G4Media.ro

Rectificarea bugetară a fost adoptată. Ministrul Finanțelor: Am alocat banii pentru pensii,…

Rectificarea bugetară a fost adoptată. Ministrul Finanțelor: Am alocat banii pentru pensii, salarii și compensațiile la facturi, până la finalul anului / Critici pentru ministerele Transporturilor și Agriculturii: Este tragic, am avut o execuție foarte slabă, undeva la 50% la luna noiembrie

Guvernul a adoptat vineri cea de-a doua rectificare bugetară din acest an, a anunțat ministrul Finanțelor Adrian Câciu, care a precizat că au fost alocate sumele pentru plata până la finalul acestui an a pensiilor, salariilor, compensațiilor pentru facturile la energie și pentru consumatorii vulnerabili. Ministrul a precizat că a aprobat un împrumut de 1,4 miliarde lei pentru CEC Bank, pentru ca banca să poată sprijini Guvernul la aplicarea programului de guvernare. În plus, el a criticat ministerele Transporturilor și Agriculturii, unde spune că în noiembrie execuția a fost „tragică”, „undeva la 50%”.

Principalele declarații:

Rectificarea bugetară, atât pe bugetul asigurărilor de stat, mult așteptată de pensionari, a fost adoptată. Și rectificarea bugetului de stat a fost adoptată. În contextul în care am menținut ținta de deficit la ținta asumată în procedura de deficit excesiv. În contextul în care am asigurat resursele necesare pentru acest an.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. DORMI LINISTIT CEC VEGHEAZA PENTRU OARE CINE ?

    • Banii ! Banii ! Banii ! Din prima zi s-au apucat de programul de guvernare „Puneți mana și furați !” 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      In ritmul asta pana la vara termina cele 30 de miliarde 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  2. De 30 și ceva de ani dispar bugetele anuale ale tarii și nu ati construit nimic borfasilor psd si pnl. O sa ieșim cu furci și topoare la voi escrocilor. Tara este la pământ pentru ca a-ți furat tot, totul se dărâmă doar palatele și mașinile voastre se vad. Sa fiți blestemați borfasilor in frunte cu iohanis care nu are cuvânt, demnitate, onoare. O sa dispară tara de sub voi hotilor.

  3. NUHARAPALBU ASTA A CRESCUT DEFICITUL BUGETAR, SUPLIMENTAND IMPRUMUTURILE.

    INFLATIE, DEVALORIZAREA LEULUI. UN FEL DE vacaroiu DAR MAI SLAB, NUHARAPALB

  4. Rectificare bugetara acuma cand trebuie facut bugetul ?

    • AU MARIT DEFICITUL SI NE IMPRUMUTA SUPLIMENTAR,

  5. Prima impresie pe care mi-a făcut-o noul Ministru de Finanțe este una nefavorabila. Nici nu s-a uscat cerneala și el critica pe toată lumea:pe Catu, pe Nicușor Dan, pe Drula, pe Oroș. Va rog să-i spuneți ca nu a fost angajat la guvern analist politic. Sau ma înșel?

  6. Sunt curios care sun te motivele pentru care execuția bugetară este asa de slabă sau sunt doar vorbe în vânt cu greaua moștenire

  7. De unde aveați voi de luat pt rectificare??? Noroc cu putorile de la stat

  8. Ai dreptate@Draggy. Și ăștia încep cu * greaua mostenire”. Sunt curios pe cine o sa mai dea vina când vor începe sa se împrumute masiv.

  9. Lăsa astea de la MMPS, spune de ce 5,3 mld. la MFP?!

  10. Bilanț sumbru în Transporturi. Două luni și jumătate de guvern PNL și proiectele bat pasul pe loc

    Cum a performat PNL în două luni și jumătate singur la guvernare? Pe domeniul Transporturilor, la fel de falimentar precum Florin Cîțu în funcția de premier. Proiectele s-au blocat, iar la companiile din subordine au fost instalați cărăuși de geantă la partid.
    Acuma, să fim bine înțeleși: Ministerul Transporturilor nu e unul ușor, dar ce s-a întâmplat în această scurtă perioadă este o anulare totală a curentului reformist și profesionist pe care îl începusem.
    Cine plătește? Noi, toți, prin întârzieri la proiectele vitale de infrastructură. USR lucra la începutul unui deceniu de construcție de infrastructură. PNL a zis că mai bine nu…
    Câteva exemple dureroase:
    ➡️Autostrada A3 Ploiești – Comarnic – Brașov: am contractat în acest an proiectarea la cheie a autostrăzii de pe Valea Prahovei, insistând pe un traseu civilizat cu tuneluri și cu viaducte care să nu taie în două stațiunile intersectate. Din primele analize ale proiectantului se contura un astfel de traseu ca fiind cel câștigător, în septembrie urmând să fie transmis spre compania de drumuri pentru aprobare. Tot în această perioadă, conform contractului, ar fi trebuit să vedem investigații geotehnice în teren pe acest traseu aprobat. Însă lucrurile s-au blocat complet. PNL a abandonat acest proiect;
    ➡️Autostrada A7 Ploiești-Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani: după ce am convins Comisia Europeană să finanțeze acest proiect prioritar, m-am implicat în accelerarea studiilor de teren și documentelor de proiectare. Pe primul sector Ploiești – Buzău a fost lansată licitația pentru lucrări în 1 iunie, iar pentru celelalte 3 sectoare Buzău – Focșani, Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani urma ca în această toamnă să fie obținut acordul de mediu, aprobate proiectele în Guvern și lansate licitațiile pentru lucări. Nu s-a întâmplat nimic din acest calendar accelerat în ultimele luni, iar obiectivul lansării licitațiilor până la finalul anului pare compromis;
    ➡️Autostrada A8 Tg.Mureș – Tg.Neamț: și aici am reușit să asigur finanțarea europeană prin PNRR pentru sectoarele din capete. Discutasem cu compania de drumuri un grafic accelerat pentru obținerea în avans a avizelor, autorizațiilor și acordului de mediu pentru aceste sectoare și lansarea licitației de lucrări în prima parte a lui 2022. Din păcate, nici pe acest proiect esențial pentru Moldova nu e niciun progres în această toamnă;
    ➡️Centurile Bucureștiului DNCB și A0: Pe A0 Nord, lotul 3, între Afumați și Pantelimon și pe dublarea centurii existente între A1 (Militari) și DN5 (Jilava) nu au reușit să anunțe câștigătorii licitației pentru lucrări. Pentru finalizarea modernizării centurii actuale între A1 (Militari) și DN7 (Chitila) nu au reușit să relanseze licitația de lucrări;
    ➡️Autostrada A3 Transilvania: Pe sectorul aflat în lucru între Cluj și Zalău nu au continuat procedura de scoatere din fondul forestier, fiind blocați circa 5 km din traseu. Pe următorul sector Zalău – Nușfalău, ce conține tunelul Meseș, nu a fost anunțată lista scurtă de ofertanți calificați în cadrul licitației la etapa 2, iar pe tronsonul Chiribiș – Biharia de lângă Oradea nu au tranșat situația contractuală, ascunzându-se după un ping-pong administrativ;
    ➡️Autostrada Sibiu – Făgăraș: Am lăsat în septembrie un proiect cu studiul de fezabilitate aprobat și acordul de mediu obținut, lipsind un ultim efort administrativ de aprobare a investiției în Guvern și lansarea licitației de lucrări. Nici acest obiectiv nu a fost atins;
    ➡️Magistrala de cale ferată Cluj – Oradea: alt proiect de aproape 2 miliarde de euro cu finanțare din PNRR, unde discutasem cu conducerea CFR un calendar accelerat pentru lansarea licitației de lucrări, dar de care se pare că s-a ales praful;
    ➡️Drumul rapid București – Târgoviște: contractul pentru proiectare încă nu e semnat, deși există câștigător desemnat de o lună și nu s-au depus contestații;
    ➡️Drumul rapid Ploiești – Găești: contractul de proiectare e suspendat;
    Legătura drumului expres Brăila – Galați la centura Galați: blocaj total, fapt ce periclitează obținerii finanțării europene pentru centura Galați;
    ➡️Alternativa Techirghiol: proiectarea acestei autostrăzi, care să elibereze traficul din sudul litoralului a fost complet înghețată, în special tranșarea soluției tehnice de traversare a canalului Dunăre-Marea Neagră;
    ➡️Nu au fost anunțați câștigătorii la licitațiile pentru proiectarea drumurilor de mare viteză Craiova – Lugoj, București – Alexandria, modernizarea ultimului lot din DN6 Alexandria-Craiova;
    ➡️Nu au fost aprobate traseele și lansate investigațiile de teren pe drumurile rapide Bacău – Piatra Neamț, Bacău – Brașov, Timișoara – Moravița, Craiova – Tg. Jiu, Tișița – Albița, Buzău/Focșani – Brăila – Tulcea – Constanța, Făgăraș-Brașov.

  11. Orgoliu, numele tău este Drula. Nu vi se pare prea multe de rezolvat în doua luni?

  12. Ăsta e o primadonă fiţoasă şi se vede ca pălăria e prea mare pentru el iar dacă numai cu propagandă şi cu arătat pisica umblă nu îl vedem bine.
    Să pui un clovn pe funcţia aia sigur o să iasă bine mai băieţi, cred că e bine să îi faceţi instructajul la locul de muncă ca să înţeleagă că nu e într-un talk-show între nebuni.