G4Media.ro

Renault a înregistrat pierderi istorice de opt miliarde de euro în 2020

Sursa foto: Facebook / Renault

Renault a înregistrat pierderi istorice de opt miliarde de euro în 2020

Constructorul auto francez Renault SA a raportat vineri pierderi record de opt milliarde de euro într-un an 2020 marcat de criza coronavirusului, informează AFP, preluată de Agerpres.

Proprietarul Dacia a precizat că a reuşit să limiteze pierderile în al doilea semestru, când cifra de afaceri a scăzut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro. Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2020 veniturile grupului Renault au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, în condiţiile în care numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

2021 va fi un an dificil, având în vedere incertitudinile cu privire la criza sanitară, precum şi problemele în aprovizionare cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea şi generarea de numerar„, a declarat directorul general Luca de Meo.

Directorul general de la Renault a prezentat luna trecută un plan strategic botezat „Renaulution”, conform căruia Renault va atinge o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de cel puţin 5%. Comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

sursa foto: Facebook / Renault

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Din pacate pt Renault numarul de vanzari va continua sa scada deaoarece R clio si Dacia sandero si logan nu mai beneficiaza de motorizari diesel .Desi noile logan si sandero dpdv al caroseriei si trenului de rulare sigur prezinta un avantaj dar motorizarea lasa de dorit! Sau mai bine zis lipsa motorizarii! Probabil ca multi clienti care doreau aceste masini se vor reorienta catre altceva mai potent si cu motor diesel sau vor opta pt o masina rulata!
    La ora actula asa cum sunt prezentate motorizarile ,dacia, merita cumparata doar ca o a doua masina de frecat prin oras (deci varianta cea mai ieftina care are aer condizionat)

  2. Perfect, sper ca toate firmele auto sa falimenteze, acești impostori sunt vorbiți la prețuri și materiale intre ei, la fel cum au făcut ăia cu becurile care nu mai rezistă ca primele(este unul care su acum merge de vreo 80ani în sua)

  3. Normal să aiba pierderi la 120la h se aude înăuntru ca în tractor (antifonare zero)

  4. O sa castige Hyundai si Toyota care ofera calitate pentru un pret decent.

    • Toyota e cel mai mare producator mondial, ce sa profite dupa Renault? E ca si cum ai zice ca Samsung profita de pierderile Allview.

  5. Pacat ca nu ati preluat stirea in totalitate. Din cele 8 Mld€, 5,14 Mld€ sunt datorate lui Nissan, Mitsubishi, Samsung Motors.
    https://www.leparisien.fr/economie/renault-affiche-une-perte-historique-de-8-milliards-deuros-en-2020-19-02-2021-7QOG4SL2YVGNXOUS5BVOCCYMNQ.php

  6. De pierdut n-au pierdut nimic, doar ca in 2020 au castigat mai putin decat in 2019.
    E vorba de diminuarea profitului, nicidecum de pierderi in adevaratul sens al cuvantului.