care se vor schimba (poate generatiile), in care vor disparea cocalarii, micii cioditori, de la pramatiile care ciordesc in autobuze, pana la politicieni… poate ca tara asta va avea un viitor.
      Pana atunci, suntem cunoscuti ca „pickpockets” si „hoti de metale”.

  3. De ce nu e Olanda pe lista?
    Petru ca agentia lor guvernamentala care se ocupa cu masinile are o baza de date care poate fi cautata public si gratuit pentru orice placuta de inmatriculare unde ti se spune daca istoricul kilometrajului are sens (adica este crescator cronologic): https://ovi.rdw.nl/default.aspx
    Toate tarile ar trebui sa aiba sistemul asta.