G4Media.ro

România a ales elicopterele Black Hawk la licitația pentru Inspectoratul General pentru…

Sursa foto: Lockheed Martin

România a ales elicopterele Black Hawk la licitația pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă. 12 elicoptere produse în SUA și Polonia pentru 269 milioane euro – fonduri europene

Oficiali din România şi Polonia au semnat marţi la sediul Ministerului de Interne un acord cadru de furnizare a 12 elicoptere medii-grele multifuncţionale Black Hawk, destinate efectuării de misiuni de salvare de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), transmite Agerpres.

Valoarea contractului este de peste 269 milioane euro fără TVA, din fonduri europene, aeronavele fiind fabricate în Polonia de către compania PZL Mielec, unde sunt construite pentru Europa elicopterele Black Hawk ale companiei americane Lockheed Martin.

Procedura de achiziție a început la mijlocul anului 2020, iar la 15 ianuarie 2021 au fost acceptate ofertele depuse de trei companii internaționale: italienii de la Leonardo S.P.A., francezii de la Airbus Helicopters Romania și compania poloneză Polskie Zaklady Lotnicze SP. Z O.O (PZL Mielec). Oferta companiei italiene a fost considerată prea scumpă, în timp ce Airbus a oferit 8 elicoptere în loc de 12.

„Această poveste a început printr-o primă tentativă de licitaţie în anul 2018, dar nu s-a prezentat nimeni, repetată în 2019, tot nu s-a prezentat nimeni, după care am schimbat cu colegii de la IGSU modul de desfăşurare a licitaţiei, într-o negociere competitivă. S-au prezentat ofertanţi importanţi. Din păcate, primul a pierdut pentru că oferta era total neconformă, în sensul în care preţul era mult mai mare decât preţul maxim stabilit şi oferta era de 8 elicoptere în loc de 12. Al doilea a avut o ofertă care depăşea preţul maxim cu până la 10% şi astfel era considerată neconformă. Din fericire, a rămas al treilea ofertant cu elicoptere foarte performante, cu care s-a continuat negocierea şi astăzi vom semna acordul cadru. Vorbim de la Lockheed Martin, de fabrica din Polonia, unde vor fi fabricate elicopterele. Vorbim de elicoptere multirol, care pot desfăşura mai multe categorii de misiuni: căutare salvare, inclusiv maritimă; transport multiple victime în stare critică, fiecare elicopter având o capacitate de patru tărgi; misiuni de transport personal şi materiale, inclusiv cargo; stingerea incendiilor de pădure”, a declarat şeful DSU, Raed Arafat, citat de Agerpres.

Elicopterele vor fi livrate la sfârşitul anului 2023, iar instruirea piloţilor şi a personalului tehnic va începe în cel mai scurt timp.

La ceremonia de semnare a acordului au participat ministrul de Interne, Lucian Bode, însărcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA la Bucureşti, David Muniz, reprezentantul Ambasadei Poloniei, precum şi oficiali ai companiilor PZL Mielec, Sikorsky şi Lockheed Martin.

„Aceste elicoptere medii-grele multifuncţionale, care pot deservi misiuni de salvare atât pe mare, cât şi pe uscat, reprezintă o resursă extrem de valoroasă pentru România (…). Acest proiect s-a materializat în urma unei competiţii deschise, în condiţii de totală transparenţă (…). Aceşti ultimi doi ani de pandemie ne-au făcut să conştientizăm importanţa vitală a unor domenii de activitate şi riscurile la care ne expunem, dacă nu pregătim din timp sistemele publice să facă faţă unor şocuri, şi mă refer în primul rând la sistemul medical, la cel de urgenţă şi cel al ordinii publice. Cred că am învăţat în acest an un şir de lecţii de responsabilitate şi solidaritate, din păcate multe dureroase pentru întreaga societate românească”, a afirmat ministrul Lucian Bode. (Sursa foto: Lockheed Martin)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

18 comentarii

  1. Multumim Ioha ca toate combinatiile in ultima perioada merg catre amerciani, sapca aia de la Trump se pare ca a fost scumpa

    • Da’ ce voiai, aurolacule, sa luam Mi-8 de la prietenii tai rusi?

    • In plus sunt fonduri europene aurolac rusesc n e s p a l a t.

    • @ioan al III-lea aurlacul, pentru cultura ta generală, dacă nu știai, să știi că există o fabrică de elicoptere la Ghimbav, judetul Brașov, țară România. Atunci când te lauzi cu România lucrului bine făcut, ar trebui sa insiști pe făcut în România. Trolii obsedați de PSD, PNL, USR, Aur , mai gândiți bah și voi când scrieți câte ceva

  2. Neaparat inclus, antrenamentul de aterizare de urgenta in pietele publice, printre masini 😀

    • Ala de-a cazut in Siutghiol n-a mai apucat sa caute un loc de aterizare. Si era Eurocopter/Airbus.

  3. Cat este parandaratul ?

    • Corect, sigur s-a dat spaga ca sa cumpere marfa buna. Oricum nu-s bune. Era mai bine sa cumpere rusesti sau si mai bine sa nu cumpere deloc si de banii aia sa punem panselute sa fie pace in lume.

  4. Traiasca Románia NON- suveranā!!!!😂😂😂😂😂😂

  5. Adevarati europeni, romanii. Tot cu platit bir. Inainte era platit Inaltei Porti, acum este platit SUA. Atata stiu romanii: sa plateasca bir. Iau fonduri europene si le dau americanilor. Ce sulfe…

  6. Dar Romania nu putea produce elicopterele la Ghimbav iar update-ul tehnologic sa fie facut de americanii ?!?
    TRADATORI DE TARA SI NEAM !
    CREDETI CA NU VE-TI RASPUNDE ?!?

  7. asta i pretul parteneriatului pt pace si petrol 🙂 traiasca securitatea energetica si pacea 🙂 🖖🏾🤠😵‍💫🤩🙂 duamne ajuta !

  8. Foarte bine. Să crape trolli haurari și sputnikari.

  9. Pentru colonia lui Iohannis , nimic offset .

  10. Suntem pe drumul programat! Continuați!

  11. Vizele se cumpara cu mult armament.

  12. Contractul este pe un program din fonduri europene pentru MAI (aici include si paza de coasta).

    De ce nu au cumparat de la noi? Simplu.
    Singurul producator de la noi e Airbus care a venit cu o oferta ridicola ca pret si aparat.
    Iar italienii au venit cu o oferta peste pretul maxim.

    Elicopterele or sa fi fabricate in Polonia.

    Parandarat cu fonduri UE mai greu. Nu e imposibil dar mai greu.

    Si inainte sa zica cineva de ale noastre IAR 330 trebuie tinut cont ca alea sunt total inadecvate pentru ce se cerea. Alea sunt maxim in categoria medie. Plus ca din ce stiu IAR nu mai are licenta de fabricatie pentru ele. Tot ce s-a facut la IAR in ulta vreme s-a facut pe carcase deja existente ce au fost refacute.

    Daca Airbus vroia sa castige venea cu o oferta serioasa dar a refuzat. Prima si a doua licitatie au fost cu dedicatie facute ptr Airbus/IAR. Dar nu au vrut sa participe. Airbus nu are nici un interes sa fabrice nimic la noi. Ca sa ne intelegem.

    • Corect tot ce ai spus. Si Airbus/Eurocopter nu face nici macar medii. Sunt bune pentru SMURD/ transport medical dar doar atat.
      IAR 330 Puma/SOCAT sunt inadecvate si mult mai greu de convertit la nevoile MAI