G4Media.ro

Răspunsul ministrului Educației la întrebarea „cum au ajuns elevii în clasa a…

Foto: Pexels.com

Răspunsul ministrului Educației la întrebarea „cum au ajuns elevii în clasa a XII-a fără să știe să rezolve primul subiect de la bac?”: Este o problemă / Profesorul este cel care ar fi trebuit să vadă

Sorin Cîmpeanu a subliniat la TVR Info, că lucrările elevilor de clasa a XII-a din județul Călărași, corectate digital în cadrul proiectului pilot, au scos la iveală faptul că elevii din județ sunt slab pregătiți, și că mulți nu au reușit să rezolve “subiecte care au fost gândite de la bun început în primul set, pentru nota 5 – 6, chiar din prima parte a acestui set, pentru notele 1 și 2”.

Județul Călărași, unde lucrările la Bacalaureat 2022 au fost corectate digitalizat, a avut cea mai mare scădere a ratei de promovare față de anul trecut.

Potrivit datelor publicate luni de Ministerul Educației, în județul Călărași rata de promovare a Bacalaureatului a fost, anul acesta, de 57,6%, cu 4,8 puncte procentuale mai mică decât în 2021, când aceeași rată a fost de 62,4%.

Invitat la TVR Info, Sorin Cîmpeanu si-a arătat îngrijorarea, cu privire la slaba pregătire a acestor elevi care nu au putut rezolva subiecte măcar pentru o notă de sub 5.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Au ajuns, așa cum ajung in fiecare generație, ce nu vă e clar?

  2. Asa, si daca nu vor sa invete nimic ce pot face profesorii,???ii.lasa corijenti la infinit….daca au voie pt ca probabil.exista o.presiune pe ei si din punct acesta de vedere…Poate ca nu trebuie sa termine toti liceul….

  3. Ia sa se dea o analiza de text de manele sa vezi ce rata de promovare ar fi

  4. De acord. Profesorii ar fi trebuit să vadă. Dar acum le dai lor puterea de a da o notă pe an. Te bazezi pe ei și pe ei îi doare la bască. Licee cu 12 elevi in clasă.0 promovabilitate. Tot profesorul trebuie să vadă? Sau Inspectoratul și Ministerul?

  5. Cum se face că același ministru lăuda acum o săptămână așa-zisă corectare ”digitalizată” (în fapt un simplu scan trimis către corectori în loc de a trimite lucrarea propriu-zisă, ceea ce are ZERO în comun cu ideea de digitalizare) dar pentru Evaluare Națională, punând rezultatele FOARTE bune, EXTREM de bune, CELE mai bune pe seama acelei aberații, iar acum critică profesorii și elevii pentru rezultate proaste la bacalaureat…

    Păi poate nu-s bine scanate foile alea, d-le ministru. Poate corectorii deja obosiți după două ture de EN nu s-au mai concentrat și la bac. Poate fix în Călărași elevii nu s-au pregătit cum trebuia.

    Soluția nu e împroșcarea cu noroi. Soluția constă în mai multe – finanțarea reală a învățământului, curățarea programelor școlare, timp suficient pentru formarea de deprinderi și abilități, nu doar cursuri și formări despre CUM să se predea tone de informație într-un timp din ce în ce mai scurt și evaluări din ce în ce mai aleatorii – ce se mai aude cu cei de la BRIO, tot așa, tot așa? – și timp în care să se întâmple schimbări. Nu ce visați noaptea mâine se pune în practică și poimâine vreți și rezultate, bineînțeles doar bune.

  6. Sistemul public de invatamint nu e centrat pe elev ci pe profesor .
    Profesorul fac compromisuri pentru a-si justifica existenta in sistem . Unul dintre ele este acela ca promoveaza loaze in ani de studii superiori .

  7. Cum a reușit autoarea articolului, in primul paragraf, sa pună doua virgule anapoda? Nici nu ma supăram dacă scria despre dimorfismul sexual la furnici! Mai departe nu mai citesc…

  8. Pentru că se învață pe de rost ca acum 40 de ani. Ăsta è un răspuns corect. Unii profesori nu sunt adaptați la realitățile din ziua de azi dar nu e vina lor. E vina învățământului că nu face un plan, nimic. Lasă totul la mâna profesorului. Profesorii mai tineri înțeleg mai bine asta și se adaptează. Se învață și lucruri sau materii total inutile ori în perioada nepotrivită.. În loc sa fie mai puține materii și de folos ca elevul sa aibă și timp de învățat, umple programa ca elevul sa fie obosit ca are și el nevoie de timp liber nu numai sa învețe ca un tâmpit. Pana la urma el e și copil și are nevoie de timp pentru joacă și alte activități. La noi ca să reușești cu brio în școală trebuie non stop sa te gândești la școală timp de 12 ani

  9. Important este sa aiba religie, sa stie de mici cum sa lingă moaște!

  10. Aceștia vor fi viitorii conducători ai tarii! Uitați va ce adunătură a ajuns în parlament.